  • 1. Data: 2009-03-03 05:39:41
    Temat: 230V w tramwaju
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    dość nietypowe pytanie, probowałem pytać osób które sie na tym znają
    ale niestety nie wiedza wie zostaje mi ta grupa .

    Potrzebuję uzyskać 230V w tramwaju (13N, 105N i pochodne). do czego mi
    potrzebne? ponieważ realizuje mały film wewnątrz tramwaju anie mam
    wystarczającej ilości akumulatorów (ich nie dokupię bo to jednorazowa
    akcja) dlatego chciałbym zasilać kamery online. Jak wiemy kamera dużo
    prądu nie potrzebuje wiec jakieś niewielkie źródło jest potrzebne.
    Pytanie tylko czy możliwe?
    Dowiedziałem sie ze prawdopodobnie mógłbym mieć akumulatory ale na 40V
    służące do podtrzymania tego i owego w tramwaju. tylko co z tymi 40V
    zrobić? jak je przetransformować do 230V przemiennego tanim kosztem?
    zawsze mogę mieć 12V ze zwykłego akumulatora samochodowego tyle że on
    jest przeraźliwie ciężki i tachanie go wcale mi sienie uśmiecha.

  • 2. Data: 2009-03-03 07:01:46
    Temat: Re: 230V w tramwaju
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawsze mogę mieć 12V ze zwykłego akumulatora samochodowego tyle że on jest
    > przeraźliwie ciężki i tachanie go wcale mi sienie uśmiecha.

    Akumulator samochodowy i przetwornica 12/230. Obie rzeczy łatwo dostępne.

    TomT

  • 3. Data: 2009-03-03 07:18:48
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    TomT pisze:

    > Akumulator samochodowy i przetwornica 12/230. Obie rzeczy łatwo dostępne.

    Czytanie ze zrozumieniem, to podstawa. ;)

    A może jakaś przetwornica z tych 40V --> 12V, bo kamerki korzystają z
    12V, prawda?

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 4. Data: 2009-03-03 07:34:22
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "Virus_7" <virus_7@usun_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czytanie ze zrozumieniem, to podstawa. ;)
    >
    > A może jakaś przetwornica z tych 40V --> 12V, bo kamerki korzystają z 12V,
    > prawda?

    W tym przypadku nie czytanie ze zrozumieniem, tylko czytanie do końca.
    Jeśli akumulator samochodowy jest za ciężki to może wystarczy jakiś żelowy
    np 7Ah. I przetwornica.

    TomT

  • 5. Data: 2009-03-03 07:35:24
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

> [...]
    >
    > Czytanie ze zrozumieniem, to podstawa. ;)
    >
    > A może jakaś przetwornica z tych 40V --> 12V, bo kamerki korzystają z 12V,

    Witam,
    Raczej żadko. Najczęściej widziałem takie na 7,2V oraz na 9,6V ale to w
    sumie z tych które ja mam/miałem
    + rodzina.
    Nie mniej jednak nie jest to 12V.
    Dziwi mnie natomiast fakt, ze w tramwaju nie ma 220V, tudzież 12V.
    Praktycznie w kazdym tramwaju uzywaja
    teraz CB (wiec powinno być na 12V), poza tym nie raz widziałem jak używali
    zwykłego radia na 220V.

    bhk

  • 6. Data: 2009-03-03 09:27:56
    Od: s...@m...com

> [...]
    > zawsze mogę mieć 12V ze zwykłego akumulatora samochodowego tyle że on
    > jest przeraźliwie ciężki i tachanie go wcale mi sienie uśmiecha.

    lekkie to to nie będzie ale są tanie agregaty po 200-300 zł i ważą ok 20 kg

  • 7. Data: 2009-03-03 10:02:47
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

> [...]
    > zawsze mogę mieć 12V ze zwykłego akumulatora samochodowego tyle że on jest
    > przeraźliwie ciężki i tachanie go wcale mi sienie uśmiecha.

    To kamery nie mają swoich akumulatorów?

  • 8. Data: 2009-03-03 10:25:07
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Osadnik schrieb:
> [...]
    > zawsze mogę mieć 12V ze zwykłego akumulatora samochodowego tyle że on
    > jest przeraźliwie ciężki i tachanie go wcale mi sienie uśmiecha.

    Miałem kiedyś zainstalowane kamerę i magnetowid w centryfudze (takiej
    lotniczej, 12g max). W sumie żarły dość dużo, a na burcie miałem 42V
    stałego. Do tego celu nabyłem drogą zakupu przetwornicę z 24-70V na
    12V/10A (Magnetowid Sony Betacam SP BVW35 doi jakieś 3-5A, kamera ok.
    1A). Przetwornica była dość mała (format mniej więcej normalnej baterii
    do tego magnetowidu, czyli ok. 10x20x4 cm3) i nawet niedroga (coś koło
    70DM, bo to dawno było), bo nie trzeba było izolacji. Kupiłem płytkę
    luzem, wstawiłem do obudowy, dodałem gniazdko XLR-4 i wsio chodziło
    bezproblemowo przez 2 tygodnie naszej akcji. Nie pamiętam gdzie tą
    przetwornicę kupiłem, ale jeszcze w szafie mam, więc mógłbym zobaczyć.
    Musisz mieć koniecznie 230V, czy możesz zasilić kamery z 12V? Tą
    przetwornicę mógłbym wypożyczyć na parę tygodni, jakby co.

    Waldek

  • 9. Data: 2009-03-03 13:57:16
    Od: ggx <g...@g...ggx>

    W dniu 2009-03-03 08:35, bhk pisze:

    > Praktycznie w kazdym tramwaju uzywaja
    > teraz CB (wiec powinno być na 12V),

    W którym mieście używają CB?

    --
    pzdrv!
    ggx

  • 10. Data: 2009-03-03 14:45:14
    Od: r...@m...com

> [...]
    > zawsze mogę mieć 12V ze zwykłego akumulatora samochodowego tyle że on
    > jest przeraźliwie ciężki i tachanie go wcale mi sienie uśmiecha.

    A jakie akumulatory w tramwaju siedzą? może to jest 3x12V? i wystarczy się
    wpiąć z przetwornicą 12/230 bocznikowo do jednego z nich.