  • 1. Data: 2016-04-13 01:51:37
    Temat: Altium z drugiej ręki ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Orientuje się ktoś, czy jest szansa kupienia Altiuma używki ?
    W ogóle licencja dopuszcza odsprzedaż ? Zdarzają się takie oferty ?
    Bo patrzę i nie widzę...

  • 2. Data: 2016-04-13 03:44:58
    Temat: Re: Altium z drugiej ręki ?
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 kwietnia 2016 01:51:39 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
    > Orientuje się ktoś, czy jest szansa kupienia Altiuma używki ?
    > W ogóle licencja dopuszcza odsprzedaż ? Zdarzają się takie oferty ?
    > Bo patrzę i nie widzę...

    Jak masz ochotę na przeprawę listowną z ichnim działem prawniczym
    i sprzedający też ma chęć się z tym użerać (bo trzeba do nich pisać
    z pisemną prośbą o przeniesienie licencji i ew. postraszyć, że
    jak utrudniają sprawę, to działają niezgodnie z prawem), to
    można odsprzedać, ale znaleźć kogoś, kto ma niepotrzebną licencję
    i chce mu się pisać poematy, to już trochę gorzej.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 3. Data: 2016-04-13 12:08:52
    Od: v...@g...com

    użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    > można odsprzedać, ale znaleźć kogoś, kto ma niepotrzebną licencję
    > i chce mu się pisać poematy, to już trochę gorzej.

    Nie ma czasem wyższości prawa nad warunkami licencji?
    Coś było, ktoś się sądził i sąd orzekł, oprogramowanie
    kupione można sprzedać, koniec kropka.

    Wyłączne prawo do rozpowszechniania kopii programu komputerowego objętej taką
    licencją zostaje wyczerpane wraz z jej pierwszą sprzedażą.
    http://prawo.vagla.pl/node/9813

    Jakaś tam autoryzacja klucza w tym altium jest wymagana?

  • 4. Data: 2016-04-13 15:01:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wyłączne prawo do rozpowszechniania kopii programu komputerowego objętej taką
    licencją zostaje wyczerpane wraz z jej pierwszą sprzedażą.

    i tego się trzymamy. Nic bym do nich nie pisał. W razie gdyby ktoś miał
    "ale" to niech on się procesuje, nie mam co robić tylko się użerać na
    własne życzenie :)

    Ja chcę mieć legalną licencję, jest wyrok w tej sprawie i gitara.
    (wiem, że w naszym porąbanym prawodawstwie nie jest to 100% gwarancja,
    ale mniejsza o to ).

    > Jakaś tam autoryzacja klucza w tym altium jest wymagana?

    A no właśnie ? Chyba nie ?

  • 5. Data: 2016-04-13 17:27:10
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-04-13 o 15:01, sundayman pisze:

    ..

    > A no właśnie ? Chyba nie ?

    Masz parę opcji - własny serwer licencji, licencja on-demand i licencja
    w pliku. Pierwsze dwie pozwalają na instalowanie na wielu komputerach i
    możesz używać tyle równocześnie, ile masz licencji, ale musisz mieć
    dostęp do serwera aktualizacji - Altiuma lub swojego. Trzecia pozwala na
    używanie na konkretnych komputerach, na których masz pliki licencji. Nie
    wiem jak jest w wersjach starszych niż 09.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2016-04-13 18:11:33
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > używanie na konkretnych komputerach, na których masz pliki licencji. Nie
    > wiem jak jest w wersjach starszych niż 09.

    Chodziło raczej o to, czy Altium wymaga do legalnego zarejestrowania
    komunikacji z ichnim serwerem. Bo że można zarejestrować "bez internetu"
    wersję "testową" to wiem...

  • 7. Data: 2016-04-13 18:33:10
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-04-13 o 18:11, sundayman pisze:

    > Chodziło raczej o to, czy Altium wymaga do legalnego zarejestrowania
    > komunikacji z ichnim serwerem. Bo że można zarejestrować "bez internetu"
    > wersję "testową" to wiem...

    No to właśnie piszę jak to się odbywa legalnie. Nie mam pojęcia jak
    działa licencja z plikiem, bo wolę on-demand (mogę używać na paru
    kompach, byle nie równocześnie), a jak już się zrobi raz na plik to już
    potem się nie da zmienić. Żeby dostać ten plik trzeba się zarejestrować
    na stronie itd.

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2016-04-13 19:09:06
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 13.04.2016 o 01:51, sundayman pisze:
    > Orientuje się ktoś, czy jest szansa kupienia Altiuma używki ?
    > W ogóle licencja dopuszcza odsprzedaż ? Zdarzają się takie oferty ?
    > Bo patrzę i nie widzę...

    Cóż tak skomplikowanego chcesz projektować, że potrzebujesz taką kobyłę
    za grube kilkanaście tysięcy? Kobyłę na dodatek mocno przereklamowaną,
    pełną zbędnych wodotrysków i bugów. Jak nie będziesz projektować płyt
    głównych do PC to odpuść, szkoda pieniędzy i nerwów, nawet na "używkę".

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2016-04-13 19:45:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > pełną zbędnych wodotrysków i bugów. Jak nie będziesz projektować płyt
    > głównych do PC to odpuść, szkoda pieniędzy i nerwów, nawet na "używkę".

    jest w tym część prawdy, problem głównie w przyzwyczajeniu.
    Po prostu nauczyłem się dawno temu, próbowałem jakichś Kicadów itp. ale
    nie mogę przyswoić...

  • 10. Data: 2016-04-13 20:21:22
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-04-13 o 19:45, sundayman pisze:

    > jest w tym część prawdy, problem głównie w przyzwyczajeniu.
    > Po prostu nauczyłem się dawno temu, próbowałem jakichś Kicadów itp. ale
    > nie mogę przyswoić...

    No właśnie, ja też podchodziłem do różnych programów i jakoś ten Altium
    jest kurna wygodny w obsłudze. Może to przyzwyczajenie, ale nawet jak
    podszedłem do edytora schematów w LT Spice no to on taki "trochę"
    toporny jest przy altiumowym... Jak obejrzałem sobie parę innych
    programów (również sporo droższych) to ich obsługa jest jakby mało
    sympatyczna. Owszem, ma swoje za uszami. Inna sprawa, że do płyty
    głównej PC no to jednak chyba też nie ta klasa softu... A do prostych
    płytek to faktycznie kobyła.

    Pozdrawiam

    DD