  • 1. Data: 2010-01-04 22:24:14
    Temat: ATAPI vs PATA
    Od: HaHaHaHa <a...@g...com>

    Chiałem się dowiedzieć czy napęd DVD z interfejsem ATAPI będę mógł
    zamienić na popsuty napęd PATA. (starszego typu notebook, więc nie
    mogę mieć żadnych przejściówek)

    Dzięki

  • 2. Data: 2010-01-04 22:28:56
    Temat: Re: ATAPI vs PATA
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: HaHaHaHa <a...@g...com>

    > Chiałem się dowiedzieć czy napęd DVD z interfejsem ATAPI będę mógł
    > zamienić na popsuty napęd PATA.

    A to nie jest to samo?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 3. Data: 2010-01-05 06:23:15
    Od: HaHaHaHa <a...@g...com>

    On 4 Sty, 23:28, Goomich <k...@i...eu> wrote:
> [...]
    > Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
    > k...@i...eu   UIN: 6750153
    > We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.

    Witam,

    Nie wiem czy to jest to samo. Musiałbym rozkręcić laptopa, żeby
    sprawdzić co ja mam w środku. Oraz poprosić sprzedawcę z allegro żeby
    zrobił zdjęcie z tyłu swojego napędu. Dla tego się pytam, bo nie udało
    mi się znaleźć tego w googlach ani na usenecie.
    Rozumiem, że mógłbym zamienić te napędy - bez żadnych przejściówek...
    w laptopie nie znajdę miejsca na przejściówkę.

  • 4. Data: 2010-01-05 07:34:29
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A to nie jest to samo?

    Nie jest.

    ATAPI to rozszerzony (glownie w kierunku obslugi napedow optycznych i
    tasmowych) interfejs ATA.
    Natomiast PATA to specyficzny rodzaj miecza pochodzacy, AFAIK, z Indii.

    pozdrawiam ;),
    Vituniu.

  • 5. Data: 2010-01-05 08:04:51
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    HaHaHaHa wrote:
    > Chiałem się dowiedzieć czy napęd DVD z interfejsem ATAPI będę mógł
    > zamienić na popsuty napęd PATA. (starszego typu notebook, więc nie
    > mogę mieć żadnych przejściówek)

    Ogolnie mozesz z malym wyjatkiem - w starych toshibach nie dzialaly
    wszystkie napedy mimo ze fizycznie pasowaly,
    po prostu nie byly widziane w biosie mozna to bylo przewaznie obejsc
    ingerencja w polaczenia albo czasem oprogramowaniem ale nie bylo to juz plug
    and play

  • 6. Data: 2010-01-05 08:51:18
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    HaHaHaHa pisze:
    > Chiałem się dowiedzieć czy napęd DVD z interfejsem ATAPI będę mógł

    ATAPI to nie interfejs w sensie złącza, tylko zbiór poleceń
    przesyłanych albo poprzez klasyczne ATA (ATAPI == ATA Pro-
    gramming Interface!), albo przez SATA (bez AHCI).

    > zamienić na popsuty napęd PATA. (starszego typu notebook, więc nie
    > mogę mieć żadnych przejściówek)

    Sprecyzuj rodzaje złącz, a nie sugeruj się tym ATAPI (szcze-
    gólnie, że napędy optyczne ATA występowały w wersjach z róż-
    nymi, niezgodnymi złączami; istnieją co najmniej dwa popular-
    ne standardy wtyczek).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2010-01-05 11:29:29
    Od: HaHaHaHa <a...@g...com>

    > Sprecyzuj rodzaje z cz, a nie sugeruj si tym ATAPI (szcze-
    > g lnie, e nap dy optyczne ATA wyst powa y w wersjach z r -
    > nymi, niezgodnymi z czami; istniej co najmniej dwa popular-
    > ne standardy wtyczek).

    OK: Dokładnie chciałbym zamienić zepsuty napęd w Mac Mini (12.7 mm
    PATA 8x SuperDrive) na SONY NEC OPTIARC AD-7640A DVD?RW ATA Slot-
    Load.
    Pójdzie?

  • 8. Data: 2010-02-04 12:59:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    HaHaHaHa pisze:
    > OK: Dokładnie chciałbym zamienić zepsuty napęd w Mac Mini (12.7 mm
    > PATA 8x SuperDrive) na SONY NEC OPTIARC AD-7640A DVD?RW ATA Slot-
    > Load.
    > Pójdzie?

    Tu może być kłopot -- w zasadzie to powinieneś spytać się na
    grupie dotyczącej komputerów Apple. Wiem na przykład, że Mac
    Mini nie przyjmuje wielu standardowych modułów pamięci. Może
    również w podobny sposób "odrzucać" napędy optyczne nie sto-
    sowane firmowo przez Apple.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |