  • 1. Data: 2012-05-29 23:07:16
    Temat: Awaria pralki Candy acs 1040 - err03 - nie wypompowuje wody
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    Witam.

    Pralka od jakiegoś czasu pokazuje błąd err03 - co oznacza wg instrukcji -
    niedrożny wąż odpływowy. Sprawdziłem wszystko, na pewno jest droższe, etc.
    Dzisiaj wezwany pan fachowiec stwierdził uszkodzenie programatora i
    zasugerował jednoznacznie zakup nowej. Nie było więc dyskusji.

    Co dziwne, zdarza się, że jak puszczę pranie testowo (jakiś krótki
    program) - przechodzi w całości. Rzadko, ale zdarza się.

    Postanowiłem sprawdzić silnik pompy, bo może z nim są problemy. I tutaj
    pytanie do Państwa - czy w silniku może znajdować się woda, jeżeli nie, czy
    to ona mogła powodować komunikat err03 ? W silniku mimo 2 uszczelek była
    woda, chyba przepuszcza na osi wirnika, bo jest duży luz na tym.
    Zastanawiam się więc, czy podjąć ryzyko i kupić nową pompę ?

    Chodzi o ten silnik:

    http://imageshack.us/photo/my-images/835/img2294gr.j
    pg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/831/img2296io.j
    pg/

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2012-05-29 23:23:05
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Bogdann wrote:
> [...]
    > jest droższe, etc. Dzisiaj wezwany pan fachowiec stwierdził
    > uszkodzenie programatora i zasugerował jednoznacznie zakup nowej. Nie

    Wujek Google mówi , o niedrożnościach, zapchanym króćcu hydrostatu, i UWAGA
    przebiciu na grzałce!

    > Chodzi o ten silnik:
    >
    > http://imageshack.us/photo/my-images/835/img2294gr.j
    pg/

    > http://imageshack.us/photo/my-images/831/img2296io.j
    pg/

    Nie wiem, IMO raczej nie, ale mogę się mylić.

    Ustaw kodowanie:
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 3. Data: 2012-05-30 09:23:03
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bogdann" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > była woda, chyba przepuszcza na osi wirnika, bo jest duży luz na tym.
    > Zastanawiam się więc, czy podjąć ryzyko i kupić nową pompę ?

    Podłącz pompę "na krótko" i zobacz czy chodzi.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2012-05-30 10:19:46
    Od: "bogdan no" <b...@g...pl>

    > Podłącz pompę "na krótko" i zobacz czy chodzi.

    1. Pompka chodzi na 100% - po pierwsze pralka odprowadza około 95% wody z
    bębna, ale potem to trwa i trwa i w końcu wyskakuje błąd. Druga rzecz,
    zrobiłem test - odkręciłem pokrywę filtru - tam właśnie kręci się wirnik
    pompki. A trzecia - to ten wirnik głośno pracuje - jakieś wibracje - wg mnie
    to właśnie luz na osi silnika z wirninikiem powoduje ten hałas
    (ocieranie/wibracje) oraz przez ten luz dostaje się woda do środka silnika

    2. Zastanawia mnie i być może to kluczowa sprawa - skąd sterownik pralki wie,
    że jest wąż niedrożny. Nie ma czujnika w wężu ;). Do pompki dochodzą tylko 2
    przewody z prądem oraz 2 węże - jeden z bębna idzie, drugi odprowadzający.

    Pytanie - czy może sterownik pralki na podstawie natężenia poboru prądu przez
    silnik pompki wie, czy woda jest wypompowana ? Jeżeli tak, to by miało sens -
    zalany silnik i ocierający o coś powoduje większy pobór i może sterownik
    interpretuje to, jakby woda wciąż była. A po jakimś czasie przerywa program ?

    pzdr
    Bogdan

  • 5. Data: 2012-05-30 11:12:04
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 30.05.2012 10:19, bogdan no pisze:

> [...]
    > to właśnie luz na osi silnika z wirninikiem powoduje ten hałas
    > (ocieranie/wibracje) oraz przez ten luz dostaje się woda do środka silnika

    To jest standardowy silnik do pompki wody w pralkach. Mam taki sam w Amice.
    Silnik pracuje normalnie zalany wodą, bo jest nią smarowany i chłodzony.

> [...]
    > przewody z prądem oraz 2 węże - jeden z bębna idzie, drugi odprowadzający.

    Ja celowałbym w uszkodzenie hydrostatu lub zatkaniu jego wężyka.
    Pewnie w sterowniku jest algorytm: jeżeli po czasie x woda nie opadnie
    do poziomu y, wtedy zgłaszamy błąd. W mojej pralce tak jest zrobione.

    Sprawdź pompkę i wężyk hydrostatu na obecność białej kleistej mazi,
    pozostałości po wypełniaczu dodawanym do proszków.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 6. Data: 2012-05-30 19:19:21
    Od: Tomotron <t...@w...pl>

> [...]
    > interpretuje to, jakby woda wciąż była. A po jakimś czasie przerywa program ?

    zostaje hydrostat do sprawdzenia, to on kontroluje poziom wody,sprawdzić
    rurki, dmuchnąć w nie:)

  • 7. Data: 2012-05-31 09:10:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "bogdan no" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zalany silnik i ocierający o coś powoduje większy pobór i może sterownik
    > interpretuje to, jakby woda wciąż była. A po jakimś czasie przerywa

    Sterownik myśli tak: kręcę tą pompką już 10 minut -> według hydrostatu woda
    jest nadal w bębnie -> więc wąż jest zatkany.

    Zastanawiające, że pompka nie może wypompować ostatnich 5%. Może ma takie
    luzy, że nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2012-06-12 23:50:44
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    Witam.
    Dziękuję za rady, chyba niestety fachowiec miał rację, bo póki co:

    1) Kupiłem nową pompę, dalej wyskakuje e03
    2) wszystkie rurki na 100% czyste
    3) hydrostat chyba sprawny, bo jak dmucham, to slychac jak się
    załącza/rozłącza. Rowniez ta rurka drożna do niego
    4) grzałka chyba OK - sprawdzalem oporność okolo 28omow, wiec to chyba OK

    Jeżeli to faktycznie strerownik, to czy koszt jest na tyle powalający, że
    nie warto reperować? I czy jest możliwość jakiejś weryfikacji sterownika? Co
    do samego pokrętła nastawy pogramów(nie wiem, jak to zwać) to model 50tyz-e,
    poniżej link do zdjęcia:

    http://img9.imageshack.us/img9/35

    pzdr
    Bogdan

  • 9. Data: 2012-06-12 23:52:31
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    Poprawny link to:
    http://imageshack.us/photo/my-images/9/clipboard01rg
    d.jpg/

  • 10. Data: 2012-06-13 20:23:27
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    > Wujek Google mówi , o niedrożnościach, zapchanym króćcu hydrostatu, i
    > UWAGA przebiciu na grzałce!

    Witam.

    Po wielu próbach chyba mam przyczynę - grzałka. Kurde, że od początku nie
    zweryfikowałem tego, mimo kolegi i google rady.

    Odłączenie kabli od grzałki i pranie w niskich temperaturach przebiega bez
    żadnych problemów!

    pzdr
    Bogdan