  • 1. Data: 2022-07-13 01:12:42
    Temat: Bełkot: Szwedzi uruchomili podwodny latawiec, który generuje energię z prądów oceanicznych
    Od: a a <m...@g...com>

    Szwedzi uruchomili podwodny latawiec, który generuje energię z prądów oceanicznych

    Szwedzka firma Minesto podłączyła do sieci podwodny latawiec o mocy 100 kW.
    Elektrownia wykorzystuje moc zgromadzoną w oceanie do produkcji energii za pomocą
    turbiny pływowej przymocowanej do skrzydła. Rozwój tej technologii jest finansowany
    przez UE.

    https://www.onet.pl/informacje/swiat-oze/szwedzi-uru
    chomili-podwodny-latawiec-ktory-generuje-energie-z-p
    radow-oceanicznych/9bhz7xd,30bc1058

    Brókselka wyrzuca miliardy euro na badziewne wynalazki, bo się nie zna
    i finansuje byle co, byle drogo

    Latawiec podwodny, czy nadwodny, nie generuje żadnej energii i to wie każde dziecko.

    Ale kasa wyrwana i to najwazniejsze.

  • 2. Data: 2022-07-13 05:55:09
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.2022 o 01:12, a a pisze:
> [...]
    > i finansuje byle co, byle drogo
    >
    > Latawiec podwodny, czy nadwodny, nie generuje żadnej energii i to wie każde

    Idź się wysikaj. Z ciebie inżynier jak z koziej dupy trąba.
    Nie ma "generować" tylko przetwarzać.
    A gdyby nie przetwarzał energii to by się nie wzniósł (mowa o
    najprostszym latawcu na wietrze).

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 3. Data: 2022-07-13 11:14:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Jul 2022 16:12:42 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    > i finansuje byle co, byle drogo
    >
    > Latawiec podwodny, czy nadwodny, nie generuje żadnej energii i to wie każde

    Ale jest moc podana. To chyba generuje.
    Teraz mozesz sie doszukac jak.

    Natomiast ... 100kW Szwecji nie zasili.
    Ile sie da z tego wycisnąc ... raczej niewiele.

    J.

  • 4. Data: 2022-07-13 11:41:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    przez UE.

    chomili-podwodny-latawiec-ktory-generuje-energie-z-p

    https://www.offshore-energy.biz/minesto-flies-first-
    dragon-class-tidal-energy-kite-in-faroe-islands/

    Zupełnie rozsądny projekt.

    > Natomiast ... 100kW Szwecji nie zasili.
    > Ile sie da z tego wycisnąc ... raczej niewiele.

    With a total capacity of 120MW tidal energy, generating an estimated
    350GWh per year, the arrays would supply 40% of the Faroe Islands'
    growing electricity consumption, Minesto informed.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-07-13 12:36:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-13 o 05:55, Wiesiaczek pisze:
    > W dniu 13.07.2022 o 01:12, a a pisze:

    > Idź się wysikaj. Z ciebie inżynier jak z koziej dupy trąba.

    A to wysikanie jakoś pomaga?
    Nie zauważyłem ani w pobliżu centrów naukowych ani przemysłowych
    rozbudowanej infrastruktury sanitarnej.

  • 6. Data: 2022-07-13 13:19:37
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.2022 o 12:36, cef pisze:

    > A to wysikanie jakoś pomaga?
    > Nie zauważyłem ani w pobliżu centrów naukowych ani przemysłowych
    > rozbudowanej infrastruktury sanitarnej.

    Czasami pomaga, szczególnie jak sadzi na dekiel, co podnosi ciśnienie
    pod kopułą.

    To, że nie ma tej infrastruktury, może być właśnie przyczyną tego, że
    np. w moim nowoczesnym super-smart-telewizorze nie można wyłączyć
    komunikatu o wyłączeniu się tegoż za 5 minut.
    I w połowie filmu muszę szukać pilota, co by tam nacisnąć dowolny guzik.

    Może jakby się odpowiedni człowiek w porę odlał, byłoby lepiej?

  • 7. Data: 2022-07-13 13:26:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 13 July 2022 at 12:36:57 UTC+2, cef wrote:
    > A to wysikanie jakoś pomaga?
    > Nie zauważyłem ani w pobliżu centrów naukowych ani przemysłowych
    > rozbudowanej infrastruktury sanitarnej.
    Prądy morskie, fale morskie to energia niskiej gęstości
    i Department Energioi US co roku oglasza nagrody rzędu 100 mln $ aby jakiś Zenek
    pokazał, że da się energie odzyskac w racjonalny sposób i co roku 100 Zenków
    pokazuje, że to blaga.

    Bo w przypadku hydroelektrowni, liczy się head, czyli wysokośc slupa wody , gdyz tak
    się poblicza energie potencjalną wody, ktora może zostać zamieniona na energię
    kinetyczną, a ta na energie elektryczną

    Prądy morskie są niestabilne i turbina szybciej się uszkodzi (wirnik) niż cokolwiek
    wygeneruje.

    Wirnik turbiny wiatrowej ma średnicę do 150 metrow i ma zdolnośc obracania się wokól
    osi, ale cala gondola ma zdolnośc obrotu wokół osi wieży, kierując wirnik prostopadle
    do kierunku wiatru

    A tutaj mamy opis brókselskiego belkotu, jak wyrwac kasę za nic,
    bo to kasa publiczna, czyli niczyja, a który Zenek sprytny ten kase wyrwie i się
    będzie z Europy wyśmiewal

    Ale takie jest życie w zacofanej Europce, zarządzanej przez ginekoloszke i księgarza

    Toniemy, toniemy
    euro spada codziennie i poleci do 1,20 euro za dolara

    toniemy

    A gdzie elastyczne solary z Wrocławia, reklamowane od 10 lat ?

    No gdzie ??

    100 nagrod, a solarow niet

    Bo to Brókselka tak żonci

  • 8. Data: 2022-07-13 14:49:00
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    radow-oceanicznych/9bhz7xd,30bc1058

    > https://www.offshore-energy.biz/minesto-flies-first-
    dragon-class-tidal-energy-kite-in-faroe-islands/

    Takiego latawca można łatwo odciąć i odholować (ukraść).
    Mogą to zrobić ekomatoły, którzy np. stwierdzą, że foki od tego tracą
    ruję. :)

    > With a total capacity of 120MW tidal energy, generating an estimated
    > 350GWh per year, the arrays would supply 40% of the Faroe Islands'
    > growing electricity consumption, Minesto informed.

    Oceany i morza są potencjalnym źródłem rozmaitych energii.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Marine_energy
    Jedną z ciekawszych jest energia osmotyczna.
    Jest to energia dostępna z różnicy w stężeniu soli między wodą morską a
    wodą rzeczną .
    https://en.wikipedia.org/wiki/Osmotic_power

    WM

  • 9. Data: 2022-07-13 15:20:08
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
    > Nie ma "generować" tylko przetwarzać.
    > A gdyby nie przetwarzał energii to by się nie wzniósł (mowa o

    matoł1333 zasrywa każdą grupę wklejkami z axela szpringera.
    Taki fach. Im strona ma więcej linków zewnętrznych, tym jej wartość
    jest wyższa. Paczaj wycena stron. A łośki myślą że matoł1333 porusza jakiś
    temat i chce pogadać:)

  • 10. Data: 2022-07-13 16:43:01
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.2022 o 13:26, a a pisze:
> [...]
    tak się poblicza energie potencjalną wody, ktora może zostać zamieniona na energię

    Dupa nie słupa :)

    Elektrownie wiatrowe nie potrzebują żadnego słupa a prąd dają :)

    > Prądy morskie są niestabilne i turbina szybciej się uszkodzi (wirnik) niż cokolwiek
    wygeneruje.

    Chyba masz jakieś lęki? Coś Cię w nocy straszy?