  • 1. Data: 2022-04-07 15:18:47
    Temat: 2.4GHz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Padła mi myszka radiowa.

    A ja glupi zamiast wyrzucic i kupic nową, to zacząłem myslec:

    -nadajnik padl, czy odbiornik, jak to stwierdzic?
    bo myszka cos tam swieci ...

    -jak sie takie urządzenia synchronizują z odbiornikiem?
    czestotliwosc jedna, czy tam kilka kanałow,
    moze nawet jakies FH, odbiornik jest sparowany jakims
    "kodem", ale chyba nie parują tego fabrycznie,
    tylko wyłapuje najbliższe urządzenie w okolicy?
    Jakas tam procedura parowania nawet bywa opisana.

    A to nie Bluetooth, tylko łaczność chyba w jedną stronę.

    Podobnie bywa z zabawkami zdalnie sterowanymi ...

    J.

  • 2. Data: 2022-04-07 15:36:50
    Temat: Re: 2.4GHz
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Padła mi myszka radiowa.
    [...]
> [...]
    > "kodem", ale chyba nie parują tego fabrycznie,
    > tylko wyłapuje najbliższe urządzenie w okolicy?
    > Jakas tam procedura parowania nawet bywa opisana.

    W taniej chińszczyźnie to nie wiem, ale Logitech ma swój
    standard zwany "Unifying" (łatwo wyguglac po tej nazwie).
    Owszem, myszy i klawiatury parowane są fabrycznie, ale da
    się też do posiadanego odbiornika przychołubić inne myszy.
    Jest soft do tego, nawet Open Source, więc można zobaczyć
    co i jak.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2022-04-07 15:42:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Padła mi myszka radiowa.
    [...]
> [...]

    standard zwany "Unifying" (łatwo wyguglac po tej nazwie).
    Owszem, myszy i klawiatury parowane są fabrycznie, ale da
    się też do posiadanego odbiornika przyhołubić inne myszy.

  • 4. Data: 2022-04-07 18:27:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 15:42:25 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > się też do posiadanego odbiornika przyhołubić inne myszy.
    > Jest soft do tego, nawet Open Source, więc można zobaczyć

    A tak swoja droga - te nadajniki/odbiorniki róznych firm
    sa kompatybilne ze sobą czy nie?

    Logitech jak widać wymyslił cos nowego ... ale reszta chinszczyzny
    używa przeciez jakis gotowych chipów, których nie ma tak duzo ...
    typów.
    Jakis "kod" zaprogramowany fabrycznie?

    Ech chyba siegne do szuflady, czeka tam troche zepsutych myszek :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-04-07 18:45:28
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 7 kwietnia 2022 o 11:27:22 UTC-5 J.F napisał(a):

> [...]
    > typów.
    > Jakis "kod" zaprogramowany fabrycznie?
    >
    > Ech chyba siegne do szuflady, czeka tam troche zepsutych myszek :-)

    Raczej nie.
    One nawet sa parowane wewnetrznie zebys mogl zonie taka sama mysze kupic i nie mial
    interferencji.
    A takich softow do parowania to jak na lekarstwo jest. Wlasnie logitech troche
    przoduje w temacie.

    Jak bardzo chcesz to mozna by sprobowac jakims sdr-em polapac pakiety i posniffowac.
    Obstawiam ze to wszystko to bardzo podobne do BT i dosyc standardowe. Ale niestety
    niepopularne wiec wiedza o tym nikla.