  • 91. Data: 2022-01-28 10:45:41
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 10:41, J.F pisze:

    > Nubire i Lanosa juz sie w Niemczech widzialo.

    Kiedy?
    Bo gdy to u nas toto jeszcze sprzedawali, to tam było już Lacetti i coś
    tam jeszcze.

    > A czy te salony akurat powstaly, czy wczesniej Nexie sprzedawaly, to
    > nie wiem ...

    > Pamiec mi podpowiada jeden przypadek - zakazano u nas importu
    > samochodow nie spelniajacych ktorej norm emisji Euro.

    A wspomniane odliczanie vat to z jakiej opcji było?

  • 92. Data: 2022-01-28 11:14:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 10:43:50 +0100, Cavallino wrote:

    > Wiadomo co.
    > Popatrz na Ukrainę, to zobaczysz co by było.
    > Jeździlibyśmy na saksy do Czech, Słowacji i na Węgry.

    Tez prawda.
    Inna sprawa, ze wielu jezdzilo juz dawniej, i nadal jezdzi :-)

    J.

  • 93. Data: 2022-01-28 11:22:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 10:32:00 +0100, Cavallino wrote:

    > Ale mocno oparty na Nexii....
    > Czy toto w ogóle sprzedawali na Zachodzie?

    Google sugeruje, ze tak, np
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/13-Daewoo/10
    9-Nexia.html

    polscy imigranci ?

    Czy np
    https://www.kfz-auskunft.de/autohaendler/daewoo.html

    "sprzedaz Daewoo w Niemczech zaczela sie w 1995"

    A lanosa jeszcze nie bylo. Ani Matiza. Ani nubiry.

    > Bo na pewno nie tak długo jak w Polsce.
    > Matiz to samo - tam już Sparki, a u nas ciągle były Matizy...
    >
    > Tak jak na innych rynkach 3 świata.

    J.

  • 94. Data: 2022-01-28 11:39:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 10:45:41 +0100, Cavallino wrote:

    > Kiedy?

    W okolicach roku 2000

    > Bo gdy to u nas toto jeszcze sprzedawali, to tam było już Lacetti i coś
    > tam jeszcze.

    Wiki twierdzi, ze Lacetti wprowadzono w 2003.
    GM przejal DM w 2001

    Tak dla przykladu
    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/ma
    rken-modelle/daewoo/nubira/1generation/108314/
    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/ma
    rken-modelle/daewoo/nexia/?filter=NONE&sort=SORTING_
    DESC

    A z kolei
    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/ma
    rken-modelle/fiat/?filter=ONLY_RECENT&sort=SORTING_D
    ESC

    Fiata Sieny tam nie widze. Jest Palio

    > A wspomniane odliczanie vat to z jakiej opcji było?

    Nie wiem, nie jak pisalem.

    Zaraz ... normalnie, jak kupiles cos w niemieckim sklepie z VAT i
    wywiozles, to VAT byl do zwrotu. czy nawet dalo sie nie zaplacic

    Tylko ze od 1993 celnicy naliczali polski VAT.

    Gdzies tam jeszcze byly ulgi celne rozne - na mienie przesiedlencze,
    na przedplate na malucha ..

    J.

  • 95. Data: 2022-01-28 11:42:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 11:22, J.F pisze:

    > Google sugeruje, ze tak, np
    > https://www.spritmonitor.de/en/overview/13-Daewoo/10
    9-Nexia.html

    Ok, ale pytałem o moment na chwilę przed zakończeniem sprzedaży tego w
    Polsce i oficjalną sieć sprzedaży.

  • 96. Data: 2022-01-28 11:43:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 11:39, J.F pisze:

    > W okolicach roku 2000

    Nowe, w salonie?

    > Wiki twierdzi, ze Lacetti wprowadzono w 2003.

    I co wtedy się stało u nas i w DE?
    Nadal były Lanosy w sprzedaży?

  • 97. Data: 2022-01-28 11:52:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 11:43:42 +0100, Cavallino wrote:

    > Nowe, w salonie?

    Myslisz, ze Niemcy pojechali po uzywki do Polski?
    Salony Daewoo w Niemczech byly, cos musialy sprzedawac.

    > I co wtedy się stało u nas i w DE?
    > Nadal były Lanosy w sprzedaży?

    Przede wszystkim to GM przejal juz biznes.
    Z wyjatkiem FSO.

    J.

  • 98. Data: 2022-01-28 12:32:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 11:52, J.F pisze:

    > Przede wszystkim to GM przejal juz biznes.

    I sprzedawał dalej, jako Chevrolety.
    Obstawiam że Lanosów już nie.

  • 99. Data: 2022-01-28 12:46:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.01.2022 o 07:42, Cavallino pisze:

    > Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
    > Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....

    Bo nas na inne nie było stać. Jak kogoś było, to sprowadzał sobie
    samochód bezpośrednio z zagranicznego salonu, ta ostatnia możliwość
    istniała jeszcze za czasów komuny.
    Szwajcaria, Islandia czy Norwegia też nie były, i nadal nie są w UE, u
    nich też sprzedawali tak ochoczo Nexię czy Espero? A może w
    Szwajcarskich salonach królują nadal Aveo i Lacetti?

    > I nadal nie odbiegają, a wręcz zazwyczaj są tańsze.

    Tańsze bo często gorzej wyposażone, mam samochód wyprodukowany dekadę po
    naszym wejściu do UE ale z wyposażeniem niedostępnym w naszych salonach,
    bo by się najnormalniej w świecie nie sprzedał, a w Niemczech jego zakup
    to bułka z masłem.

    > Więc o co chodzi?

    Na taniość samochodu oprócz gołej ceny ma jeszcze wpływ siła nabywcza
    pieniądza. Niemiec, Francuz czy nawet Norweg, który nie jest w EU,
    pracują na taki sam model samochodu jak Polak tak ze dwa razy krócej.

    > Bzdurzysz.
    > Mówisz o stanie bezpośrednio sprzed wejścia do UE, ale to już był skutek
    > wchodzenia.
    > Prawo stopniowo się zrównwyywało, podobnie podatki dla produktów z UE.
    > Takie były wymogi wejścia.
    >
    > Żeby sprawdzić jak było ZANIM zaczęliśmy wchodzić, trzeba się cofnąć z
    > 10 lat, czyli do drugiej połowy lat 90-tych

    Niby co bzdurzę? Słyszałeś o czymś takim jak zwrot podatku dochodowego,
    popularny w Niemczech melversteuer? Jak zakupiłeś nowy towar; samochód,
    pralkę czy suszarkę to włosów, to mogłeś od sprzedawcy żądać zwrotu tego
    podatku, było to z tego co pamiętam 19%.
    Zwrot podatku obowiązywał i obowiązuje nadal w UE, więc nie ma
    znaczenia, która to była połowa lat 90-tych. Jak obywatel kraju z poza
    UE coś w Polsce zakupi i wywiezie poza nasz obszar celny, to też może
    żądać zwrotu naszego VAT.

    > Sam je wymyśliłeś, nikt nic takiego nie pisał.

    Co wymyśliłem? Że sprzedawano nam gorsze samochody tylko z tego powodu,
    że byliśmy po prostu biedniejsi a nie z powodu bycia lub nie poza UE?

    > Dokładnie.
    > Rezultatem są inne (gorsze) i o tym mowa.
    >
    > A normalnych nikt nie będzie oferował, bo popytu braknie.

    Czyli to nie ma jednak nic wspólnego z członkostwem w UE?

    > Tu się nie ma co zastanawiać, a kto ma wątpliwości, jest po prostu idiotą.

    Idiotą to jest ten, który myśli, że przyjęto nas do UE żeby zrobić nam
    przyjemność albo sprzedawać tańsze i podobno ekologiczne samochody. To
    są interesy misiu.
    Jedność UE to fikcja, widać to od dawna, a dziś tylko ślepy tego nie
    zauważa. Co nie znaczy, że mamy od razu z niej brykać. Trzeba grać i
    ciągnąć ile się da. Tylko że amy tak skorumpowanych polityków, między
    innymi przez instytucje UE, że nie bardzo już jest czym grać.

  • 100. Data: 2022-01-28 13:09:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 12:46, nadir pisze:

    > Bo nas na inne nie było stać.

    Ta prawidłowość nadal występuje.
    Również teraz samochody na rynki rozwijające się, są inne.

    > Tańsze bo często gorzej wyposażone

    Nie tylko.
    Tańsze bo tańsze.
    Dlatego często auta kupuje się u nas i exportuje na Zachód, nawet do
    salonów.

    Wyjątek to elektryki, które na zachodzie są mocno dotowane, również
    przez producentów.

    , mam samochód wyprodukowany dekadę po
    > naszym wejściu do UE ale z wyposażeniem niedostępnym w naszych salonach,
    > bo by się najnormalniej w świecie nie sprzedał,

    No właśnie.
    To samo dotyczyłoby modeli, gdybyśmy wpadli do koszyka z 3 światem.

    > Na taniość samochodu oprócz gołej ceny ma jeszcze wpływ siła nabywcza
    > pieniądza. Niemiec, Francuz czy nawet Norweg, który nie jest w EU,
    > pracują na taki sam model samochodu jak Polak tak ze dwa razy krócej.

    Bezdyskusyjnie.
    Tylko co to ma do naszego wychodzenia z UE?

    > Co wymyśliłem?

    embargo

    > Czyli to nie ma jednak nic wspólnego z członkostwem w UE?

    Oczywiście że ma.
    Teraz oferuje nam się to samo co w UE, bo jesteśmy w UE.
    Inaczej dostawalibyśmy ten sam chłam, co inne kraje 3 świata.

    > Idiotą to jest ten, który myśli, że przyjęto nas do UE żeby zrobić nam
    > przyjemność

    Też.
    Oczywiście że tak nie było.
    Otwarto sobie źródło tańszej siły roboczej i duży rynek zbytu.

    Ale to zadziałało w dwie strony i oprócz kupy siana wprost, dostaliśmy
    też otwarcie jeszcze większych rynków zbytu dla naszych towarów, do tego
    brak ceł, podatków, zakazów itd.

    Bez tego bylibyśmy dużo cofnięci w rozwoju.
    Nie wiem jak Ty, ale ja różnicę widzę na codzień.

    Jak jeździłem do Grecji w latach 90-tych, to im zazdrościłem praktycznie
    wszystkiego, przede wszystkim nowych dróg z tabliczkami "dofinansowano z
    UE".
    Teraz mam dokładnie odwrotnie.

    > Jedność UE to fikcja,

    Ale gdzie tu o jedności mowa?

    Mowa jest o bezsensie pozostawania poza UE.
    To się nie opłaca, w żadnej dziedzinie.

    Może z wyjątkiem gnojenia ludzi wg własnych reguł - tu byłoby lepiej, że
    UE się nie wtrącała i ich nie broniła.
    Lepiej dla gnojących rzecz jasna.