  • 21. Data: 2024-02-19 19:28:55
    Temat: Re: 8 diod w lini
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.02.2024 o 15:36, SW3 pisze:

    > Zaczynając od szczegółu, można przeczytać całą liczbę po kolei choćby
    > była nie wiadomo jak długa. Na końcu czytania wiadomo czy to miliony czy
    > setki tryliardów.
    > Czytając po naszemu, trzeba najpierw policzyć cyfry, żeby wiedzieć czy
    > ta 4 na początku to cztery, czterdzieści, czy czterysta i czy milionów,
    > czy miliardów.
    >
    > BTW ciekawe czy częste są pomyłki przy numerach telefonów na styku zapisów.
> [...]

    A jak wybierają numer na klawiaturze domofonu, telefonu, a kalkulatory?

    Robert

  • 22. Data: 2024-02-19 19:51:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Feb 2024 19:28:55 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]

    Ale nie, bo maja miesiac, dzien, rok.
    Ot, taka norma językowa, z czasów, gdy nikomu to nie przeszkadzało :-)

    ja tam akurat lubie format RRRR-MM-DD, bo sortowanie tekstowe jest od
    razu dobrym sortowaniem daty :-)

    W mowie nie ma znaczenia, bo mówisz.
    A przy czytaniu ... niby racja, ale z właściwym separatorem tysięcy,
    oko to widzi "od razu, przynajmniej do miliardów.

    > A jak wybierają numer na klawiaturze domofonu, telefonu, a kalkulatory?

    To podziel 12-34-56-78-9 i przypomnij sobie, ze Niemcy mają zwyczaj
    mówić vierunddreisig czyli "4 i 30".

    Podobnie Amerykanie nie powiedzą ci "tysiac dwiescie $", tylko
    "twelve hundred". Taka norma językowa.

    J.

  • 23. Data: 2024-02-19 20:11:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Feb 2024 08:52:52 -0800 (PST), alojzy nieborak wrote:

    > Coś ściemniasz:
    > 8th February 2024
    > 16th February 2024
    > Widać nie małpują po usańskich pomysłach.

    Patrzylem chyba lekko nieuważnie.

    https://www.bbc.com/

    tu pod górną reklamą jest "Monday, 19 February".
    Ale potem wlazłem do "news".
    I tam żadnych dat nie ma ... prawie, bo w "Most watched" jest
    "April 28, 2023"

    > Ja się zdziwiłem jak u muslimów spotkałem rok 1400 któryś:)
    > Dziś internety podają dla jednych muslimów 1402, dla drugich 1445.
    > Bajzel krótko mówiąc.

    No bo oni liczą od swojej ważnej daty ... ale czemu dwie?

    Nawiasem mówiąc, Rzymianie jakos dziwnie lata liczyli,
    bodajze od panowania jakiegos konsula, a konsuli było duzo.
    Była jeszcze rachuba "od załozenia miasta", tez "przyjętej" duzo
    pózniej, ale chyba rzadko stosowana.

    A zwyczaj numerowania "od urodzin Jezusa" pojawił sie w 525 roku n.e,
    zanim sie rozpowszechnił, to pewnie troche lat minęło.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Anno_Domini
    https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Era

    spopularyzowano w 731r AD w Anglii?

    To islamski mógł być pierwszy

    https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_calendar#Year_
    numbering

    J.

  • 24. Data: 2024-02-19 21:22:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    SW3 pisze:

    > BTW ciekawe czy częste są pomyłki przy numerach telefonów na styku zapisów.
    > No bo czy numer
    > 123-456-789

    ...to jest zupełnie normalny numer, pod którym można zamówić taksówkę.
    Ciekawe, czy i jak często zdarzają się pomyłki, gdy ktoś się bawi telefonem
    i wciska cyferki po kolei.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2024-02-20 00:03:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > ...to jest zupełnie normalny numer, pod którym można zamówić taksówkę.
    > Ciekawe, czy i jak często zdarzają się pomyłki, gdy ktoś się bawi telefonem
    > i wciska cyferki po kolei.

    Zadzwoń i zapytaj :)

    --
    - Tatku... a czy jak Mikołaj będzie wchodził kominem, to się nie podpali?
    - Masz rację aniołku. Lepiej zgaśmy ten ogień.