  • 41. Data: 2010-07-06 21:40:53
    Temat: Re: Ada 95 - darmowa ksi ?ka po polsku
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 6 Jul 2010 14:05:14 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >Oczywiście masz jakieś dane potwierdzające tą różnicę.

    >To mnie nie dziwi, bo tej pozycji nie masz. Naciągasz definicje do
    >swojej sytuacji. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że biznes jest
    >wtedy, gdy w zespole jest kilkadziesiąt osób. Czyli wiemy, że
    >większość firm na świecie to nie jest biznes - a tak się składa, że
    >większość firm na świecie to firmy małe. Niektóre z nich dosyć
    >spektakularne rzeczy robią.
    >Z Twojej pozycji nie widzisz większości firm na świecie. Trudno to
> [...]

    Drogi Kolego, Kolega mnie rozsmiesza podajac mi takie linki. Ja prosze
    Kolegi, Ady uczylem i uzywalem wczesniej niz Kolega studiowal
    Elektronike w Koninie. Jakkby sie Kolega pytaj jaka Ade wtedy
    uzywalem, to byla to Ada 83 w wersjach JanusRR, Aonix i Meridian.
    Bylem dostc aktywny na comp.lang.ada.

    Wiec podsylanie mi adacore dosyc mnie rozsmiesza.

    Zaowazylem ze Kolega z milosnika C++ stal sie milosnikiem Ady.
    Proponuje uwazac, bo milosc jest slepa, a Ada nie jest uniwersalnym
    panaceum. Na nic.

    Na tym zakoncze moja obecnosc na tej grupie, bo widze ze dalej
    odchodzi tu bicie piany

    A.L.

  • 42. Data: 2010-07-07 05:07:12
    Temat: Re: Ada 95 - darmowa ksi żka po polsku
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Tue, 6 Jul 2010 07:33:03 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > W przypadku Ady nie grozi zatrudnienie kretyna, który zjebie
    >pół systemu.

    Tylko ten sie nie myli, kto nic nie robi.

    Idac tym tropem lepiej nikogo nigdy nie zatrudniac.

    milego dnia zycze, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 43. Data: 2010-07-07 05:12:15
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Tue, 6 Jul 2010 07:24:22 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    >Widzisz, zatrudnienie to relacja dwustronna. Nie tylko ty masz się
    >nadawać dla pracodawcy. Pracodawca musi się również nadawać dla ciebie.

    Oczywiscie. Problem w tym, ze jak zaczne sobie wstawiac rozne
    fantasmagoryczne (*) punkty, to nigdy tego pracodawcy nie znajde.

    Pomijajac juz taka kwestie, czemu nie zalozyc wlasnej firmy? I nawet
    jakbym mial wlasna firme to i tak nie wybralbym Ady. Dlatego, ze
    rozpraszanie sil nigdy (nie chodzi tylko o programowanie) nie prowadzi
    do zwiekszenia efektywnosci.

    milego dnia, hej

    (*) wiekszosc z nich jest akurat zdroworozsadkowa, ale dla
    kierownictwa to fantastyka.

  • 44. Data: 2010-07-07 05:26:55
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Tue, 6 Jul 2010 02:46:54 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >Spodziewam się natomiast, że Ad? zainteresuj? się ludzie, którzy widz?
    >dalej, niż na pół roku do przodu.

    Ja widze. I widze ze czas zycia jest skonczony. Wszystkie zasoby
    programisty daje sie dowolnie zwiekszac ale jednego nie -- czasu.

    Majac pol roku wolnego czas i wybor (na przyklad):
    a) nauka Ady
    b) nauka SVM

    Wybiore to drugie. Czemu? Bo dla mnie liczy sie to co sie w koncu
    osiagnie -- autonomiczny system do przetwarzania obrazow medycznych
    (na przyklad).

    Uczenie sie 17. z kolei jezyka programowania (nawet gdyby byl nie wiem
    jak super) to krecenie sie w kolo, a to oznacza naprawde stanie w
    miejscu. Swiat nie stoi.

    milego dnia, hej

    PS. Dla porzadku powiem, ze prywatnie kilka lat temu uczylem sie
    wlasnie a to tego, a to tamtego, bo mile i w ogole. Napisalem iles
    calkiem pozytecznych tooli. A to w Perlu, a to w Rubym, itp. Efekt?
    Znalazlem sie w martwym punkcie -- nie chce dalej inwestowac w rozwoj
    tych programow w ich jezykach, a nie mam czasu na przepisanie ich od
    zera w C++ czy w C#.
    Wole sie trzymac ograniczonej narzedziowni -- slql, bash, javascript,
    php, C++, C#. I starczy. Kolejnego jezyka bede sie uczyl zamiast
    ktoregos z podanych, a nie dodatkowo.

  • 45. Data: 2010-07-07 08:25:59
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 6 Lip, 23:40, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Drogi Kolego, Kolega mnie rozsmiesza podajac mi takie linki. Ja prosze
    > Kolegi, Ady uczylem i uzywalem wczesniej niz  Kolega studiowal
    > Elektronike w Koninie.

    Brawo. No i?
    Wspomnienia i wyobrażenia o swojej dawnej wielkości są dobre w
    pamiętnikach.

    > byla to Ada 83

    Teraz już wiemy, skąd to ograniczone wyobrażenie o *dzisiejszym* rynku
    i dostępności narzędzi.

    > Wiec podsylanie mi adacore dosyc mnie rozsmiesza.

    Nie podesłałem adacore. AdaCore ma inny adres. Znowu błąd.

    > Zaowazylem ze Kolega z milosnika C++ stal sie milosnikiem Ady.

    Otóż znowu pudło. Nigdzie w tym wątku nie określiłem siebie jako
    miłośnika czegokolwiek. Nawet nie napisałem, że używam Ady do
    czegokolwiek ani że mam taki zamiar. Wszystkie moje posty były pod tym
    względem neutralne i pokazywały jedynie błędy w Twojej argumentacji.
    (i to jest kolejny błąd)

    Powtórzę jeszcze raz dwa najistotniejsze punkty:
    1. Ada nie jest zamiast, tylko oprócz. To jest język dla tych, którzy
    chcą *rozszerzyć* swój warsztat.
    2. Większość poważnych projektów związanych z Adą to projekty
    *wielojęzykowe*, co oznacza, że nikt poważny nie uważa Ady za wyłączne
    narzędzie.

    W kontekście tych dwóch punktów wszystkie argumenty, które
    przedstawiłeś, są bez sensu i redukują dyskusję do bezcelowej
    konfrontacji.

    > Na tym zakoncze moja obecnosc na tej grupie,

    Przypomniał mi się stary dowcip:
    "Rzucić palenie - żaden problem. Robiłem to setki razy!"