  • 1. Data: 2010-12-17 11:01:11
    Temat: ABS - czym się różni nowy od starego?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Czy
    technika w tym względzie mocno się rozwija?

    Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
    rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
    Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?

  • 2. Data: 2010-12-17 11:53:17
    Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
    > rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
    > Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?

    w bmw f650gs z 2000roku (lub 2001, nie pamietam) abs działał wyśmienicie.
    Nie bardzo sobie wyobrazam co mozna tam poprawić. Moze inne marki mialy
    jakies problemy.

    b.

  • 3. Data: 2010-12-17 12:18:43
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Marcin N" Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed
    4-5 lat? Czy technika w tym względzie mocno się rozwija? Wszyscy pieją z
    zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy rzeczywiście jest taki
    fajny, czy to tylko marketing?

    Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak
    zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.
    Nie wiem jak z roznica w drodze hamowania na suchym. Oczywiscie ulatwia
    jazde - wyłaczajac potrzebe klasycznych umiejetnosci. No ale o tym to ja
    raczej nie powinieniem - po sliznieciu przodu na zamknieciu sezonu :)

    Tytus z fabryki

  • 4. Data: 2010-12-17 12:26:14
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabryki
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak
    > zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.

    W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic
    na maksa kierownica?

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 5. Data: 2010-12-17 12:47:31
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał/a:
> [...]
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic

    A czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosę do parkowania?

    A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
    jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
    życiem w klamkę.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 6. Data: 2010-12-17 12:49:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-17, kakmar <k...@g...com> wrote:

    > A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
    > jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
    > życiem w klamkę.

    Wez moto z salonu na jazde probna i sprobuj ;-) IMHO mozesz sie wywrocic.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2010-12-17 12:56:06
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 17 Dec 2010 12:47:31 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
> [...]

    > A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
    > jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z

    Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
    nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie poza tym, ze
    przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
    predkosc.

  • 8. Data: 2010-12-17 13:01:03
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 17.12.2010 AZ <a...@g...com> napisał/a:

    > Wez moto z salonu na jazde probna i sprobuj ;-) IMHO mozesz sie wywrocic.

    Tyż na to wpadłem, nie wiem tylko czy karzą płacić tą opłatę z umowy na
    jazdę testową? Czy przeproszą za niezgodność towaru z umową i zaproponują
    naprawienie moich ewentualnych strat ;)

    Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe
    media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 9. Data: 2010-12-17 13:16:54
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał/a:

    > Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
    > nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie

    No niezmiernie mnie to cieszy. Tyle że nadal mam pewne wątpliwości. Czy aby
    na pewno? i czy to nieskończenie, dałoby się zamienić na jakąś mierzalną i
    stosowną do prędkości przestrzeń ;)

    > poza tym, ze
    > przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
    > predkosc.

    Ale co jeśli dany motocykl nie ma silnej tendencji to prostowania przy
    hamowaniu przodem w zakręcie? Co jeśli kierownik pojazdu ma zamiar,
    i potrafi jechać po zacieśniającym się łuku, wraz ze spadaniem prędkości?

    Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca
    (przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko.
    No i?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 10. Data: 2010-12-17 13:22:54
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:16:54 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
> [...]

    > na pewno? i czy to nieskończenie, dałoby się zamienić na jakąś mierzalną i

    Nie wiem, nie mam ABS i nie probowalem tego nigdy. Po prostu napisalem jak
    mi sie wydaje, ze zadziala :)

> [...]
    >
    > Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca
    > (przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko.

    Nie mam pojecia :)