  • 11. Data: 2020-05-19 19:33:43
    Temat: Re: BIOS do bardzo starej płyty głównej
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Wracam do tematu. Udało mi się namierzyć BIOS do (prawdopodobnie)
    zbliżonej płyty, na tym samym chipsecie, konkretnie ten:
    https://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=60741#p6
    79055

    Wgrałem go do AM27C512 i umieściłem w podstawce. Po podłączeniu
    monitora, klawiatury i zasilacza płyta nie wstaje - nie mam żadnego
    obrazu na monitorze. Karta diagnostyczna pokazuje jednak aktywność -
    ostatni kod jaki się wyświetla to 0x22, a potem następuje reset i płyta
    wpada w pętlę.

    Winę może oczywiście ponosić sprzętowe uszkodzenie, ale najpierw
    chciałbym zweryfikować kwestię BIOS-u. Tym bardziej, że udało mi się
    namierzyć zdjęcie tej płyty:

    https://static.elektroda.pl/attach/Gemlight-GMB-486U
    NP-486DX-33-4MB-RAM-_57_1354340.jpg

    Z etykiety na BIOS-ie wynika, że miała BIO Award. Ten, który obecnie
    testuję to AMI.

    Znacie jakieś miejsca, gdzie mógłbym poszukać albo popytać o BIOS-y do
    tak starych płyt? ;)

  • 12. Data: 2020-05-19 20:00:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-19 o 19:33, Atlantis pisze:
> [...]
    > testuję to AMI.
    >
    > Znacie jakieś miejsca, gdzie mógłbym poszukać albo popytać o BIOS-y do

    Tu patrzyłeś?

    https://www.wimsbios.com/biosupdates/gemlight.jsp

    gemlight = vextrec

    Ciekawe, bo nigdy wcześniej nie słyszałem o żadnym z tych producentów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2020-05-19 20:12:39
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 19.05.2020 20:00, Adam wrote:

    > Tu patrzyłeś?
    >
    > https://www.wimsbios.com/biosupdates/gemlight.jsp

    Nie widzę niczego, co by pasowało.
    Nazwa płyty to GMB-486 UNP v2.2.
    Znajdują się tam dwa większe układy w obudowach SMD: Sis 85C206 oraz U4800.

  • 14. Data: 2020-05-20 07:51:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.elhvb.com/mobokive/Archive/Gemlight/486unp/486un
    p301.pdf

    -----

  • 15. Data: 2020-05-20 19:50:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-05-19 o 20:12, Atlantis pisze:

    > Nie widzę niczego, co by pasowało.
    > Nazwa płyty to GMB-486 UNP v2.2.
    > Znajdują się tam dwa większe układy w obudowach SMD: Sis 85C206 oraz U4800.

    próbuję zrozumieć dlaczego nie wgrałeś z GMB-486UNP, i nie mam pojęcia
    dlaczego:
    https://www.vogons.org/viewtopic.php?p=854924#p85492
    4

    --