  • 1. Data: 2011-10-16 13:24:36
    Temat: Adobe Photoshop Elements 7.0 do D90 róźnica podgląd/zapisan plik
    Od: "Arekmet" <a...@w...pl>

    Witam
    Jakiego oprogramowania teraz najczęściej używa sie do obróbki plików RAW ?
    Mam Adobe Photoshop Elements 7.0 którego używam już ze 3 lata ale nie jestem
    zadowolony bo plik po obróbce zazwyczaj wygląda troszkę inaczej
    niż na podglądzie podczas obróbki. Dotyczy to głównie np. ostrości.
    Zastanawiam się czy kupić nowszą wersję bo do tej musiałem doinstalować
    wtyczkę aby obsługiwała pliki orf z D90.

  • 2. Data: 2011-10-16 14:13:18
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 15:24:36 +0200, Arekmet napisał(a):

> [...]
    > Zastanawiam się czy kupić nowszą wersję bo do tej musiałem doinstalować
    > wtyczkę aby obsługiwała pliki orf z D90.

    Pliki orf z D90? Wow.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

  • 3. Data: 2011-10-16 14:30:38
    Od: "Arekmet" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:1h92cg5mbmu5m.13jz559bylw8q$.dlg@40tude
    .net...
    > Dnia Sun, 16 Oct 2011 15:24:36 +0200, Arekmet napisał(a):
    obsługiwała pliki orf z D90.

    > Pliki orf z D90? Wow.

    .NEF znaczy się. Przyzwyczajenie po Olympusie :)

  • 4. Data: 2011-10-17 12:02:11
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j7eltc$1big$1@newsread1.aster.pl>, "Arekmet" <a...@w...pl>
    wrote:

    > Witam
    > Jakiego oprogramowania teraz najczęściej używa sie do obróbki plików RAW ?
    Adobe Lightroom.

    > Mam Adobe Photoshop Elements 7.0 którego używam już ze 3 lata ale nie jestem
    > zadowolony bo plik po obróbce zazwyczaj wygląda troszkę inaczej
    > niż na podglądzie podczas obróbki. Dotyczy to głównie np. ostrości.

    Ostrosc z reguly nieco spada po eksporcie do jpg.

    > Zastanawiam się czy kupić nowszą wersję bo do tej musiałem doinstalować
    > wtyczkę aby obsługiwała pliki orf z D90.

    Sciagnij sobie wersje probna 30dniowa...

    TA

  • 5. Data: 2011-10-17 12:24:28
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 16/10/2011 14:24, Arekmet wrote:
> [...]
    > Zastanawiam się czy kupić nowszą wersję bo do tej musiałem doinstalować
    > wtyczkę aby obsługiwała pliki orf z D90.

    "Po obróbce" zapisujesz w JPG, czy dalej oglądasz RAWa? Jeśli to drugie,
    to czym? Większość przeglądarek zdjęć wyświetlając RAWy pokazuje po
    prostu zaszytego w nich jpga z niższą rozdzielczością i trzeba prosić
    się o pokazanie właściweg pliku.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 6. Data: 2011-10-17 12:30:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kamil napisa?(a):

    > "Po obróbce" zapisujesz w JPG, czy dalej oglądasz RAWa?

    Co to konkretnie znaczy "raw po obrobce"? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-10-17 12:43:11
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 17/10/2011 13:30, januszek wrote:
    > kamil napisa?(a):

    > Co to konkretnie znaczy "raw po obrobce"? ;)

    RAW z dołączonym plikiem zmian, który wyświetli się tak, jak był obrobiony.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 8. Data: 2011-10-17 12:47:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kamil napisa?(a):

    > RAW z dołączonym plikiem zmian, który wyświetli się tak, jak był obrobiony.

    Jeśli tak to wydaje mi się, że warunkiem poprawnego wizualizowania zmian
    (opisanych w pliku zmian) jest to aby używać tego samego narzędzia,
    którego użyto do obróbki.

    j.

  • 9. Data: 2011-10-17 12:48:04
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j7h6pt$2m6$2@inews.gazeta.pl>, kamil <k...@s...com>
    wrote:

> [...]
    > to czym? Większość przeglądarek zdjęć wyświetlając RAWy pokazuje po
    > prostu zaszytego w nich jpga z niższą rozdzielczością i trzeba prosić

    Hm, to ciekawe.
    Przeciez nie w kazdym RAW jest JPG.

    TA

  • 10. Data: 2011-10-17 12:49:56