  • 1. Data: 2010-05-16 10:38:42
    Temat: Wymiana przegubu - czy konieczna ?
    Od: AW <a...@w...pl>

    Witam.
    Muszę wymienić osłonę przegubu ponieważ jest uszkodzona.
    Żeby wymienić osłonę muszę odkręcić półoś i ewentualnie zdjąć przegub.
    I tu pojawia się pytanie .
    Czy jest sens profilaktycznie wymieniać ten przegub?
    Auto ma teoretycznie 157 000 km przebiegu .
    Praktycznie to wiem że ja nim przejechałem 50 000.
    Czy wcześniej kiedykolwiek był wymieniany to nie wiem .
    A pytam ponieważ różnica w cenie samej osłony , a przegubu i osłony nie
    jest duża. Może jeżeli już będę miał wszystko rozebrane to dobrze by
    było wymienić ten przegub?
    Macie jakieś doświadczenia i pomysły w tym temacie ?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-05-16 12:34:48
    Temat: Re: Wymiana przegubu - czy konieczna ?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Witam.
    > MuszÄ&#65533; wymieniÄ&#65533; osĹ&#65533;onÄ&#65533; przegubu poniewaĹź jest
    uszkodzona.
    > Ĺťeby wymieniÄ&#65533; osĹ&#65533;onÄ&#65533; muszÄ&#65533;
    odkrÄ&#65533;ciÄ&#65533; pĂłĹ&#65533;oĹ&#65533; i ewentualnie zdjÄ&#65533;Ä&#65533;
    przegub.
> [...]
    > Czy jest sens profilaktycznie wymieniaÄ&#65533; ten przegub?
    > Auto ma teoretycznie 157 000 km przebiegu .
    > Praktycznie to wiem Ĺźe ja nim przejechaĹ&#65533;em 50 000.
    > Czy wczeĹ&#65533;niej kiedykolwiek byĹ&#65533; wymieniany to nie wiem .
    > A pytam poniewaĹź róşnica w cenie samej osĹ&#65533;ony , a przegubu i
    osĹ&#65533;ony nie
    > jest duĹźa. MoĹźe jeĹźeli juĹź bÄ&#65533;dÄ&#65533; miaĹ&#65533; wszystko rozebrane
    to dobrze by
    > byĹ&#65533;o wymieniÄ&#65533; ten przegub?
    > Macie jakieĹ&#65533; doĹ&#65533;wiadczenia i pomysĹ&#65533;y w tym temacie ?
    Profilaktycznie to można nowy na nowy wymienić. zasada jest prosta. Jak po
    rozebraniu, umyciu i zmierzeniu wychodzi że jest na granicy tolerancji zużycia
    to się wymienia. I nie ważne czy to przegub, dźwigienka, zawór, tłok. Jak oczami
    widać że jest zużyte to bez mierzenia się wymienia.

  • 3. Data: 2010-05-16 12:38:03
    Od: Michal Szwaczko <m...@w...net>

    On Sun, 16 May 2010 10:38:42 +0200
    AW <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    > było wymienić ten przegub?
    > Macie jakieś doświadczenia i pomysły w tym temacie ?

    Uszkodzona oslona oznacza na 99% ze do przegubu juz dostal sie syf, piach, i inne
    scierwo.
    Za pare miesiecy przegub bedzie do wymiany. Przeguby zewnetrzne kosztuja niewiele,
    wiec nie widze
    sensu takiej oszczednosci. Wymieniaj przeguby, zwlaszcza ze przejechaly juz 150kkm.

    M.

  • 4. Data: 2010-05-16 12:52:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 12:38:03 +0200, Michal Szwaczko wrote:
> [...]
    wiec nie widze
    >sensu takiej oszczednosci. Wymieniaj przeguby, zwlaszcza ze przejechaly juz 150kkm.

    Zalezy. Mnie kiedys przegub zaczal stukac.
    Po dwoch latach i 30kkm stukal juz czesto, wiec zmienilem.

    Nowy sie urwal przed uplywem roku.

    J.

  • 5. Data: 2010-05-16 12:53:03
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    niewiele, wiec nie widze
    > sensu takiej oszczednosci. Wymieniaj przeguby, zwlaszcza ze przejechaly juz

    A jak auto nie było katowane i przy okazji przeglądów ktoś zadbał żeby wyciągnąć
    tyle starego smaru ile się da i dołożył nowego. I przeguby, a tak fachowo to
    sprzęgła, są zużyte w 30 procentach. To też ma wymieniać?

  • 6. Data: 2010-05-16 12:53:04
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

  • 7. Data: 2010-05-16 13:21:47
    Od: AW <a...@w...pl>

    W dniu 2010-05-16 12:53, kogutek pisze:

> [...]
    > tyle starego smaru ile się da i dołożył nowego. I przeguby, a tak fachowo to
    > sprzęgła, są zużyte w 30 procentach. To też ma wymieniać?

    No ja raczej auta nie katuje. Unikam ruszania "z piskiem".
    Przy przeglądach to z tego co wiem nikt nigdy tam nie zaglądał. Ja sam
    nie robię takich rzeczy bo nie mam możliwości.
    Nie wiem ile przejechałem z uszkodzoną osłoną . Co najmniej 200 km bo
    wtedy to zauważyłem. Przed wymianą zrobię jeszcze ok. 100 km bo
    wcześniej nie zdążę wymienić. Raczej po asfalcie niż po drogach gruntowych.
    Tak jak pisałem różnica w cenie nie jest porażająca więc mogę wymienić .
    Tylko pytanie czy jest jakaś sprawdzona firma produkująca przeguby ?
    Ruville , SKF , FAG ? Coś innego ?
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-05-16 16:54:25
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-16 10:38, AW wrote:
> [...]
    > było wymienić ten przegub?
    > Macie jakieś doświadczenia i pomysły w tym temacie ?

    wymień cały przegub, jak nie mial osłony to jest duża szansa, że smar
    już dawno wylecial, a wleciał piach, sól i wszystki inne...
    wymienisz samą osłonę, za chwilę będziesz musiał znowu wymieniać cały
    przegub

  • 9. Data: 2010-05-16 17:30:47
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    AW pisze:
    > Witam.
    > Muszę wymienić osłonę przegubu ponieważ jest uszkodzona.
    > Żeby wymienić osłonę muszę odkręcić półoś i ewentualnie zdjąć przegub.

    Nie odkrecic polos, a przegub od piasty i nie ewentualnie zdjac przegub,
    ale z cala pewnoscia.

    > I tu pojawia się pytanie .
    > Czy jest sens profilaktycznie wymieniać ten przegub?

    Nie ma sensu.
    Przegub nalezy zdjac, dokladnie wyczyscic i wymyc, nalozyc nowego smaru
    i zamontowac nowa oslone.

> [...]
    > było wymienić ten przegub?
    > Macie jakieś doświadczenia i pomysły w tym temacie ?

    Doswiadczenia mam takie, ze fabryczne czesci dluzej pracuja niz nowe.
    Jezeli przegub nie jest uszkodozny to poza wyczyszczeniem, nalozeniem
    nowego smaru i zmontowaniem nowej oslony nic nie trzeba z nim robic.

    --
    Karolek

  • 10. Data: 2010-05-16 18:48:05
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-05-16 12:52, J.F. pisze:

    > Zalezy. Mnie kiedys przegub zaczal stukac.
    > Po dwoch latach i 30kkm stukal juz czesto, wiec zmienilem.

    U mnie stuka już ponad dwa lata (z 50 kkm), a specjalnie nie oszczędzam
    (no, nie ruszam na max skręconych kołach, ale poza tym nie uważam
    specjalnie). Na razie działa i jestem ciekaw, kiedy przestanie. Ot,
    takie doświadczenie ;)

    W nanovanie z kolei pękła osłona przegubu - zauważone chyba dość
    wcześnie, bo po zmianie manszety i upływie roku (z 7 kkm chyba) nie daje
    głosu.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański