  • 1. Data: 2023-08-25 12:21:52
    Temat: 2G,3G, LTE
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    Ma ktoś koncepcje co jest nie tak w sytuacji gdy telefon z SIMkartą Play
    w sieciach 2G i 3G musi korzystać z roamingu Orange, a łączy się
    bezproblemowo z macierzystą siecią w standardzie LTE (4G). Nadajnik
    Orange/T-M oddalony jest o jakieś 800m, LTE Play o około 3km. I co
    najdziwniejsze w trakcie wyszukiwania sieci wcale nie odnajduje LTE
    Play, dopiero po ręcznym wybraniu "tylko LTE" pokazuję się sieć Play...

  • 2. Data: 2023-08-26 07:34:18
    Temat: Re: 2G,3G, LTE
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-25, Trybun <M...@j...cb> wrote:
> [...]
    > najdziwniejsze w trakcie wyszukiwania sieci wcale nie odnajduje LTE
    > Play, dopiero po ręcznym wybraniu "tylko LTE" pokazuję się sieć Play...

    Macierzyste 2G&3G są z tam niedostępne? To, że Play ma umowy na
    wewnętrzny roaming przecież wskazuje, że w niektórych pasmach nie mają
    pokrycia macierzystego.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2023-08-26 10:17:55
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Macierzyste 2G&3G są z tam niedostępne? To, że Play ma umowy na
    > wewnętrzny roaming przecież wskazuje, że w niektórych pasmach nie mają
    > pokrycia macierzystego.

    Niedostępne, macierzysty nadajnik Play wystartował u mnie dwa tygodnie
    temu i wygląda że oferuje tylko LTE, i być może 5G, czego jak na razie
    nie jestem w stanie zweryfikować. Dlaczego nie ma łączności 2 i 3G, oto
    jest pytanie.. Taniej im wychodzi roaming Orange czy co?

  • 4. Data: 2023-08-26 10:41:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-26, Trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
    > nie jestem w stanie zweryfikować. Dlaczego nie ma łączności 2 i 3G, oto
    > jest pytanie.. Taniej im wychodzi roaming Orange czy co?

    Obstawiam, że w ogóle nie mają/mieli zamiaru instalować takiej opcji. 2G
    już w wielu państwach nie istnieje. 3G jest na etapie schyłkowym.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2023-08-26 11:01:34
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Obstawiam, że w ogóle nie mają/mieli zamiaru instalować takiej opcji. 2G
    > już w wielu państwach nie istnieje. 3G jest na etapie schyłkowym.

    Chyba jednak nie. Jest cała masa użytkowników którzy mają tradycyjne
    telefony komórkowe, a w takich nie ma nic innego niż 2G. Za to każdy
    operator w Polsce planuje wyłączenie 3G, już nawet maja terminarze
    wyłączania tego pasma.
    Sprawdziłem dane UKE dla tego zagadkowego przekaźnika Play i okazuje się
    że ma on pozwolenia na wszystkie pasma..

  • 6. Data: 2023-08-26 23:08:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 sie 2023 o 10:41, Marcin Debowski pisze:

    > 2G już w wielu państwach nie istnieje. 3G jest na etapie schyłkowym.

    Gdzie konkretnie 2G JUŻ nie istnieje?

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s