  • 11. Data: 2014-08-14 04:58:19
    Temat: Re: Android i 64-bitowy processor
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    A.L. <a...@a...com> wrote:

    > Podejzrewam ze mialem pare lat wczessniej niz ty. Co nie przeszkadza
    > mi uwazac ze "smatfon" to zwyciestwo techniki nad zdrowym rozsadkiem,
    > i podniecajaca zabawka dla doswiadczonych umyslowo..

    Czy byłbyś tak miły i napisał dla lepszej ilustracji zagadnienia który
    smartfone był Twoim pierwszym i kiedy to było?

    I dodaj, proszę, czego używasz dziś jako głównego telefonu? Czy to jest
    smartfon?

    > Poczytne amerykanskie czasopismo Consumer Reports, wydawane przez
    > stowarzyszenie konsumentow, zauwazylo bylo jakis czas temu ze kazdy
    > nowy wprowadzony na runek smatfon ma wiecej bajerow, ale za to coraz
    > gorzej idzie sie przez niego dogadac.
    >
    > Poniewaz maja wlasne laboratoria testowe, przeprowadzili testy ktore
    > zgodzily sie 100% z tym odczuciem. Preankietowali wiec najwiekszych
    > "providerow" telefonii w USA.

    Na które wydanie tego czasopisma się powołujesz?
    Podaj mi rocznik i numer, chętnie sobie przeczytam to opracowanie...

    > "Tak, wiemy o tym" brzmiala odpowiedz. "Ale wysoka jakosc polaczen
    > telefonicznych to nie jest czynnik do ktorego nasi klienci przywiazuja
    > wielka wage. I chociaz moglibysmy poprawic jakosc komunikacji
    > glosowej, nie wydaje sie to ekonomicznie uzasadnione"

    Nie wiem jak Ty, ale ja na jakość dźwięku/rozmów nie narzekam od bardzo
    dawna i ponieważ jest ona więcej niż wystarczająca do porozumiewania się to
    nie wydałbym ani grosza więcej na jej poprawianie.

    A druga sprawa - coraz mniej się dzis telefonu używa do rozmów, dużo rzeczy
    załatwiasz online na www, wysyła się sms'y i ważniejsze zaczyna być w
    smartfonie to jak działa on w internecie bo jakość rozmów naprawdę nie musi
    być hi-fi aby się skutecznie dogadać.

  • 12. Data: 2014-08-14 08:29:49
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-14 02:11, A.L. pisze:

    > Czy przy pomocy TELEFONU 64 bitowego lepiej sie rozmawia niz przy
    > pomocy TELEFONU 32 bitowego?...

    To jest dobre pytanie i prawie masz rację. Rzecz w tym, że chyba jednak
    nie należy aż tak utożsamiać TELEFONU ze SMARTFONEM.
    W temacie chodziło o procesor 64-bitowy dla smartfonów i tam też jakieś
    uzasadnienie w tym jest. Zapewne pozwoliłoby to na lepsze działanie
    smartfona.
    W telefonie raczej byłoby to bez sensu. Ale telefon to nie komputer z
    opcją rozmawiania, tylko urządzenie do rozmów. Smartfon odwrotnie - to
    komputer (albo zabawka, jak kto woli) z opcją rozmowy. Dlatego tu
    procesor jest ważniejszy od jakości rozmów, która jest wystarczająca do
    zwykłej rozmowy, więc po co ją próbować jeszcze usprawniać?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 13. Data: 2014-08-14 09:47:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    > Wapolczesny smartfon niedaleko odszedl od tego modelu

    Weź nie pieprz

  • 14. Data: 2014-08-14 09:50:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 20:50:51 +0000 osobnik zwany Pszemol
    napisał:

> [...]
    > nie ma jeszcze na rynku z 64-bitowym prockiem? Nawet te najdroższe
    > flagowce Samsunga wciąż tylko 32-bitowe??

    masz więcej niż 4GB RAM? jak nie to co Ci dają 64bity? bo IMHO tyle samo
    co 30megapikselowa matryca wielkości główki od szpilki

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2014-08-14 09:54:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    > Podejzrewam ze mialem pare lat wczessniej niz ty. Co nie przeszkadza
    > mi uwazac ze "smatfon" to zwyciestwo techniki nad zdrowym rozsadkiem,
    > i podniecajaca zabawka dla doswiadczonych umyslowo..

    To Cię chyba bardzo doświadczyły te smartfony :-)

    Historia smartfonu to nie historia telefonu tylko historia osobistego
    komputera. Różne firmy na różne rozwiązania po drodze wpadały i z tego
    wszystkiego pozostało to, co mamy w smartfonie.

  • 16. Data: 2014-08-14 10:31:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-08-14 09:50, *masti* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > masz więcej niż 4GB RAM? jak nie to co Ci dają 64bity? bo IMHO tyle samo
    > co 30megapikselowa matryca wielkości główki od szpilki

    Dokładnie - ciągle tylko 1GB w "najbardziej zaawansowanym smartfonie
    świata" - nawet dla tych kilku aplikacji 64bit ta mikroskopijna pamięć
    jest jak cugle dla konia :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 17. Data: 2014-08-14 16:34:54
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 14 Aug 2014 02:58:19 +0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >Czy byłbyś tak miły i napisał dla lepszej ilustracji zagadnienia który
    >smartfone był Twoim pierwszym i kiedy to było?

    Blackberry w roku chyba 2002. Nie pamietam modelu. Potem Samsung
    SCH-i760, chyba w 2006 roku, ale neispecjalnei pamietam kiedy

    >I dodaj, proszę, czego używasz dziś jako głównego telefonu? Czy to jest
    >smartfon?

    Motorola Droid MAXX

    >Na które wydanie tego czasopisma się powołujesz?
    >Podaj mi rocznik i numer, chętnie sobie przeczytam to opracowanie...

    Niestety, po pierwsze nei chce mi sie szukac, po drugie - wersja
    elektroniczna tylko dla subskrybentow.

    Ale mozesz zobaczyc omowienie

    http://www.npr.org/blogs/alltechconsidered/2011/03/1
    0/134399448/voice-quality-on-hold-for-smart-phones

    >Nie wiem jak Ty, ale ja na jakość dźwięku/rozmów nie narzekam od bardzo
    >dawna i ponieważ jest ona więcej niż wystarczająca do porozumiewania się to
    >nie wydałbym ani grosza więcej na jej poprawianie.

    ja narzekam. Jak chce sie z kims porozumiec w sprawach innych niz
    "jakie zrobic zakupy" i "czy pies zrobil kupe" to uzywam telefonu
    drutowego

> [...]
    >załatwiasz online na www, wysyła się sms'y i ważniejsze zaczyna być w
    >smartfonie to jak działa on w internecie bo jakość rozmów naprawdę nie musi

    Niestety, te funkcje w spartfonie tez sa takei sobie

    A.L.

  • 18. Data: 2014-08-14 16:36:25
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 14 Aug 2014 08:29:49 +0200, GAD Zombie
    <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:

> [...]
    >opcją rozmawiania, tylko urządzenie do rozmów. Smartfon odwrotnie - to
    >komputer (albo zabawka, jak kto woli) z opcją rozmowy.

    Dlatego tez jak swieze buleczki spzredaja sie telefony komorkowe
    ktorych mozna uzywac TYLKO do roszmowy.

    A.L.

  • 19. Data: 2014-08-14 16:46:16
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:

    > masz więcej niż 4GB RAM? jak nie to co Ci dają 64bity? bo IMHO tyle samo
    > co 30megapikselowa matryca wielkości główki od szpilki

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/64_bit

    A common misconception is that 64-bit architectures are no better than
    32-bit architectures unless the computer has more than 4 GB of random
    access memory.[27] This is not entirely true.

  • 20. Data: 2014-08-14 16:46:29
    Od: atm <...@v...pl>

    > Niestety, te funkcje w spartfonie tez sa takei sobie
    >
    > A.L.

    Hehe, Pszemol, fajnie wrzuciles cegle do ogrodka androidowego - szybko
    nozyce sie odezwaly.
    Co bedzie jutro? A wy nie macie matalowej ramki albo szkla z
    helikopterow bojowych albo.... pewnie cos fajniejszego zapodasz ;]
    Tak czy siak jest o czym popisac zamiast pytan jaki kupic kabelek czy
    gdzie dostac mikrofon.

    A.L. masz w pewnym sensie racje. Aczkolwiek funkcjonowanie samej
    funkcjonalnosci, ze tak powiem jest juz niezle: normalne www w kieszeni
    a nie jak w czasach palmtopowych potluczone powolne renderowanie. Dostep
    do GEarth, rewelacyjny tlumacz Googla (choc niestety online w zakresie
    rozpoznawania mowy), swietna konsola do grania. Ale....
    ironia jest tak krotki czas pracy na jednym ladowaniu. Odpalajac ciezka
    gre 3D mozna bardzo szybko wyczyscic akku z prądu. Im wiecej smarta
    uruchomionego w smartfonie tym szybciej znika prąd niejednokrotnie nie
    pozwalajac funkcjonowac bez podladowania nawet 12h. No i ta ciagla walka
    producentow o odchudzanie telefonow.... Nowy Z3 compact bedzie cienszy?
    Po co? Sony wie. Osobiscie wolalbym wygospodarowana przestrzen wypelnic
    akumulatorem i zamiast chwalic sie w materialach promocyjnych "1mm"
    grubosci chetnie zobaczylbym pojemnosc akku 3000 lub 3500mAh.