  • 1. Data: 2014-06-13 18:05:12
    Temat: ARM
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!
    Mam za zadanie opracować system na rdzeniu ARM.
    Do tej pory żona używała ARM7
    AT91SAM7S256.
    Jednak do tego zadania będzie za słaby.
    Teraz ARM ma:
    - obsłużyć (zapis i odczyt) kartę SD,
    - odbierać dane po WiFI przez WizFi630
    - dekodowanie MP3

    I teraz pytanie:
    1)Jakiego chipa użyć?
    2)Jakie środowisko zainstalować
    3)Jaki programator/starter kit kupić.

    Chciałbym używać JTAGa.
    Obudowa chipa nie może być typu BGA.
    QFN - niechętnie. Najlepiej TQFP.
    Całość chciałbym skompilować w sobotni wieczór :-)

    Z góry dziękuję za podpowiedź.
    S.

  • 2. Data: 2014-06-13 18:50:22
    Temat: Re: ARM
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Witam Szanownych Grupowiczów!
    > Mam za zadanie opracować system na rdzeniu ARM.
> [...]

    I to wszystko będziesz pisał w asm?

    > I teraz pytanie:
    > 1)Jakiego chipa użyć?

    Z ARMów to chyba by trzeba coś z Cortex M4. Ja poza NXP za bardzo nie
    wiem, a w tych to nie ma wyboru. W serii LPC4000 jest kilka w obudowach
    LQFP100 ale chodzą na 120 MHz. Seria LPC4300 chodzi na 200 MHz ale
    najmniejsze obudowy to LQFP144. Jakoś ciężko znaleźć szybki procek z
    dużą pamięcią z małą ilością pinów. Pod tym względem może lepiej jest w
    STM - STM32F4, czy Stellaris.

    > 2)Jakie środowisko zainstalować

    To trochę zależy od tego jaki procek weźmiesz. Można zbudować sobie
    uniwersalnego toolchaina z Eclipse korzystając z porad Freddiego
    Chopina. Ale można kupić tani starter kit z programatorem i ze strony
    producenta pobrać środowisko. Ale to wszystko jest raczej na c.

    > 3)Jaki programator/starter kit kupić.

    No właśnie zależy od tego jaki procek wybierzesz.

    > Chciałbym używać JTAGa.

    Niektóre procki można programować przez prostszy interfejs - SWD.
    Niektóre programatory - jak np z zestawu LPCXpress mają na pokładzie oba
    JTAG i SWD.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2014-06-13 19:07:12
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 13.06.2014 18:05, Sylwester Łazar wrote:
> [...]
    > Obudowa chipa nie może być typu BGA.
    > QFN - niechętnie. Najlepiej TQFP.
    > Całość chciałbym skompilować w sobotni wieczór :-)

    W takiej sytuacji chyba najlepiej będzie wziąć jakiegoś ST na
    Cortex-M4F, evalboardy tanie, wybór duży, oprogramowanie jest, w sieci
    masa przykładów.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2014-06-13 19:20:36
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > I to wszystko będziesz pisał w asm?
    Nie tym razem. Poza wstawkami.

    > najmniejsze obudowy to LQFP144. Jakoś ciężko znaleźć szybki procek z
    > dużą pamięcią z małą ilością pinów. Pod tym względem może lepiej jest w
    > STM - STM32F4, czy Stellaris.

    To chyba dobry pomysł.
    Kolega Jakub też tak doradza. No i ja dzisiaj na nie zerknąłem.
    Dzięki.
    S.

  • 5. Data: 2014-06-13 19:24:54
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > W takiej sytuacji chyba najlepiej będzie wziąć jakiegoś ST na
    > Cortex-M4F, evalboardy tanie, wybór duży, oprogramowanie jest, w sieci
> [...]

    Dzięki.
    W takim razie pójdziemy tą drogą.
    Możecie Panowie podać linki do tego co warto zakupić?
    Chodzi mi o programator JTAG/SWD?
    No i środowisko. Może być XP/Vista.
    S.

  • 6. Data: 2014-06-13 20:36:09
    Od: j...@g...com

    W dniu piątek, 13 czerwca 2014 18:05:12 UTC+2 użytkownik Sylwester Łazar napisał:
    > Witam Szanownych Grupowicz�w!

    > Teraz ARM ma:
    >
    > - obs�u�y� (zapis i odczyt) kart� SD,
    >
    > - odbieraďż˝ dane po WiFI przez WizFi630
    >
    > - dekodowanie MP3
    >
    > I teraz pytanie:
    >
    > 1)Jakiego chipa u�y�?
    Dowolny jaki lubisz. ST jest bardzo popularne
    i sprzedaja/rozdaja tanie moduly ewaluacyjne.

    > 2)Jakie �rodowisko zainstalowa�
    Uzyj jakiegos RTOSa a toolchain bedzie Ci dany.
    RTOS moze okazac sie calkiem przydatny gdy dojdziesz
    do etapu system plikow FAT czy polaczenie po TCP/IP.
    Co do RTOSow to, np. :
    - ChibiOs
    - eCos
    - Nuttx
    - FreeRTOS itd.

    > 3)Jaki programator/starter kit kupiďż˝.
    Kupujac zestawy ewaluacyjne typu Discovery od ST
    "dostaniesz" programator przez USB. Podobnie rzecz
    sie ma w przypadku Freescale, NXP itd.

  • 7. Data: 2014-06-13 20:40:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-06-13 18:05, Sylwester Łazar wrote:
    > AT91SAM7S256.
    > Jednak do tego zadania będzie za słaby.

    Wobec tego bierz od razu coś pokroju RaspberryPi.

    99% kodu zostało napisane przez innych. Pozostanie napisanie skryptu w
    bashu w godzinkę. Suprise.

    Innymi słowy chciałbym usłyszeć *dobry* powód dla którego komputer za
    100zł jest gorszy niż procesor za 100zł + kilka godzin na lutowanie i
    kilkadziesiąt godzin na pisanie kodu i kilkaset godzin na klniecie czemu
    nie działa. Jesli takiego powodu nie ma - bierz Pi.

  • 8. Data: 2014-06-13 20:50:53
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-06-13 20:36, j...@g...com pisze:

> [...]
    > RTOS moze okazac sie calkiem przydatny gdy dojdziesz
    > do etapu system plikow FAT czy polaczenie po TCP/IP.

    No i jest jeszcze CooCox. Podobno niezły.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2014-06-13 22:07:50
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > kilkadziesiąt godzin na pisanie kodu i kilkaset godzin na klniecie czemu
    > nie działa. Jesli takiego powodu nie ma - bierz Pi.

    Ludzie, którzy nie wykorzystywali Basha raczej nie rozumieją jego potęgi
    i tego jak szybko można mieć działające rozwiązanie, poprzez poskładanie
    tego co inni już dawno napisali i przetestowali.

    jp

  • 10. Data: 2014-06-13 22:20:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-06-13 22:07, jacek pozniak wrote:
    > Ludzie, którzy nie wykorzystywali Basha

    Sylwester już raz użył. Podobno z nie najgorszym skutkiem. Teraz tez go
    przekonam.