  • 1. Data: 2010-05-16 11:42:34
    Temat: Autko dla żony na 4-5 lat, dojazdy do pracy, 15 tys. km. rocznie
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Panowie (panie), chciałbym kupić żonie auto, która dopiero co zdała
    egzamin na prawo jazdy (przy okazji mogę się pochwalić że za pierwszym
    razem :).
    Jako że będzie to jej pierwszy samochód i pierwsze doświadczenia z
    samodzielną jazdą samochodem auto powinno być tanie (większe
    prawdopodobieństwo kolizji, brak doświadczenia).
    Auto ma służyć tylko do dojazdów do pracy i tylko dla niej. Roczny
    przebieg to ok 15 tys. km.
    Głównym priorytetem jest maksymalnie minimalny :) całkowity koszt
    samochodu wraz z paliwem, naprawami, przeglądami, itp. na przestrzeni
    4-5 lat. Po tym okresie będę chciał kupić coś lepszego - jak nabędzie
    doświadczenia.

    Co byście polecili?
    Czy warto pakować się w samochód poniżej 7 tys.?
    Czy warto pakować się w samochód w instalację gazową biorąc pod uwagę,
    że przez 5 lat zrobi się 75 tys. km.?

    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi od bardziej doświadczonych ode mnie
    kierowców.

    Pozdrawiam
    Krzychu

  • 2. Data: 2010-05-16 12:10:50
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

> [...]
    > Głównym priorytetem jest maksymalnie minimalny :) całkowity koszt
    > samochodu wraz z paliwem, naprawami, przeglądami, itp. na przestrzeni

    Może nieśmiertelny Matiz lub Seicento?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-16 12:31:01
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-05-16 12:10, M1SLQ pisze:

    > Może nieśmiertelny Matiz lub Seicento?
    >

    > Pozdrawiam
    Uprzedze Gabrysia i polece Twingo. Do 10kpln znajdziesz naprawde niezly
    egzemplarz.
    Moge tez polecic z doswiadczenia:
    Opel Corsa B - najlepiej silnik 1.4 8V lub 1.2 16V - wystrzegac sie 1.0
    i 1.4 16V
    Citroen Saxo - 1.1i, 1.4i, 1.5D

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 4. Data: 2010-05-16 12:58:52
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Co byście polecili?
    > Czy warto pakować się w samochód poniżej 7 tys.?
    > Czy warto pakować się w samochód w instalację gazową biorąc pod uwagę, że
    > przez 5 lat zrobi się 75 tys. km.?

    Mi instalacja zwróciła się po mniej niż 15kkm.
    Jakieś statystyczne nieduże auto pali 7l benzyny, 8l gazu. Dla uproszczenia
    załóżmy, że 8,5l gazu, żeby doliczyć benzynę spalaną na rozruch.
    7l benzyny na Śląsku = 31,50zł
    8,5l gazu na Śląsku = 17,90zł
    Czyli roczna oszczędność (15kkm) na gazie to 2040zł. Montaż podstawowej
    instalacji na 4-cylindrowy silnik z wtryskiem wielopunktowym to na przykład
    1600zł. Dolicz sobie jeszcze droższy o jakieś 70zł (?) przegląd techniczny i
    przegląd/regulację instalacji co ileśtam, np. 20-30kkm za 50-200zł zależnie
    od tego co trzeba zrobić. Jeśli auto ma przejechać 75kkm, instalacja musi
    się zwrócić.
    Stosunek ceny benzyny do gazu to zazwyczaj około 1,8-2:1, w najsłabszym
    momencie to było 1,5:1.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 5. Data: 2010-05-16 14:47:03
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
    > Uprzedze Gabrysia i polece Twingo. Do 10kpln znajdziesz naprawde niezly
    > egzemplarz.

    :) Aktualnie mamy właśnie Twingo :)

    Krzychu

  • 6. Data: 2010-05-16 14:49:46
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    Krzysiek pisze:

    > :) Aktualnie mamy właśnie Twingo :)

    No to powinieneś szukać auta dla siebie a nie żony :-D

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 7. Data: 2010-05-16 14:57:59
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Grejon pisze:

    > No to powinieneś szukać auta dla siebie a nie żony :-D

    no powinienem, ale robię w tym roku remont i muszę wpakować 45 tys. zł.
    w dom... :(

    Krzychu

  • 8. Data: 2010-05-16 14:59:19
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Krzysiek pisze:

    > no powinienem, ale robię w tym roku remont i muszę wpakować 45 tys. zł.
    > w dom... :(
    >
    > Krzychu

    takie życie :)

    Krzychu

  • 9. Data: 2010-05-16 15:01:31
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Grejon pisze:

    > No to powinieneś szukać auta dla siebie a nie żony :-D

    swojego pozbędę się wcześniej, jest na benzynę, a gazu już do niego nie
    będę instalował, może za dwa lata będę się zastanawiał co dla siebie kupić.

    Krzychu

  • 10. Data: 2010-05-16 18:05:15
    Od: r...@m...com

> [...]
    > samochodu wraz z paliwem, naprawami, przeglądami, itp. na przestrzeni
    > 4-5 lat. Po tym okresie będę chciał kupić coś lepszego - jak nabędzie

    Poloneza za kilkaset zł.