  • 1. Data: 2022-10-25 08:56:54
    Temat: Bagażnik dachowy samoróbka
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    szukam możliwości przewozu kół rowerowych na dachu samochodu. Są gotowe
    rozwiązana, np:

    https://www.hossa.pl/trans-sport-uchwyt-kola.html

    albo

    https://www.strefakierowcy.pl/101886,thule-uchwyt-do
    -przewozu-kola-rowerowego-547001.html

    Ten ostatni wygląda w miarę solidnie, ale cena po pomnożeniu przez 4
    przestaje być akceptowalna. Tym bardziej że 4 koła rowerowe da się
    wrzucić do jakiegoś małego boxa, co *chyba* będzie bardziej
    złodziejoodporne i mniej paliwożerne.

    Tym niemniej, podlinkowane uchwyty nie wyglądają na kosmicznie
    zaawansowaną technologię, dlatego zastanawiam się czy by czegoś
    podobnego nie uskutecznić samemu, np. z przemysłowych profili
    aluminiowych. Ogólnie to miałbym z czego i czym zrobić, ale naszła mnie
    taka oto refleksja.

    Czy taka konstrukcja amatorska bagażnika dachowego może się komuś nie
    spodobać ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2022-10-25 10:45:29
    Temat: Re: Bagażnik dachowy samoróbka
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 25.10.2022 o 08:56, PeJot pisze:
    > Czy taka konstrukcja amatorska bagażnika dachowego może się komuś nie
    > spodobać ?

    forum diagnostów:

    https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9396-legaln
    o%C5%9B%C4%87-baga%C5%BCnik-dachowy-samor%C3%B3bka/

  • 3. Data: 2022-10-25 11:56:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 25.10.2022 o 10:45, m4rkiz pisze:

    > forum diagnostów:
    >
    > https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9396-legaln
    o%C5%9B%C4%87-baga%C5%BCnik-dachowy-samor%C3%B3bka/

    *Homologacja* to, tamto, sramto. Jakoś nigdy nie widziałem homologacji
    na typowy dachowy uchwyt rowerowy, ani na uchwyt montowany na hak, a
    niektóre najtańsze rozwiązania dostępne w handlu są zrobione z gónwolitu.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2022-10-25 11:59:46
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 25.10.2022 o 11:56, PeJot pisze:

> [...]
    > na typowy dachowy uchwyt rowerowy, ani na uchwyt montowany na hak, a
    > niektóre najtańsze rozwiązania dostępne w handlu są zrobione z gónwolitu.

    Na przykład:

    https://www.thule.com/pl-pl/search?search=homologacj

    0 wyników.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2022-10-25 13:14:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Oct 2022 11:59:46 +0200, PeJot wrote:

    o%C5%9B%C4%87-baga%C5%BCnik-dachowy-samor%C3%B3bka/

    > Na przykład:
    >
    > https://www.thule.com/pl-pl/search?search=homologacj
    > 0 wyników.

    W pierwszym linku nie ma mowy o homologacji bagaznika, tylko pojazdu.
    Gdzies tam pewnie jest wpisana dopuszczalna masa ladunku dachowego ...
    ale przeciez nie zamierzasz przekraczac.

    A bagaznik ... zdjac przed przegladem, albo nie zdejmowac - diagnosta
    pewnie nawet nie spojrzy.

    Tylko kwestia taka, ze jak rozumiem - belki zamierzasz użyc firmowe,
    A ten dodatek ... jakos nie wzbudza mojego zaufania.
    Jakis tam moment skręcający do belki przyklada, czy nie zerwie
    z dachu uchwytów?
    Bo trzymanie do samochocdu jest rozne.

    Jakby taką podluznicę zrobic i kilka kół - byloby lepiej.

    J.

  • 6. Data: 2022-10-25 13:21:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > na typowy dachowy uchwyt rowerowy, ani na uchwyt montowany na hak, a
    > niektóre najtańsze rozwiązania dostępne w handlu są zrobione z gónwolitu.

    A więc imho jeżeli będzie wyglądało przyzwoicie i nie będzie budziło wątpliwości to
    nikt
    nie będzie wnikał, zakładając że nie będzie wystawało poza obrys, nie będą widoczne
    odblaski (głównie myślę o pomarańczowych z przodu i tyłu) etc.

    Problem zaczyna się dopiero gdyby takie kółko spadło powodując zagrożenia lub
    uszczerbki,
    lub wisiało przy kontroli 'na włosku'.

  • 7. Data: 2022-10-25 14:59:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 25.10.2022 o 13:14, J.F pisze:

    > Tylko kwestia taka, ze jak rozumiem - belki zamierzasz użyc firmowe,

    Tak.

> [...]
    > z dachu uchwytów?
    > Bo trzymanie do samochocdu jest rozne.
    >
    > Jakby taką podluznicę zrobic i kilka kół - byloby lepiej.

    Mniej więcej tak kombinuję, żeby zrobić 2 podłużnice, a do tego jakieś
    proste uchwyty z blachy, tak aby przewożone koła były *poziomo*,
    równolegle do dachu. Taki sposób wydaje się prosty do zrealizowania a i
    opory ruchu powinny być akceptowalne, no i momenty skręcające belki
    mniejsze.

    Oby tylko szprychy kół nie zaczęły śpiewać na wietrze :>

    Inna metoda, jak pisałem to *mały* box bagażowy, ale *mały* zaczyna się
    od 240 litrów, no i cena niefajna. Za to wygoda w pakowaniu.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2022-10-25 16:00:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Oct 2022 14:59:43 +0200, PeJot wrote:

> [...]
    > mniejsze.
    >
    > Oby tylko szprychy kół nie zaczęły śpiewać na wietrze :>

    W poziomie czy w pionie - jak maja spiewac, to będą.
    Kołpaki, albo owiewka z przodu :-)

    > Inna metoda, jak pisałem to *mały* box bagażowy, ale *mały* zaczyna się
    > od 240 litrów, no i cena niefajna. Za to wygoda w pakowaniu.

    box sie moze przydac w inne okazje.
    A mały chyba byc nie moze, bo kola swoj rozmiar mają ...

    J.

  • 9. Data: 2022-10-25 16:27:10
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 25.10.2022 o 16:00, J.F pisze:

    > W poziomie czy w pionie - jak maja spiewac, to będą.

    Chyba trzeba będzie uskutecznić eksperyment: 2 koła rowerowe przywiązać
    tyrytkami do belek na dachu i przejechać się autostradą.

    > Kołpaki, albo owiewka z przodu :-)

    Ale wiesz jak wygląda rower po dłuższej jeździe na dachu ? M.in. dlatego
    wolę wozić rowery w środku auta.

    > box sie moze przydac w inne okazje.
    > A mały chyba byc nie moze, bo kola swoj rozmiar mają ...

    Najmniejszy box jaki znalazłem to 240 litrów i jest nazbyt szeroki i
    wysoki dla 4 kół rowerowych 26". Ale box to *chyba* lepsza aerodynamika
    niż koła luzem na dachu. I gdyby jeszcze cena była bardziej
    akceptowalna, to bym nie kombinował.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 10. Data: 2022-10-25 17:04:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Oct 2022 16:27:10 +0200, PeJot wrote:

    > Chyba trzeba będzie uskutecznić eksperyment: 2 koła rowerowe przywiązać
    > tyrytkami do belek na dachu i przejechać się autostradą.

    Rower z kolami nie swiszczy, ale szumów jednak wiecej.

    Swiszczaly za to szczeliny w belkach, tzn te wpusty na T-sruby w
    thule.

    > Ale wiesz jak wygląda rower po dłuższej jeździe na dachu ? M.in. dlatego
    > wolę wozić rowery w środku auta.

    A jakos nie zauwazylem.
    Moze trzeba deszczu i blota na jezdni.

    > Najmniejszy box jaki znalazłem to 240 litrów i jest nazbyt szeroki i
    > wysoki dla 4 kół rowerowych 26". Ale box to *chyba* lepsza aerodynamika
    > niż koła luzem na dachu.

    trudno ocenic - box duzy, koła w przekroju malutkie.
    W dodatku koła maja mały opor stawiac, zeby sie kolarz nie męczyl.

    Ale to szosowe, a nie te grubasne opony od górala :-)

    J.