  • 1. Data: 2011-04-11 22:07:14
    Temat: AVR Studio 5
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Jeszcze chyba nikt nie pisał, a od kilku dni jest dostępne
    AVR Studio 5.

    http://www.atmel.com/dyn/products/tools_card.asp?too
    l_id=17212&source=avr_5_studio_overview

  • 2. Data: 2011-04-11 22:21:52
    Temat: Re: AVR Studio 5
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):
    > Jeszcze chyba nikt nie pisał, a od kilku dni jest dostępne
> [...]

    Jakieś godne uwagi nowości?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2011-04-11 22:51:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:invutu$kdn$1@opal.icpnet.pl...
    l_id=17212&source=avr
    > Jakieś godne uwagi nowości?

    Całkowicie zmieniony interface, obsługa C bez żadnych zabaw z instalowaniem
    gcc.
    Używam dopiero 24 godziny i jedyne co mogę powiedzieć, że projekty z
    "czwórki" pisanej pod GCC kompilują się. Można równolegle mieć zainstalowane
    obie wersje, więc dużo nie tracisz instalując 5-tkę. No może poza miejscem
    na HD.

  • 4. Data: 2011-04-12 06:41:26
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 11 Kwi, 23:51, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
    > U ytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisa w
    > wiadomo cinews:invutu$kdn$1@opal.icpnet.pl...

    ool_id=17212&source...

    > Ca kowicie zmieniony interface, obs uga C bez adnych zabaw z instalowaniem
    > gcc.
    > U ywam dopiero 24 godziny i jedyne co mog powiedzie , e projekty z
    > "czw rki" pisanej pod GCC kompiluj si . Mo na r wnolegle mie zainstalowane
    > obie wersje, wi c du o nie tracisz instaluj c 5-tk . No mo e poza miejscem
    > na HD.

    Mi za bardzo nieprzypadła najnowsza wersja studia do gustu, ponieważ
    po podłączeniu wymusza aktualizacje firwaru mojego avrdragona, ktory
    niewspomaga juz programowania HighVoltage.

  • 5. Data: 2011-04-12 10:18:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Mi za bardzo nieprzypadła najnowsza wersja studia do gustu, ponieważ
    > po podłączeniu wymusza aktualizacje firwaru mojego avrdragona, ktory
    > niewspomaga juz programowania HighVoltage.

    HV przydaje się od święta chyba, że akurat piszesz aplikację na mały scalak,
    która musi używać RESET do innych celów. :)

    Miejmy nadzieję, żw nast. wersjach się to zmieni, w końcu to dopiero beta
    release jest. Zawsze można odpalić Dragona z czwórki i zrobić downgrade jak
    człowieka przydusi.

    fajny jest edytor z podpowiedziami kontekstowymi, dodawaniem nawiasów (ale
    nie namolnym), tzn. nawias zamykający jest dodawany, ale jak sami go
    wpiszemy, to jak gdyby nadpisujemy ten dodany z automatu. Prawda jes taka,
    że wiele rzeczy pewnie wyjdzie dopiero "w praniu". Ja na razie jestem
    zadowolony.

    Kolejny bajer który mi się podoba, to możliwość otworzenia dokumentacji
    technicznej (tj. np. pdf-ów) jako zakładki edytora. Bardzo fajne rozwiązanie
    jak ktoś pracuje na jednym monitorze. Tym bardziej, że w menu help pojawia
    się jako funkcja, która automatycznie otwiera nam stronę atmela zawierającą
    dokumentację techniczną procka, który wybierzemy tworząc projekt. Bardzo
    wygodna rzecz.

    Ciekawe też są kolory po lewej stronie kodu, np. wyróżnione są linie, które
    dopisaliśmy od ostatniej kompilacji.

    PS. Jak zobaczycie jakieś inne udogodnienia, to piszcie, bo prawda jest
    taka, że człowiek zazwyczaj nie zdaje sobie sprawy z obecności wielu rzeczy,
    które jednak ułatwiają pracę.

  • 6. Data: 2011-04-12 17:33:36
    Od: AK <a...@g...pl>

    > Jakieś godne uwagi nowości?

    IDE bazuje na MS Visual Studio.

    Pozdr
    AK

  • 7. Data: 2011-04-13 15:12:11
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Marcin Wasilewski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > PS. Jak zobaczycie jakieś inne udogodnienia, to piszcie, bo prawda jest
    > taka, że człowiek zazwyczaj nie zdaje sobie sprawy z obecności wielu
    > rzeczy, które jednak ułatwiają pracę.

    Ja nie zobaczyłem i się rozczarowałem:
    -symulatora atmegi8 nie ma;
    -help za chiny mi się nie chce uruchomić;
    -obsługi stk200 nie znalazłem (może nie umiem szukać);

    Właśnie zaraz odinstalowuję.
    Przem

  • 8. Data: 2011-04-13 15:46:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > -symulatora atmegi8 nie ma;
    > -help za chiny mi się nie chce uruchomić;
    > -obsługi stk200 nie znalazłem (może nie umiem szukać);
    > Właśnie zaraz odinstalowuję.
    > Przem

    ikona "on AVR Simulator"

    ATmega8, AVR Studio Supported Tools:

    AVRISP mkII
    STK600

    Może trzeba model programatora zmienić na nowszy :)

  • 9. Data: 2011-04-14 20:55:20
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > -obsługi stk200 nie znalazłem (może nie umiem szukać);
    A które AVR Studio obsługiwało STK200 ?

    Michał