  • 1. Data: 2015-06-06 22:32:42
    Temat: Android - sms - problem
    Od: kern <k...@w...pl>

    Witam !
    Mam telefon w Orange (prosty tylko sms+tel).
    korespondent smarta z Androidem w Plus.
    Około 60% sms'ów od Plusa nie dochodzi.
    (dochodzą po 2-8 miesiącach)
    Moje do korespondenta dochodzą bez problemu.

    Orange sprawdził swój system jest ok.
    Konsultantka Orange twierdzi, że wina leży
    w starej wersji Androida u korespondenta.
    Ponoć on stwarza problemy przy wysyłaniu smsów.

    Ma ktoś pomysł jak temat skutecznie ugryźć ??
    Czy faktycznie wina Androida ??
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-06-06 23:04:49
    Temat: Re: Android - sms - problem
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu sobota, 6 czerwca 2015 22:32:46 UTC+2 użytkownik kern napisał:

    > Ma ktoś pomysł jak temat skutecznie ugryźć ??
    > Czy faktycznie wina Androida ??
    > Pozdrawiam

    Niech przeciwnik przelozy karte do innego telefonu i wysle przez kilka dni troche
    testowych sms.

  • 3. Data: 2015-06-06 23:17:41
    Od: kern <k...@w...pl>

    W dniu 06.06.2015 o 23:04, krzysztofsf pisze:

    > Niech przeciwnik przelozy karte do innego telefonu i wysle przez kilka dni troche
    testowych sms.

    Dzięki za pomysł, takich też mam kilka. Realia są takie, że przeciwnik
    nie zrobi nic, bo nie potrafi nawet karty sim z telefonu wyciągnąć.
    Dzieli nas 500 km.
    Jeżeli to ma sens to mogę jedynie wysłać do salonu Plusa , żeby wgrali
    nowy soft. Cała praca po mojej stronie. Muszę podać gotowe rozwiązanie.
    Konsultantka upierała się przy starej wersji androida...

  • 4. Data: 2015-06-07 00:10:23
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    kern wrote:

> [...]
    > salonu Plusa , żeby wgrali nowy soft. Cała praca po mojej stronie.
    > Muszę podać gotowe rozwiązanie. Konsultantka upierała się przy starej

    Kup sobie starter Tmobile/play i zobacz, czy bedzie tak samo po Twojej
    stronie.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 5. Data: 2015-06-07 06:42:45
    Od: kern <k...@w...pl>

    W dniu 07.06.2015 o 00:10, Rafał Grzelak pisze:

    > Kup sobie starter Tmobile/play i zobacz, czy bedzie tak samo po Twojej
    > stronie.

    oki. Kupię starter. I namówię korespondenta na tel.do 2601 z reklamacją
    w Plus.
    Androidem jak rozumiem mam się nie przejmować ??.

  • 6. Data: 2015-06-07 12:44:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-06-07 o 06:42, kern pisze:

    > oki. Kupię starter. I namówię korespondenta na tel.do 2601 z reklamacją
    > w Plus.
    > Androidem jak rozumiem mam się nie przejmować ??.

    O ile niedochodzenie SMSów może teoretycznie być winą starego
    androida u nadawcy o tyle dochodzenie opóźnionych jest
    ewidentną winą operatorów.
    Ale dokładnie którego nie zgadniesz a oni raczej prawdy
    nie powiedzą.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2015-06-07 15:10:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" ml179v$dcq$...@n...news.atman.pl

    > O ile niedochodzenie SMSów może teoretycznie być winą starego
    > androida u nadawcy o tyle dochodzenie opóźnionych jest
    > ewidentną winą operatorów.

    Co złego jest w starym Androidzie?

    > Ale dokładnie którego nie zgadniesz a oni raczej prawdy nie powiedzą.

    Być może nawet nie będą zgłębiać problemu, ale
    napiszą, że opłatę pobrali zgodnie z prawem. ;)

    W moim wypadku nie interesowała ich treść mego
    zapytania -- odpowiedzieli, że opłatę pobrali
    poprawnie...

    Pytałem o numer telefonu, na który poszedł
    SMS -- nie prosiłem o anulowanie opłaty.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2015-06-07 18:00:06
    Od: kern <k...@w...pl>

    W dniu 07.06.2015 o 12:44, RadoslawF pisze:

> [...]
    > ewidentną winą operatorów.
    > Ale dokładnie którego nie zgadniesz a oni raczej prawdy

    No właśnie. Reklamacje w Orange przerobiłem, w plus złożę....
    i chyba tyle mi pozostaje, + migracja do innych sieci...
    Dzięki

  • 9. Data: 2015-06-08 17:07:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości

    >O ile niedochodzenie SMSów może teoretycznie być winą starego
    >androida u nadawcy o tyle dochodzenie opóźnionych jest
    >ewidentną winą operatorów.

    Ale operatorzy przesylaja miliardy SMS i sie nie spozniaja.

    a) Android je przetrzymuje i wysyla po miesiacach ... sprawdzic na
    billingu, czy sie pojawiaja.
    b) przetrzymuje, bo ma jakies dzikie centrum SMS, moze inne ustawienie
    'wyslij jako dane'

    c) ... zadanego czasu dostarczenia w SMS nie ma ... ale moze
    timestamp zle wyswietla ?

    d) a moze problem jednak po stronie twojego telefonu ?
    chowa gdzies te sms, pokazuje jak mu sie pamiec
    zwolni/odblokuje/skasuje jakiego smiecia ...

    wyslac kilka, krotkich i bez polskich liter, za to z potwierdzeniem

    J.

  • 10. Data: 2015-06-09 06:28:17
    Od: kern <k...@w...pl>

    W dniu 08.06.2015 o 17:07, J.F. pisze:

> [...]
    > zwolni/odblokuje/skasuje jakiego smiecia ...
    >
    > wyslac kilka, krotkich i bez polskich liter, za to z potwierdzeniem ....

    Dzięki za te informacje. Stawiam na pkt. a i b.
    Mój telefon jest ok. Sporo smsów otrzymuję i nie ma problemów.

    Na razie zmieniłem kartę na Plus i będę namawiał korespondenta
    na wizytę w salonie i sprawdzenie telefonu...