  • 1. Data: 2019-04-02 11:11:14
    Temat: B737Max w naszych samochodach
    Od: Bolko <s...@g...com>

    https://www.youtube.com/watch?v=FvW1y8cFAUw

    Pan jest pilotem i prowadzi kanał o lataniu.
    Na pewno słyszeliście o ostatnich dwóch wypadkach Maxa.
    W poprzednim odcinku wyciągnął z sieci raport dotyczące samolotu lini indonezyjskich.
    Z samolotem były już problemy.
    W jedną stronę leciała załoga.
    Pojawiły się problemy z lotem samolotu.
    Piloci wiedzieli który bezpiecznik wyłaczyć i do lecieli.
    W drugą stronę inna załoga leciała.
    Pojawiły się identyczne problemy, piloci walczyli z samolotem.
    Ale nie wyłaczyli bezpiecznika i samolot spadł.

    I teraz pan się pyta.
    Jest wypadek samochodowy.
    Standardowe przyczyny za szybko niedostosowanie do warunków itd itp.
    A nikt się nie pyta jaki wpływ na to że samochód zjechał na lewą stronę
    mają komputery umieszczone w tym samochodzie.

    I opisuje swoją historię z samochodem gdzie kupił nowy i miał wrażenie
    że jest opóźnienie przy hamowaniu.
    Zaczął drążyć temat.
    Użył akcelormetru w smartfonie jako czarnej skrzynki.
    Wyszło mu że faktycznie jest opóźnienie.
    Po jakimś czasie dealer odkupił od niego auto.

  • 2. Data: 2019-04-02 11:20:46
    Temat: Re: B737Max w naszych samochodach
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 2 Apr 2019 02:11:14 -0700 (PDT), w
    <3...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > Użył akcelormetru w smartfonie jako czarnej skrzynki.
    > Wyszło mu że faktycznie jest opóźnienie.
    > Po jakimś czasie dealer odkupił od niego auto.

    Ale to przypadek/awaria.
    W Boeningach problem jest systemowy -- źle zaprojektowany system.

    PS. Zresztą cały ten Max to jedna wielka lipa, składak starego samolotu z
    nowymi silnikami. Niestabilny, dlatego są te systemy, by utrzymać go w
    powietrzu.

    W prowizorce Boening poszedł o jeden krok za daleko.

  • 3. Data: 2019-04-02 12:27:08
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-04-02 o 11:20, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 2 Apr 2019 02:11:14 -0700 (PDT), w
    > <3...@g...c
    om>, Bolko

> [...]
    > powietrzu.
    >
    > W prowizorce Boening poszedł o jeden krok za daleko.

    Ciekawe jak tak ten ich nowy bezosobowy okręt podwodny będzie się sprawował.

  • 4. Data: 2019-04-02 12:42:08
    Od: p...@g...com

    http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=13&t=2044

  • 5. Data: 2019-04-02 12:42:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Apr 2019 02:11:14 -0700 (PDT), Bolko

> [...]
    > A nikt się nie pyta jaki wpływ na to że samochód zjechał na lewą stronę
    > mają komputery umieszczone w tym samochodzie.

    RWD mają taki "fjuczer". Jak kierowca wjedzie kołem z momentem (i jeszcze
    mocniej dusi gaz) na inny grunt niż koło toczone, literalnie zerwie nim
    przyczepność, to system owszem je dohamuje, ale moment jest przenoszony na
    drugie koło i w rezultacie, choć to powinno być skorygowane z drugiej
    strony (ale najwidoczniej jest już za późno), auto najczęściej ląduje w
    krzakach. Na FWD zresztą to samo jest, ale nie ma aż takich drastycznych
    konsekwencji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2019-04-02 12:53:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ale to przypadek/awaria.
    > W Boeningach problem jest systemowy -- źle zaprojektowany system.

    Ja się nie nam. Ale gość lata i mówi
    a) dla niego nie jest problemem wsiąść do MAXA i polecieć
    b) on wydaniem opinii poczeka co powiem odpowiedni raport.

    A Ty latasz maxami?

  • 7. Data: 2019-04-02 12:54:57
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2019 12:42:10 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=13&t=2044

    :)

  • 8. Data: 2019-04-02 13:08:26
    Od: p...@g...com

    gosciu wspomina o nagraniu TVN podrzuci ktos linka ?

  • 9. Data: 2019-04-02 13:11:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 2 Apr 2019 03:53:10 -0700 (PDT), w
    <7...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

    > Ja się nie nam. Ale gość lata i mówi
    > a) dla niego nie jest problemem wsiąść do MAXA i polecieć
    > b) on wydaniem opinii poczeka co powiem odpowiedni raport.

    Zapewne dla 99% pilotów system nie był problemem.

    > A Ty latasz maxami?

    Ci co będą pisać raporty, też nie latali.

  • 10. Data: 2019-04-02 13:16:33
    Od: p...@g...com

    w 2012 byla akcja serwisowa :-)

    https://www.autobild.de/artikel/kia-sportage-rueckru