  • 1. Data: 2014-01-13 23:49:49
    Temat: 5hp30 - łomot ze skrzyni, popsuta ?
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    Hej,

    Chyba auto mi się kończy :/ (czas na takie na literkę F ;) )

    Skrzynia ZF 5hp30,
    czasami przy zmianie biegu coś nie wejdzie, jest poślizg
    lub łomot i poślizg i się tryb awaryjny włącza (trzeba
    wyłączyć auto i włączyć po kilku sek - może być w trakcie jazdy).

    co to może być ?
    stan oleju niski, sprzęgiełka jakieś się ślizgają ? elektrozawory ?

    Są jakieś schematy jak ta skrzynia działa ?
    dzieje się to zarówno w trybie automat jak i ręcznej zmianie.
    skrzynia jeszcze wytrzymuje "rysowanie kresek" na suchym od
    pierwszego do trzeciego biegu (na 4 nie rysuje - mocy brak),
    ale przy zmianie biegu i dużej mocy już nie.

    czy już po skrzyni (raz na kilka dni się to włącza)
    i auta lepiej szukać ?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2014-01-13 23:56:18
    Temat: Re: 5hp30 - łomot ze skrzyni, popsuta ?
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "_Michał" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > lub łomot i poślizg i się tryb awaryjny włącza (trzeba
    > wyłączyć auto i włączyć po kilku sek - może być w trakcie jazdy).

    a próbowałeś dzwonić do jakiegoś serwisu skrzyń biegów? chyba szybciej i
    prościej będzie niż szukanie szczęścia tu...

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2014-01-14 00:16:50
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2014-01-13 23:56, X-Man wrote:
> [...]
    >
    > a próbowałeś dzwonić do jakiegoś serwisu skrzyń biegów? chyba szybciej i
    > prościej będzie niż szukanie szczęścia tu...

    jeszcze nie, bo żyjemy w dziwnym kraju gdzie się uważa skrzynie
    automatyczne za trudne w naprawie i 3x droższe od auta w całości

    w każdym razie w cenie 4hp20 się kupuje całe auto z 5hp30 i jeszcze
    jest na 2 baki czyli koło 200 litrów paliwa :)

    więc ew. poświęce 5h na kupno czegoś nowego (nowszego), ale na razie
    wolałbym ogarnąć tą skrzynie, zwłaszcza jeśli to olej czy coś takiego.
    tylko przed rozmową muszę mieć info co to w ogóle jest:)

  • 4. Data: 2014-01-14 00:31:50
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2014-01-14 00:16, _Michał wrote:

> [...]
    > wolałbym ogarnąć tą skrzynie, zwłaszcza jeśli to olej czy coś takiego.
    > tylko przed rozmową muszę mieć info co to w ogóle jest:)

    A właśnie generalnie auto jeszcze jeździ, i nie załączył mi się nigdy
    błąd jak miałem wyłączone DSC - podejrzewam ze komp zaciska oba hamulce
    na tylnej osi i cała moc idzie w skrzynie - i wtedy ten łomot jest
    i ślizganie, ale w sumie hamulce są dużo słabsze od silnika to nie
    powinny dać mu rady (muli go po chwili dopiero)- w każdym razie chyba
    zrywa się skrzyni a ona ma dość, a poza tym errorem jeździ normalnie
    i nic jej nie jest.

  • 5. Data: 2014-01-14 01:10:18
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-01-14 00:16:50 niejaki _Michał napisał:
    > w każdym razie w cenie 4hp20

    jakbyś chciał niedrogo 4hp20 to mam jedną na zbyciu...

    ...obudowaną xm-em :)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 6. Data: 2014-01-14 02:38:33
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2014-01-14 01:10, p0li wrote:

    > jakbyś chciał niedrogo 4hp20 to mam jedną na zbyciu...
    >
    > ...obudowaną xm-em :)

    No ja mam jeszcze taką 4hp20 uszkodzoną obudowaną safranem,
    więc i podejrzewam ze silnik ten sam V6 3.0 :)

    Ale na razie 5hp30 v12 5.4 obudowaną w serie7 może uda
    się "odratować" ;) - i tak to znacznie ekonomiczniejsze
    auto od tych na F, tylko w zimie już tak nie jeździ ;)

    Ale korci mnie wsadzenie skrzyni i latanie w ciszy :)

    a XM nigdy nie miałem, bo słabo w crashtestach wypadł :/
    ale c6 korci, korci :) też z 4hp20 (chyba) i V6 3.0 z XM czy Safrane :)

    btw. w XM dawali do tych skrzyń możliwość zmiany ręcznej biegów ?

  • 7. Data: 2014-01-14 09:25:05
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-01-14 02:38:33 niejaki _Michał napisał:

    > No ja mam jeszcze taką 4hp20 uszkodzoną obudowaną safranem,
    > więc i podejrzewam ze silnik ten sam V6 3.0 :)

    moja ma 20 tys po kapitalce
    a silnik - jeśli to es9j4 - to pewnie taki sam
    i jest to 2,9 jeśli chcemy być szczegółowi
    3.0 w xm-ie to była starsza jednostka - prv

    > btw. w XM dawali do tych skrzyń możliwość zmiany ręcznej biegów ?

    zmieniać ręcznie mogłeś - ale specjalnego trybu czy dodatkowej wajhy nie
    było

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 8. Data: 2014-01-14 15:48:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-13 23:49, _Michał pisze:
> [...]
    > lub łomot i poślizg i się tryb awaryjny włącza (trzeba
    > wyłączyć auto i włączyć po kilku sek - może być w trakcie jazdy).

    Nie wiesz o tym, że wyłączenie silnika w trakcie jazdy autem ze skrzynią
    automatyczną z przekładnią hydrokinetyczną może uśmiercić skrzynię?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2014-01-14 20:30:53
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2014-01-14 15:48, Adam wrote:

    > Nie wiesz o tym, że wyłączenie silnika w trakcie jazdy autem ze skrzynią
    > automatyczną z przekładnią hydrokinetyczną może uśmiercić skrzynię?

    yyy ??????????
    tz. nie można sobie obrócić kluczyka ?

  • 10. Data: 2014-01-14 20:58:33
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2014-01-14 20:30, _Michał wrote:

    > tz. nie można sobie obrócić kluczyka ?

    ej - jest lepiej .....

    chwile przez tym jak się skrzynia popsuła auto
    holowałem na sznurku przez R75

    mogła się popsuć od holowania ?