  • 71. Data: 2022-01-27 14:17:07
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/01/2022 19:50, ii wrote:
    > Wszelakie.

    Czyli nie masz żadnych. Wyciągnąłeś to z przemówienia jakiegoś pustaka z
    Kofederacji.

    > Nikt nie składa "skarpetek" nie z powodu tego, że się nie da
    > tylko dlatego, że badania by go zrujnowały.

    Badanie czego? Skarpetek? A jakie to badania są?

    > Na dodatek musi do tych
    > "skarpetek" wbudować kosztowne systemy.

    Serio? Bo ja mówie o skarpetkach, a nie "skarpetkach".

    Masz konkurencyjną gospodarkę do Niemca, która ma te same zasady w UE.
    Czy to sparpetki czy to silniki. Oba musicie zrobic stosowane badania.
    Głównie dlatego, że badania te pozwalają mi wsiadać do samochodu, któy
    jest bezpieczny, a nie tyko napisane, że bezpieczny.

    > Nie warto bo jw.

    Nie warto składać. Gdyby opierać przemysł na składaniu częsci z Chin, to
    ... to wyjdzie to co mamy. Czyli brak przemysłu strategicznego, i
    zastępowalnosc w 10 minut przez Rumunów.

    > Dlatego, że przed unią dało się.

    Ale przed unią, to było naście lat temu. Zauważyłeś? Wtedy były inne
    układy polityczne, ludzie zarabiali znacznie mniej i mieli inne potrzeby.

    Mówisz, jak mój teściu, który uważa że RPL był najlepszy, bo były
    darmowe wczasy. A teraz to chujnia...

    > Potem okazało się nie do przejścia
    > pogodzenie istniejących przepisów z unijnymi. To oczywiście wynika z
    > działalności polityków, mogli nie wchodzić w taką unię.

    Alternatywą było wejście do krajów 3-go świata.

    > Bo co innego
    > sobie jeździć po świecie, wymieniać towary

    A kto te towary niby chce kupować? Mieliśmy jakie hity eksportowe w
    latach 90 w dziedzienia samochodów? Ktoś, poza Kubańczykami, chciał
    kupować maluchy? Raczysz żartować.

    > a co innego skazywać się na
    > globalne prawo kompletnie z d..y a które rozwija się radośnie dalej
    > zamiast optymalizować.

    To prawo ustala zasady na róznych poziomach. Można oczywiście, jak
    typowy debil z Konfederacji, uważać że całe jest złe. Ale jakimś cudem
    uważają tak tylko debila z Konfederacji. Reszta ludzi korzysta na
    wspólnym rynku, na którym są ustalone zasady, takie same dla wszystkich.
    Prawdziwa utopia, każdy może sprzedawać co chce, bo wymogi dla
    wszystkich będa takie same.

    Jak wyjdziesz, jak ostatni frajer z Unii, do aby tam cokolwiek
    sprzedawać dalej będziesz musiał spełniać te same przepisy + dodatkowo
    dostaniesz po dupie cłem.

    Zaiste, debile z Konfederacji mają wyraźny plan, przemyślany i pełen
    genialnych rozwiązań.

    Czyli zostanie handel z ZSRR. Stąd te Moskwicze.

    > No ale widzisz, projekty samochodów mamy, ale nie mamy szans na
    > produkcję masową ani jednostkową.

    A dlaczego te szanse mają Niemcy, Fancuzi, Czesi? Oni są w innej Unii?

    > Ja mówię o czasie jak te maluchy kończyły się.

    Wtedy nikt ich nie kupował. W momencie, kiedy złotówka stałą się
    wymienna, ludzie nie chcieli już maluchów.

    > Żadnych talonów już nie
    > było.

    Bo nie musiało. Nikt tego gówna nie chciał kupić. W salonie w moim
    mieście jeden z ostatnicjh maluchów stał dobre pół roku na wystawie. Nie
    wiem, czy go sprzedali.

    > Samochód moim zdaniem, ciągle był wartościowy.

    Nie był. Był bezuzyteczby w porównaniu z czymkolwiek innym z za granicy.
    Co najśmieszniejsze, nawet nie tylko zachodniej.

    > No nie limuzyna,
    > ale właśnie takie Twizy, do transportu indywidualnego. I kosztował 10tys
    > a nie 55 jak Twizy.

    Doliczyłeś inflację? Doliczyłeś koszty pracy? Doliczyłeś pencje
    minimalną? Doliczyłeś koszt surowców?

    Chyba nie uważasz, że jak wyjdziemy z Unii to Maluch bedzie za połowe
    Twizzy? Wszystkie surowce musisz musisz z cłem, bo sami startegicznie
    zamieniliśmy swój przemysł na muzea.

    > Wielka Brytania ma?

    Tak. Wiekszośc innowacji związanych z technologiami pochodzi z kilku
    krajów. W tym z WB. Oni są w stanie samodzielnie produkować np. reaktory
    jadrowe, broń jęądrową, militaria. U nas nie jesteśmy w stanie
    wyprodukować *NIC* wartościowego.

    Od nas nic nie pochodzi, no może troche z Teologii, ale ch... kogo to
    interesuje.

    > To pewnie upadnie.

    Nie upadnie. Co by nie mówić, WB ma spory potencjał którzy nawet
    ostatnimi wyborami debili do władzy, cieżko z dnia na dzień zmarnować.

    Policzy ile bedzie koztowała sama blacha na ten samochód, z za granicy.
    Wyjdzie Ci 10 tyś zł, choć nie, pewnie zabraknie.

    Ty serio jesteś tak głupi, że uważasz, że po wyjśiu z UE samochody będa
    po 10kzł ? Co ta Konfederacja robi z mózgiem...

    > Dzisiaj ludzie chcą takiego Twizy za 10 tys. Tyle by dali. Czytałeś?

    I co z tego że chcą. Ja chce domy za 1zł. Po wyjściu z UE po tyle będą
    chodzić, bo *JA* chcę?

    > No chyba ci, co "tyle by dali".

    Ale on za tyle nie będzie. Będzie za tyle samo co teraz + cło. I bedzie
    gównianej jakosci, bo nie mamy własnego przemysłu i bedzie to trzeba
    klepać po garażach.

    > Naprawdę nie wiadomo czy by kupili, ale
    > ... na pewno nie kupią Twizy za 55 do dojazdu do pracy.

    Więc po wyjściu z UE nie kupią go też za 65+.

    > Sam widzisz, Twizy górą i maluch górą.

    Nie pojmujesz. Oni nie mają wyjścia.

    My mamy.

    A mimo to chętnie, rękami debili z Konfederacji, przenieślibyśmy się do
    stanu Kuby.

    Może zainteresuj się, po ile na Kubie są nowe samochody.

    Podpowiem. Gdzieś tak 4x drożej niż w USA.

    Oczywiście sporo w tym ma embargo z US, ale dużo też fakt, że kubańska
    gospodarka nie ma wymiennej waluty. Nie zgadniesz: na Kubie przyjmują
    płatnosci w Euro. Tak, tym Euro. Bo to waluta a nie wydmuszka, jak PLN.

    > Lepsze konwertowane maluchy niż
    > stare spalinowce.

    Nie, maluch nie ma wartości dodanej żadnej, jest najgłupszym możliwym
    rozwiązaniem, a jego produkacja będzie drożza, niż w UE, ponieważ nie
    mamy nawet śladu przemysłu niezbędnego do jego produkowania i wszystko
    będzie z cłem.

    > A można zrobić coś nowego o takich cechach. Unia w tym
    > nie pomoże.

    Unia pozwoli Ci sprzedac dobry produkt dla 500mln ludzi a nie dla 40mln
    ludzi.

    Tego malucha na prąd *NIKT* nie kupi, bo ludzie chcą normalne samochody,
    być może na prąd. Z czego chcesz je produkować, kiedy każdy możliwy
    element tego samochodu trzeba importować, a ponieważ jesteś poza UE, to
    z zajebiście dużym cłem i w dodatku ostatni w kolejce?

    Serio myślisz, że z tym zadupiem będa rozmawiać takie kraje jak Chiny, w
    *pierwszej* kolejności?

    > Może za drogi był.

    Po wyjsciu z UE będzie droższy. Wtedy sie na niego rzucą.

    > Może nie miał baterii litowej.

    A nasz kraj stoi na licie, ostatnio mamy go tak dużo, że palę w komninku
    brykietem litowym.

    > Jakby miał konkurencję
    > nie tylko w postaci Twizy za 55 tys to może byłby inny.

    Twizzy jest tańszy, bo ma mniej materiałów.

    Wyjaśnij nam, jakiej chcesz magicznej sztuczki uzyć, aby więszy samochód
    miał tyle samo materiałów? Wpadliście na pomysł w tej Konfederacji juz,
    aby robić samochody z folii aluminiowej i siatki drucianej?

    > Uprzedzony jesteś. Małe samochody prędzej czy później znajdą uznanie
    > użytkowników.

    Nie znalazły. Za to popularne są samochody w sensownych rozmairach, jak
    Leaf. Mimo, że drogie.

    > Małe baterie lion kosztują 28 tys.

    Spoko, polska gospodarka wyprodukuje je za 10tyś, a resztę budy w ramach
    buda+. Lit można zawsze wydłubać z książek, tam też sią lit-ery.

    > A jakie to zalety ma unia? Chiny są poza unią.

    Dobrze że je przywołałeć. Po to, aby Chiny miał z kim rozmawiać. Chyba
    nie wpadłeś na debilny pomysł, że Chiny będą rozmawiać z jakimś
    Bosakiem, prezydentem kraju nad jakaś zimną sadzawką, negocjując ceny
    czegokolwiek. To podejście jest typowe dla nadętych konserwatystów,
    którzy myśla, że będzie ich słuchać kraj 100x wazniejszy od nich,
    pokiwają głowani i sprzedadzą coś taniej niż Niemcowi. Co ża żenujący
    poziom debilizmu.

    Ma też kilka innych zalet, ale obłąckanie koserwatywne nie pozwala ich
    zauważyć. I ma wady. W porównani z zaletami - w zasadzie znikome.

    > No ale:
    > 1. przekop jest kwestią suwerenności, już dawno temu powinien zostać
    > wykonany, jak jeszcze nie było zielonych i unii

    Przekop daje nam suwerenne przepływanie kajakami na pełne morze. Niczym
    innym. To wyłącznie akcja marketingowa wobec tępego suwerena. Efekty
    strategiczne są zerowe.

    Możemy ja sobie przekopać, ale dlaczego *przed* elektrownią?

    > 2. elektrownie atomowe w Polsce akurat rozpoczęły się dawno temu, unia
    > nie ma z tym nic wspólnego

    Nic się nie "rozpoczęło". Wybrali miejsce, po latach przepalania
    podatków, mimo że miejsce z gotową infrastukturą istnieje od dawna. Oni
    nie chcą elektrowni atomowej. To tylko takie pieprzenie i chodzenie w
    kółko. PiS mógł za swojej kadencji już ją wybudowac. PO też. Lewica też.
    Każdy miałby swoją.

    > Z czego?

    Z faktu, że Rosja nie mogła by nam teraz dyktować cen.

    > Przecież te elektrownie kosztują tyle samo.

    Ale potem generują prąd *BEZ* surowców z poza granic, stabilnie, czysto,
    na dziesięciolecia. Uran do nich pakuje się tak sporadycznie, że to bez
    znaczenia.

    > To jest co najwyżej
    > kwestia ekologiczna i bezpieczeństwa energetycznego a nie że będzie taniej.

    Tak. TO się nazywa strategia. Tymczasem od lat 90 mamy w Polsce manierę,
    że strategia rozwojowa to "kupić taniej a jutro się zobaczy" co pochodzi
    chyba z tych wszyskich łóżek polowych na których sprzedawano kasety
    discopolo.

    Przypomnę, że elektrownie jądrową olano po opini ekonomistów że "jest
    nieopłacalna". Ekonomiście nie mają wyobraźni, co może być opłacalne i w
    jaki sposób za 20 lat. Do tego są potrzebni stratedzy. Ale ich się nie
    słucha.

    > Niemiec na pewno sobie poradzi bez twojej pomocy.

    A zauwazyłeś, jak sobie obecnie radzi? No wiec, nie radzi. Właśnie Rosja
    robi mały rozbiór Niemca.

    > Podatki mają być niskie bo:
    > 1. to pospolite okradanie

    Podatki mają iść na uzyteczne rzeczy. Na przykłąd na respirator, jak
    przypierdolisz w drzewo. Na elektrownie. Na badania naukowe. Na
    oczyszczalnie ścieków. Na drogę na Ostrołękę. Itd. Niskie podatki
    powodują, że duże inwestycje nie będa mogły być wykonane. Na przykład z
    niskimi podatkami, nie bedzie elektrowni jądrowej, wojska i ogólnie
    suwerenności. Miliony Januszy Biznesu zesrają się, jak będą musiały
    wydać czypiesiąt składkowego, na nową drogę *sąsiada*.

    > 2. prywatne zarządzanie jest efektywniejsze

    Gówno prawda, w skali kraju. W skali kraju musisz utrzymywać wojsko,
    które jest kompletnie nieefektywne ekonomicznie. Generuje wyłącznie
    straty. Zlikwidować.

    Oby jak najmniej debili z Konfederacji przy sterach strategicznego
    planowania czegokolwiek.

    > Od lat ludzie takich wybierają. Tylko potem okazuje się, że lepiej jakby
    > ich nie wybierali. Taka to twoja mądrość właśnie jest.

    Nie przypominam sobie, aby jakikolwiek rząd w ostatnim czasie zawierał
    ludzi mądrych. Nie, nie było takich. Do polityki zawsze cięgnie głównie
    miernoty.

    > A gdzie są? N Marsie w reklamie?

    Siedzą cicho, przekrzykiwani przez miernoty z Konfederacji. Jak tylko
    się odezwą wylewa się na nich szambo z okolicy "lewaku, pedale,
    faszysto" itd. Światem rządzą debile i obecnie wyraźnie koncentruja się
    na prawicy. Tam łatwiej się schować.

    > Tandety?

    Tak. Chińczycy produkują znacznie wiecej tandety niż wartościowych
    produktów.

    > Nie bądź śmieszny. Tam cały świat produkuje bo to właśnie nie
    > jest tandeta.

    Nieprawda. Cały świat produkuej w Chinach, bo tam jest taniej i ma
    poziom pojmowania strategii na poziomie ameby z Konfederacji. Jestem
    pewien, że rakiety balistyczne USA mają komponenty produkowane przez
    Chińczyków, bo jakiś redneck z Texasu stwierdził, że tak jest taniej.

    Ale zdecydowana większosć tandety, która zalewa świat, pochodzi z Chin.
    Te kilka mał owaznych produktów, nic nie zmienia.

    > Chłopku, w tym systemie rosną tylko duże firmy

    To się nazywa Kapitalizm. Chwilowo nic lepszego nie wynaleziono. Ale
    oczywiscie możesz narzekać, nawet fajną literaturę napisali na
    wschodzie, możesz się zaintereować, tam też nie lubili dużych firm i
    mieli ciekawe przemyślenia.

    >, które są w stanie
    > ponieść duże koszty i jeszcze mają wsparcie państw.

    Nic dziwnego. Cieżko konkurować na świecie majac państwo składajace się
    z miliona szewców i wikliniarzy.

    Lepiej, kiedy jest się pańtwem dużych spółek, w tym głównie know-how.
    Ale my tego nie chcemy. U nas wspiera się suwerena, a dużym zagranicznym
    daje się preferencje podatkowe. To błędy narastające od lat 90, ale
    naiwnosc Konfederacji, że silne państwo to milion szewców, zawsze mnie
    rozwalało. Poziom debilizmu w tym przypadku, nie mieści się w ramach
    pomiarowych.

    A Konfederacja to właśnie taka partia szewców. Kilku debili krzyczących
    o niskich podatkach, z zerową strategią długofalową i pojmowaniem
    makroekonomii. I żeby gejów nie było. To najważniejsze. Tym wygramy z
    UE. Banda pustych idiotów.

    > Kto z kim miałby tu
    > konkurować.

    Milion szewców z powiedzmy Siemensem.

    Młotkami mogą tych całych Niemców wytłuc i wygramy. Uraaa!

  • 72. Data: 2022-01-27 16:42:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.01.2022 o 07:45, Cavallino pisze:

    > Kto to jest my?

    No my Polacy. Przed wejściem do UE były samochody jakie były, ale te w
    Polskich salonach nie odbiegały od tych w salonach Niemieckich.
    Po za tym nikt nikomu nie zabraniał sprowadzać tych podobno lepszych
    samochodów z zachodu. Co prawda cło było naliczane, ale może sobie było
    odliczyć VAT z kraju nabycia samochodu. Więc to też nie były jakieś
    kosmicznie rozjechane kwoty.

    > Obecnie tak właśnie jest.
    > Samochody na rynki trzeciego świata są inne.

    Ale nie są inne bo jest embargo na lepsze fury, tylko kraje trzeciego
    świata mają zapotrzebowanie na takie a nie inne wyposażenie samochodów.
    I nie ma z tym nic wspólnego cło oraz jego wysokość czy członkostwo lub
    nie w UE, a ogólna zamożność społeczeństwa danego kraju.
    My co najwyżej możemy się zastanawiać czy to dzięki wejściu do UE
    jesteśmy tacy bogaci czy może tacy biedni?

  • 73. Data: 2022-01-27 16:49:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.01.2022 o 00:04, r...@k...pl pisze:

    > Jedź do Egiptu, popatrz na ulicę, zobacz ile tych nowych Toyot jeździ, może
    > wtedy walniesz się w swój głupi łeb.

    No jasne pastuszku, bo u nas od razu po wejściu do UE i obecnie
    samochody starsze niż 5-10 lat zniknęły z ulic.

  • 74. Data: 2022-01-27 16:51:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2022 16:42:50 +0100, nadir wrote:
    > No my Polacy. Przed wejściem do UE były samochody jakie były, ale te w
    > Polskich salonach nie odbiegały od tych w salonach Niemieckich.

    troszke odbiegaly. Ponoc zreszta do tej pory odbiegaja.

> [...]
    > samochodów z zachodu. Co prawda cło było naliczane, ale może sobie było
    > odliczyć VAT z kraju nabycia samochodu. Więc to też nie były jakieś

    Na nowe jak najbardziej nie.
    Tylko malo rodakow bylo stac na nowe.

    A na uzywane byly zaporowe cla.

    > Ale nie są inne bo jest embargo na lepsze fury, tylko kraje trzeciego
    > świata mają zapotrzebowanie na takie a nie inne wyposażenie samochodów.

    Na cene niską.

    > I nie ma z tym nic wspólnego cło oraz jego wysokość czy członkostwo lub
    > nie w UE, a ogólna zamożność społeczeństwa danego kraju.

    troche jednak ma. Raz, ze mamy akcyze, i np teraz za silnik ponad 2
    litry jest spora doplata.

    A druga sprawa - dostep do tanich uzywanych powoduje, ze w salonach
    pustka ... chyba, ze spoleczenstwo na tyle zamożne,
    że woli nowe z salonu.

    > My co najwyżej możemy się zastanawiać czy to dzięki wejściu do UE
    > jesteśmy tacy bogaci czy może tacy biedni?

    Albo ile sie samochodow uzywanych sprowadzalo w 1990, 1995, 2000,
    2005, a ile w 2018 oraz np 2021.

    J.

  • 75. Data: 2022-01-27 16:54:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.01.2022 o 00:18, r...@k...pl pisze:

    > Poza tym pozwoliłem sobie zerknąć:
    > https://egypt.yallamotor.com/new-cars/toyota/corolla
    /1-6l-active-m-t
    > 80 tys. zł z 1,6
    >
    > https://www.toyota.pl/new-cars/corolla-sedan/konfigu
    rator?path=engine/65bfd91d-f2a8-4cbb-bdbc-3834b40049
    2a/74469257-47ae-46eb-859d-2c693e6726ca/ae82984d-426
    d-4711-a484-984160c008db&c=c8c5f982-d7c9-462c-8006-7
    ffe3128ba89
    > 83 tys. zł z 1,5VVTi

    Czyli jednak można kupić współczesne samochody w kraju nie będącym
    członkiem UE. No qrwa niepojęte!

    > Nie chce mi się porównywać wyposażenia (chociaż "ciekawe" in minus jest w
    > egipskiej np. "Seatbelts - Front Only" oraz "AC Manual"), ale gdzie ta
    > zajebistość cenowa aut nie podlegających ohydnym rygorom UE?

    Zajebistość polega na tym, że mają wybór. Albo kupują samochód w salonie
    na miejscu, albo sprowadzają zajebisty samochód z UE.

  • 76. Data: 2022-01-27 17:03:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.01.2022 o 07:46, Cavallino pisze:

    > Bo to samo co nam pewnie.
    > Dlatego dostalibyśmy taki sam ersatz, bo przecież nikt by nie zabronił
    > takiego czegoś nam sprzedać.

    Nie pierdol. Nawet przed wejściem Polski do UE nikt nie zabronił
    Polakowi kupić samochodu z Niemieckim salonie. Problemem były nasze
    zarobki i cena samochodu, a nie jakieś wybzdurzone embargo.
    Po prostu większości obywateli krajów trzeciego świata jeszcze nie stać
    na wypasione fury, więc kupują to na co ich stać, ot i cała tajemnica
    gorszej jakości ich samochodów.

  • 77. Data: 2022-01-27 17:17:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.01.2022 o 16:51, J.F pisze:

    > troszke odbiegaly. Ponoc zreszta do tej pory odbiegaja.

    To, że zachodnie społeczeństwa są bogatsze i stać ich na lepiej
    wyposażone fury, to jedno, ale w salonie Mercedesa czy Audi wyposażenie
    top jest takie same u nas jak i w innych krajach UE.
    Jednak nie było tak, że na nasz rynek były i są wytwarzane samochody o
    dwie, trzy generacje starsze.

    > Na nowe jak najbardziej nie.
    > Tylko malo rodakow bylo stac na nowe.
    >
    > A na uzywane byly zaporowe cla.

    Ale to nie była wina samego cła, tylko naszej zamożności.

    > Na cene niską.

    No przecież o tym piszę. Bogate kraje i społeczeństwa kupują lepsze
    samochody i przynależność do UE ma tu drugorzędne znaczenie.

    > troche jednak ma. Raz, ze mamy akcyze, i np teraz za silnik ponad 2
    > litry jest spora doplata.

    Akcyza była i przed wejściem du UE, to raz, a dwa akcyzę każdy kraj UE,
    z tego co kojarzę, sam sobie ustala.

  • 78. Data: 2022-01-27 22:40:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 27 Jan 2022 16:54:47 +0100, w <61f2c047$0$549$65785112@news.neostrada.pl>,
    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Zajebistość polega na tym, że mają wybór. Albo kupują samochód w salonie
    > na miejscu, albo sprowadzają zajebisty samochód z UE.

    Aha, i to ma być ten wybór, że za tę samą cenę możesz sobie kupić auto bardziej
    smrodzące i z ""Seatbelts - Front Only"? Super, dla czegoś takiego warto
    zrezygnować ze wszystkiego!

  • 79. Data: 2022-01-28 00:40:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.01.2022 o 22:40, r...@k...pl pisze:

    > Aha, i to ma być ten wybór, że za tę samą cenę możesz sobie kupić auto bardziej
    > smrodzące i z ""Seatbelts - Front Only"? Super, dla czegoś takiego warto
    > zrezygnować ze wszystkiego!

    Możesz tego nie wiedzieć lub nie pamiętać, ale u nas też parę dekad temu
    pasy bezpieczeństwa nie były obowiązkowym wyposażeniem, potem były
    wymagane tylko z przodu, a potem już wszędzie. Może u nich tak są te
    przepisy skonstruowane, że pasy bezpieczeństwa i kilka innych "pierdół"
    nie są wyposażeniem obowiązkowym? Nie wiem. W końcu do trzeci świat i
    czymś się muszą wyróżniać od prawilnej UE. Sądzę jednak, a jestem tego w
    zasadzie pewien, że nikogo za doposażenie pojazdu w dodatkowe pasy do
    więzienia tam nie wsadzili.
    I to, że są takie kraje na świecie nie znaczy, że od razu po tym jak
    wylecimy z UE, to będziemy mieli samochody jak w Afryce. Akurat stan
    naszych samochodów będzie wtedy najmniejszym problemem.

  • 80. Data: 2022-01-28 01:47:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.01.2022 o 14:17, heby pisze:

    > Czyli nie masz żadnych. Wyciągnąłeś to z przemówienia jakiegoś pustaka z
    > Kofederacji.

    Zostałeś przez kogoś skrzywdzony? Pytam serio.