  • 1. Data: 2011-06-20 07:06:59
    Temat: AVR Xmega
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Nigdy ich nie uzywałem, ale cos mnie w nich zaciekawiło.
    W opisie uK np ATxmega128A3 jest taki ops "8/16-bit AVR XMEGA"
    Interesuje mnie co ma znaczyć 8/16 bit? Czy one są 8 bitowe czy moze
    16 bitowe?
    Czym różnią się od zwykłych ATMega?

  • 2. Data: 2011-06-21 13:00:27
    Temat: Re: AVR Xmega
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > W opisie uK np ATxmega128A3 jest taki ops "8/16-bit AVR XMEGA"
    > Interesuje mnie co ma znaczyć 8/16 bit? Czy one są 8 bitowe czy moze

    Po twoim poście zacząłem szukać śladów tej 16-bitowości i jedyne co
    znalazłem to ALU:

    The ALU operations are divided into three main categories - arithmetic,
    logical, and bit-functions.

    Both 8- and 16-bit arithmetic is supported, and the instruction set allows
    for easy

    implementation of 32-bit arithmetic. The ALU also provides a powerful
    multiplier supporting both

    signed and unsigned multiplication and fractional format.

  • 3. Data: 2011-06-21 15:21:35
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011-06-21 15:00, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > multiplier supporting both
    >
    > signed and unsigned multiplication and fractional format.

    ...a czy jakieś instrukcje z tego korzystają?? bo lista instrukcji jest
    taka sama jak w AVRach 8 bit i jakoś nie widzę tam zaawansowanych
    operacji na 16 bitach ;)...

    Konop

  • 4. Data: 2011-06-21 17:17:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ...a czy jakieś instrukcje z tego korzystają?? bo lista instrukcji jest
    > taka sama jak w AVRach 8 bit i jakoś nie widzę tam zaawansowanych operacji
    > na 16 bitach ;)...

    Ja też nie znalazłem, chociaż przyznam się, że szukałem tylko w helpie do
    AVR studio 5. Co do 16-bitów, to przecież również zwykłe AVR-y potrafią
    zwracać 16 bitowe wyniki (z mnożenia). Przy dodawaniu też mamy informację o
    przepełnieniu + resztę wyniku w 8 bitach, co zupełnie wystarcza, bo przecież
    z dodawania dwóch liczb 8 bitowych więcej się nie uzyska. Więc jakby miało
    to coś byc, to dodatkowe instrukcje pozwalające dodawać/mnożyć liczby 16
    bitowe na połączonych rejestrach. Być może ATxmega ma jakieś dodatkowe
    instrukcje, czy tryby istniejących instrukcji, ja ich nie namierzyłem, ale
    nie twierdzę że ich nie ma.

  • 5. Data: 2011-06-21 17:23:44
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011-06-21 19:17, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > ATxmega ma jakieś dodatkowe instrukcje, czy tryby istniejących
    > instrukcji, ja ich nie namierzyłem, ale nie twierdzę że ich nie ma.

    No właśnie... ja tego szukałem w "Instruction Set Summary" i też nie
    znalazłem ;).. Nie studiowałem tego wnikliwie, może jakaś instrukcja
    wykonuje się w jednym cyklu zegarowym, a nie w dwóch, ale generalnie
    brak instrukcji w stylu dodawanie dwóch par rejestrów, odejmowanie itp
    itd... Tak więc XMEGA to tylko nieco lepiej wyposażona ATMEGA i tyle, a
    bajki o 16-bitach to niezła ściema :D...

    Konop

  • 6. Data: 2011-06-22 03:56:03
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Dowiedziałem sie ze zwykłe AVRy posiadają bajer w postaci dodawania i
    odejmowania liczb 16bitowych.
    Wydawało mi się ze znam je trochę, ale nie zwrócilem na to uwagi.
    Jak ma niby wygldać ten bajer? Czy chodzi tu o to że asembler oferuje
    dadawanie i odejmowanie liczb 16bit?

  • 7. Data: 2011-06-22 05:29:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Wydawało mi się ze znam je trochę, ale nie zwrócilem na to uwagi.
    > Jak ma niby wygldać ten bajer? Czy chodzi tu o to że asembler oferuje

    Jedyne co oferują to to:

    ADD Rd, Rr Add two Registers Rd <- Rd + Rr Z, C, N, V, H 1

    ADC Rd, Rr Add with Carry two Registers Rd <- Rd + Rr + C Z, C, N, V, H 1

    ADIW Rdl,K Add Immediate to Word Rdh:Rdl <- Rdh:Rdl + K Z, C, N, V, S 2

    SUB Rd, Rr Subtract two Registers Rd <- Rd - Rr Z, C, N, V, H 1

    SUBI Rd, K Subtract Constant from Register Rd <- Rd - K Z, C, N, V, H 1

    SBC Rd, Rr Subtract with Carry two Registers Rd <- Rd - Rr - C Z, C, N, V, H
    1

    SBCI Rd, K Subtract with Carry Constant from Reg. Rd <- Rd - K - C Z, C, N,
    V, H 1

    SBIW Rdl,K Subtract Immediate from Word Rdh:Rdl <- Rdh:Rdl - K Z, C, N, V, S
    2

    Nie odważył bym się tego nazwać tak jak ty, ale adiw i sbiw pewne rzeczy
    upraszcza.

  • 8. Data: 2011-06-22 09:23:02
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ja tego tak nie nazwałem.
    Przeczytałem takie stwierdzenie w internecie na forum.