  • 1. Data: 2011-06-21 20:51:23
    Temat: Aparat dla podróżnika/turysty pieszego
    Od: adam <a...@g...pl>

    Witam
    Walczę z tym tematem pół roku, ale teraz po niechcianej kąpieli w
    strumieniu sprawa musi nabrać tempa.
    Powinien to być kompakt z następującymi cechami:
    szeroki kąt
    jasny obiektyw
    w miarę dobra matryca
    zoom ok 8 -10 (ew większy nie będzie przeszkadzał)
    szybki AF
    możliwość manualnych nastaw
    odporny na warunki atmosferyczne, mróz, upał, wilgoć, kurz, ew upadek,
    (może jeszcze coś pominąłem)
    Ponadto mógłby być nisko prądożerny, lekki i mały. Ceną w zasadzie nie
    jestem ograniczony ... ale wiadomo. Aparat będzie używany głównie do
    krajobrazów i ludzi, często gór.

    Przy okazji drugie pytanie:
    zapewne nie brakuje na tej grupie osób o podobnych zainteresowaniach,
    pochwalcie się czym fotografujecie i na jakie cechy zwracaliście uwagę
    przy wyborze aparatu
    Pozdrawiam serdecznie
    Adam

  • 2. Data: 2011-06-22 06:30:45
    Temat: Re: Aparat dla podróżnika/turysty pieszego
    Od: M <m...@i...pl>

    On Jun 22, 6:51 am, adam <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zapewne nie brakuje na tej grupie osób o podobnych zainteresowaniach,
    > pochwalcie się czym fotografujecie i na jakie cechy zwracaliście uwagę

    kompakt + szybki AF?
    odporny na warunki atmosferyczne?

    Nie ma takich aparatow ;)

    Ja dla zony wybralem panasonica TZ10 jako taki podrozniczo - imprezowy
    pstrykacz ;)
    ma szeroki kat, zooma, w miarę dobra matryce, tryby A,S + korekcje
    ekspozycji
    nie jest odporny ekstremalna pogode, ma wolnego AFa, brak pelnego
    manuala

    Przykladowe fotki:
    http://kangury.net/blog/wp-content/uploads/fraser/sl
    ide/20110424-p1020405-australia-fraser-island-iso-80
    .jpg
    http://kangury.net/blog/wp-content/uploads/fraser/sl
    ide/20110425-p1020465-australia-fraser-island-iso-80
    .jpg

    http://kangury.net

  • 3. Data: 2011-06-22 06:32:56
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    M <m...@i...pl> napisał(a):

    >Przykladowe fotki:
    >http://kangury.net/blog/wp-content/uploads/fraser/s
    lide/20110424-p1020405-australia-fraser-island-iso-8
> [...]
    lide/20110425-p1020465-australia-fraser-island-iso-8
    0.jpg

    fajne do pochwalenia sie umiejetnosciami zony jesli chodzi o ujecie tematu, ale
    niewiele wnoszace do watku :)

  • 4. Data: 2011-06-22 07:31:26
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Nie ma takich aparatow ;)

    Wiem, że będzie potrzebny kompromis
    Adam

  • 5. Data: 2011-06-22 09:11:08
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-06-21 22:51, adam wrote:
    > Przy okazji drugie pytanie:
    > zapewne nie brakuje na tej grupie osób o podobnych zainteresowaniach,
    > pochwalcie się czym fotografujecie i na jakie cechy zwracaliście uwagę
    > przy wyborze aparatu

    Nikon D40 kit (18-55). Bo w momencie kupna był najmniejszą lustrzanką, a
    kompakty nie dawały zadowalającej jakości zdjęć (pomijam te, które były
    większe i kosztowały 2 razy więcej niż ten Nikon).

    I powiem Ci szczerze - w plecaku 40-50l taki aparat nie przeszkadza
    bardziej niż średniej wielkości kompakt (wcześniej miałem Fuji S5500).
    Lekki obiektyw tele też nie byłby problemem (oczywiście tani, mały,
    plastikowy). Solidne modele to już konkretny ciężar i objętość.

    Za to ostatnio odczuwam potrzebę kupienia małego kompaktu do wypadów "na
    lekko" i na rower. Założyłem nawet wątek jakiś czas temu i dostałem
    kilka sugestii. I nadal nie mogę się zdecydować. Jestem wychowany na
    lustrzankach i kupienie małej małpy wymaga tak wielu poświęceń, że męczę
    się już przeglądając specyfikacje...

    pozdrawiam,
    PK

  • 6. Data: 2011-06-22 11:45:45
    Od: M <m...@i...pl>

    On Jun 22, 4:32 pm, I.Tichy <i...@...tichy.pl> wrote:

    lide/20110424-p102...
    lide/20110425-p102...

    > fajne do pochwalenia sie umiejetnosciami zony jesli chodzi o ujecie tematu, ale
    > niewiele wnoszace do watku :)

    zdecydowanie jednak wiecej niz powyzszy komentarz ;)
    EOT

  • 7. Data: 2011-06-22 11:50:53
    Od: M <m...@i...pl>

    On Jun 22, 5:31 pm, "adam" <a...@g...pl> wrote:

    > Wiem, że będzie potrzebny kompromis
    > Adam

    jak nie chcesz wchodzic w cegle/lustrzanke to moze mikro 4/3?
    np panas GH2 + 14-140 + ew. 100-300 jak potrzebujesz dlugiego zooma?

  • 8. Data: 2011-06-22 18:27:37
    Od: "Qkam" <q...@o...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szybki AF
    > możliwość manualnych nastaw
    > odporny na warunki atmosferyczne, mróz, upał, wilgoć, kurz, ew upadek,

    To ja sie moze podepne do pytania Kolegi :) Od jakiegos czasu szukam
    kompaktu, ktory z powodzeniem zastapi mojego wysluzonego Canona A720. Z cech
    wymienionych powyzej interesuje mnie w zasadzie tylko szeroki kat (24-25) i
    w miare szybki AF. Milo tez by bylo moc skorzystac z nastaw manualnych i
    zdjec seryjnych.
    Aparat bedzie uzywany glownie do zdjec w gorach (60% zdjec) ale takze do
    uwiecznienia malego dziecka (tu przydatny bedzie w miare szybki i trafny
    AF).
    Filmy fullHD i temu podobne sa zbedne. Fajnie, gdyby obslugiwal karty
    SD(HC)...
    Poki co wpadl mi w oko jedynie Panas TZ20. Mozecie podopowiedziec na co
    jeszcze zwrocic uwage? Przedzial cenowy - do 1100PLN :)

    Aha, lustrzanka tez jest w planach w niedalekiej przyszlosci, ale poki co
    potrzebuje kompakta ;)

    Qkam

  • 9. Data: 2011-06-23 16:45:12
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 22.06.2011 11:11, Kosu pisze:

    > Nikon D40 kit (18-55). Bo w momencie kupna był najmniejszą lustrzanką, a
    > kompakty nie dawały zadowalającej jakości zdjęć (pomijam te, które były
    > większe i kosztowały 2 razy więcej niż ten Nikon).

    Stosunkowo dużo chodzę po górach i tacham D40x + 17-50 tamrona i 55-200
    w plecaku.

    Tamron jest ciężki i to po paru godzinach chodzenia czuć, ale idzie się
    przyzwyczaić ;-) Najgorsze to przepinanie obiektywów.. Jak się ma już
    naście km w nogach to stawanie i ściąganie plecaka, aby zrobić
    zdjęcie... często odpuszczam ;-(, albo robię tym co mam zapiete
    i idę dalej...

    https://picasaweb.google.com/sp9rqa/

    W każdym razie nigdy prawie nie chodzę z aparatem na wierzchu. Robię
    zdjęcie i chowam do futerału. Już nieraz ziemia uciekła mi spod nóg,
    szkoda aparatu, aby ryzykować. Są jednak tacy co lubią tak paradować ;-)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-06-23 18:55:09
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-06-23 18:45, kris_gor wrote:
> [...]
    > naście km w nogach to stawanie i ściąganie plecaka, aby zrobić
    > zdjęcie... często odpuszczam ;-(, albo robię tym co mam zapiete

    Ja w góry chodzę tylko z 18-55. Tak naprawdę 95% zdjęć mieści się w tym
    zakresie. Na pozostałe 5% nie chciałbym nosić dodatkowego kilograma.
    Myślę, że kiedyś - kiedy będę miał dużo wolnej gotówki albo postanowię
    przepuścić pierwszą pensję po studiach - wymienię go na 18-200 :)

    > W każdym razie nigdy prawie nie chodzę z aparatem na wierzchu. Robię
    > zdjęcie i chowam do futerału. Już nieraz ziemia uciekła mi spod nóg,
    > szkoda aparatu, aby ryzykować. Są jednak tacy co lubią tak paradować ;-)

    Ja w ogóle chodzę dość szybko i długo - robię duże dystanse dobowe.
    Czasem potrzebna jest duża swoboda ruchu. Nawet mały futerał z tym
    Nikonem po prostu mi przeszkadza i często ląduje w plecaku. Fajnie by
    było mieć w kieszeni mały aparat dodatkowo - do obsługi jedną ręką :)
    Poza tym oczywiście czasem chciałoby się wcisnąć w jakieś 30L, wziąć
    kijki i - że tak powiem - pójść w trupa. Wtedy lustro zupełnie odpada.

    pozdrawiam,
    PK