  • 31. Data: 2009-05-26 15:36:57
    Temat: Re: Baterie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ewa" <...@w...com.pl> wrote in message
    news:gvgtip$2kq$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > O dziurze w płytce nic nie pisałam. Cytuję mój opis,
    > bo lepiej tego opisać nie potrafię:

    Rzeczywiście moja wyobraźnia musiała sobie tą dziurę dopowiedzieć.

    > Z płytki w pilocie wystają 2 druciki - jeden jest przylutowany do strony
    > płytki
    > z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej". Baterie
    > przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między
    > końce tych drucików.

    Na jedno jednak wychodzi - baterie nie leżą na płytce...

    Czy próbowałaś już włożyć te baterie tak jak Ci polecałem + - + - ?
    Raz plusem do góry, spróbować czy pilot działa, potem minusem
    do góry i próbować. Nawet jak baterie osłabły to ucierpi zasięg
    działania pilota - warto próbować działanie stojąc przy samochodzie.

  • 32. Data: 2009-05-26 16:57:24
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Dlaczego miałby odbiornik "kończyć żywot"?
    > Elektronika nie ma terminu przydatności do spożycia :-)

    ma, ma :)

    nawet połączenia mają swój MTBF i to dość kiepski :)
    A w przypadku sprzętu samochodowego, szczególnie g..nego, czyli właśnie
    różnego rodzaju alarmów itp dochodzi jeszcze słabiutkie zabezpieczenie
    przed warunkami środowiskowymi, co bardzo skraca żywot tych urządzeń
    względem teoretycznego MTBF. Urządzenie jest po prostu zjadane przez
    korozję a radiówka jest na to wrażliwa i potrafi padać stopniowo, bo np.
    rozszczelnił się przepust w kwarcu. Nie muszę wspominać, że również bardzo
    chętnie korodują urządzenia bezołowiowe :)

    e.

  • 33. Data: 2009-05-26 17:06:49
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal w wiadomosci

    > Ja mysle, ze tam kiedys byla jakas nalepka która odpadla
    > albo na obudowie jest wytloczenie z + które jest trudne
    > do wypatrzenia przy slabych oczach albo cos w ten desen.
    > Trudno mi wierzyc ze producent tak olal sprawe baterii.

    Ano mam tez taki alarm, jak zapomne jak bylo przy rozbieraniu (np wypadla
    bateria, jest taka 12V walec) ide po druku.

    --
    Irokez

  • 34. Data: 2009-05-26 17:52:30
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Ewa wrote:

    > Oba nie działały. Ten pierwszy (na którym robiłam próby) z rzadka działał.

    No to jak "z rzadka działał" to baterie wtedy były na 99% założone
    dobrze, a najczęstsze przyczyny niedomagań to:

    1 słabe baterie lub zabrudzone kontakty
    2 zabrudzony lub uszkodzony mikrostyk
    3 uszkodzony kwarc

    Mirek

  • 35. Data: 2009-05-26 18:00:18
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Mirek wrote:

    > 1 słabe baterie lub zabrudzone kontakty
    > 2 zabrudzony lub uszkodzony mikrostyk
    > 3 uszkodzony kwarc

    I zapomniałem dodać, że jak kod zmienny, to przy bawieniu się pilotem
    poza zasięgiem pilot może "wypaść" i trzeba będzie go ponownie "wgrać"
    do odbiornika.

    Mirek

  • 36. Data: 2009-05-28 16:00:56
    Od: "Ewa" <...@w...com.pl>

    > Jesli masz dostep do skanera (normalnego, takiego do dokumentow), to
    > poloz plytke na skanerze i zeskanuj w 600-1200DPI (obie strony).
    > Powaznie.
    > 90% wspolczesnych skanerow da Ci bardzo dobry i ostry obraz elementow
    > oraz polaczen, a te 10% bedzie i tak wystarczajace.

    Zrobiłam tak jak napisałeś.
    Zeskanowałam otwartą obudowę. Teraz zauważyłam, że jest tam coś,
    co można zinterpretować jako 2 plusy (jakby#, tyle, że prosty), a na drugiej
    stronie minus. Ale nie wiem czy dobrze to interpretuję.
    Ponadto zeskanowałam płytkę z obu stron oraz obudowę z włożoną płytkę
    i z włożonymi bateriami. Baterie na pewno powinny być złożone do siebie
    plusem z minusem, ale w obudowie nie wiem nadal czy u góry ma być plus
    czy minus. To pewnie będzie wynikało z tego jak są przylutowane owe
    druciki do stron płytki.

    Plik jest tutaj: http://www.voila.pl/479/k07pk/

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 37. Data: 2009-05-28 16:23:52
    Od: Bwa <b...@n...net>

    Ewa pisze:
    > Plik jest tutaj: http://www.voila.pl/479/k07pk/

    Na 3 zdjęciu przy prawym ,,druciku'' jest wyrazny ,,+'' narysowany.

    > Pozdrawiam
    > Ewa

    pozdrawiam
    Bwa

  • 38. Data: 2009-05-28 16:24:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ewa" <...@w...com.pl> wrote in message
    > Ponadto zeskanowałam płytkę z obu stron

    I nie widzisz na płytce drukowanej, obok drucików, wyraźnego
    plusa przy jednym i minusa przy drugim? Czy ja mam złudzenia
    czy widzę + i - wydrukowany na obu stronach płytki ?

    Jak patrzysz na płytkę od strony elementów elektronicznych
    i druciki do baterii skierowane są w górę, tak jak na obrazku,
    to przecież jest tam jak byk przy lewym drucie + a prawym -.

    > oraz obudowę z włożoną płytkę i z włożonymi bateriami.

    Baterie, z tego co widać na ostatnim obrazku, włożone są odwrotnie.
    Drucik po lewej stronie oznaczony jest przecież +, jest to wyraźne,
    wręcz powiedziałbym rzuca się w oczy :-)

    > ale w obudowie nie wiem nadal czy u góry ma być plus
    > czy minus. To pewnie będzie wynikało z tego jak są
    > przylutowane owe druciki do stron płytki.

    Ja nie rozumiem czego tu można jeszcze nie rozumieć.

  • 39. Data: 2009-05-28 16:28:58
    Od: "Ewa" <...@w...com.pl>

> [...]
    > wręcz powiedziałbym rzuca się w oczy :-)

    > Ja nie rozumiem czego tu można jeszcze nie rozumieć.

    Wzięłam lupę i dopiero to zauważyłam. Ponieważ ułożenie płytki w obudowie
    jest jednoznaczne (ze względu na przyciski do włączania i wyłączania alarmu),
    to oznaczeń spodziewałam się na obudowie. Mój błąd.
    Ale najważniejsze, że już wiem, że baterie powinny być włożone odwrotnie
    niż na zdjęciu.

    Bardzo dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 40. Data: 2009-05-28 18:42:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ewa" <...@w...com.pl> wrote in message
    > Ale najważniejsze, że już wiem, że baterie powinny być włożone
    > odwrotnie niż na zdjęciu.
    >
    > Bardzo dziękuję i pozdrawiam

    Proszę bardzo - pytanie teraz brzmi:
    czy po przełożeniu baterii działa czy nie działa? :-)