  • 1. Data: 2022-07-15 00:48:18
    Temat: Bełkot !! Niemcy chcą zbudować najdłuższy most do transportu wodoru na świecie
    Od: a a <m...@g...com>

    Niemcy chcą zbudować najdłuższy most do transportu wodoru na świecie

    Transport zielonego wodoru na odległość 20 tys. km przez cały świat -- ta myśl przez
    długi czas wydawała się szalona. Jednak aby uniezależnić się od rosyjskiej energii,
    niemiecki rząd kontynuuje ten projekt. Jest on technicznie możliwy, a nawet
    ekonomicznie opłacalny -- pod jednym warunkiem.

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/niemcy
    -chca-zbudowac-najdluzszy-most-do-transportu-wodoru-
    na-swiecie/mzt13yb,79cfc278

    Na tej mapce dokladnie widać, że Mim ce to mały, biedny kraik, żyjacy deluzjami.

    A Australia była zamknieta 2 lata lockdownem na wyjazd i wjazd i calkowicie
    opustoszała i znów czeka ja lockdown bo ma 50.000 zarażonych dziennie

    Z 26 milionami mieszkanców Australia traci status panstwowości, a zamienia się w
    egzotyczna kolonię, której nikt nie odwiedza, bo koronawirus., bo daleko, bo drogo,
    bo nie ma po co, gdy pracy ta,m brak

    Czyli 2 karły zyją deluzjami, gdy wokól miliardowe mocarstwa maja wodór w doopie, bo
    to deluzje i wodór najdroższe paliwo świata
    a transport wodoru zwiększy cene 5 krotnie.

    Zatem Bida mimiecka połaczy się z bidą australijską i będzie jedna wielka bida i
    nędza

    Ale oni bez deluzji żyć nie mogą, jak ten Melon co ma leciec na Marsa, tylko zgubil
    bilet na Teslę albo ten od Virgin co sprzedaje wyspy na Pacyfiku

  • 2. Data: 2022-07-15 00:55:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 15 July 2022 at 00:48:19 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    bilet na Teslę albo ten od Virgin co sprzedaje wyspy na Pacyfiku
    nauka musi zidentyfikować i zająć się lukami w badaniach nad zielonym wodorem.

    Nauka odpowiada na pytanie,
    dlaczego wodór jest zielony ?

    bo jest jeszcze czerwony

  • 3. Data: 2022-07-15 11:30:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Jul 2022 15:48:18 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    na-swiecie/mzt13yb,79cfc278

    > Na tej mapce dokladnie widać, że Mim ce to mały, biedny kraik, żyjacy deluzjami.

    Moze tak, moze nie.
    Glowna deluzja - czemu nie z Afryki/Sahary.
    Albo z jakis plywajacych platform na morzu Srodziemnym.

    > A Australia była zamknieta 2 lata lockdownem na wyjazd i wjazd i

    Ale raczej niecalkowicie.

    > calkowicie opustoszała i znów czeka ja lockdown bo ma 50.000
    > zarażonych dziennie

    U nich zima.
    Przy czym ... moze to Omikron - zarazliwy bardzo, ale malo smiertelny,
    moze jeszcze cos nowszego, a moze zbieglo sie ze spadkiem odpornosci
    szczepionkowej - bo rozne badania mowia o 5 miesiacach.

> [...]
    > zamienia się w egzotyczna kolonię, której nikt nie odwiedza, bo
    > koronawirus., bo daleko, bo drogo, bo nie ma po co, gdy pracy ta,m

    Ale czemu traci status panstwowosci?
    Juz chocby to, ze zasilac bedzie Niemcy a nie UK, oznacza, ze sa
    samodzielnym panstwem.

    A ze daleko ... fakt. Z Europy daleko. Z Indonezji czy Filipin - w
    miare blisko. Do Darwin, bo do Sydney dwa razy dalej :-)
    Mowisz "odwiedzac" ... w przyszlosci duzo zalezy, czy bedzie paliwo
    dla samolotow. A moze elektryczne samoloty?
    albo wodorowe ...

    ale tam rosnie imigracja ... to nie wiadomo, kiedy powstanie azjatycka
    wiekszosc.

    J.

  • 4. Data: 2022-07-15 11:48:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 15 July 2022 at 11:30:08 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    bo to deluzje i wodór najdroższe paliwo świata

    zgubil bilet na Teslę albo ten od Virgin co sprzedaje wyspy na Pacyfiku
    15 Australia 8,696,291 +43,273 10,584 +66

    https://www.worldometers.info/coronavirus/

    Jeżeli Australia nie zbudowała 100 milionowej społeczności przez 100 lat
    to znaczy, że się wyludnia i nikt tego trendu nie zatrzyma

    A jak sie wyludnia to powróci do statusu dalekomorskiej kolonii

    26 milionów mieszkancow vs. 2 mld Afryka , 500 mln. Europa, 4 mld Azja

    to naprawdę nie ma o czym gadać

    Jeżeli 10% ukończyło studia to mają 2,6 mln. absolwentów ze 100 kierunków
    czyli 260.000 inżynierów

    i nie są w stanie rozwijac gospodarki, budować przemysłu i zawsze liczyli na
    emigrantów z Europy, Azji

    a dolar australijski kiepsko stoi i 2 lata lockdownu i zakaz wjazdu, wyjazdu,
    doprowadziło australijska gospodarke do ruiny

    i mimieckie deluzje tego nioe zmienią,
    bo Mimce też zrujnowane i chodzą po prośbie za kasą

    I planują przewozić wodór jako nosnik amoniaku, a amoniak to wiadomo, że wielka
    trucizna i nikt w Europie ,. ani na Kanale Sueskim nie zgodzi się na przejazd
    tankowca wypelnionego amoniakiem
    bo to bomba ekologiczna

  • 5. Data: 2022-07-15 16:32:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jul 2022 02:48:20 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    zgubil bilet na Teslę albo ten od Virgin co sprzedaje wyspy na Pacyfiku
    > 15 Australia 8,696,291 +43,273 10,584 +66

    No ale jakie wnioski?
    https://covid19.who.int/region/wpro/country/au

    Wyglada na to, ze Australia dlugo wirusa nie wpuszczala, ale w koncu
    wpuscila.
    Tylko ze przy ~250 tys przypadkow tygodniowo, maja ~300 zgonow
    tygodniowo. 0.1%
    Dla porownania u nas wczesniej bywalo blizej 2% ofiar smiertelnych.

    Nie wiem - chwalic szczepionke, czy chwalic Omikrona, ale wyglada
    na to, ze wpuscili wirusa jak on malo grozny byl.

    > Jeżeli Australia nie zbudowała 100 milionowej społeczności przez 100 lat
    > to znaczy, że się wyludnia i nikt tego trendu nie zatrzyma

    W sensie, ze kto sie nie rozwija szybko, ten sie cofa?
    A moze im nie przeszkadza ze sa krajem niewiele wiekszym od Belgii,
    Szwecji czy Holandii?

    Albo zasobów maja w sam raz na te 25 mln. Bo niestety klimat maja jaki
    maja.

> [...]
    > to naprawdę nie ma o czym gadać
    >
    > Jeżeli 10% ukończyło studia to mają 2,6 mln. absolwentów ze 100 kierunków

    Nie wiecej?

    > i nie są w stanie rozwijac gospodarki, budować przemysłu i zawsze

    W zasadzie masz racje ... ale zobacz te Belgie, Francje, UK, Niemcy
    ... duzo wiecej inzynierow bylo?

    Czyli co - tylko Chiny i Indie?

    > liczyli na emigrantów z Europy, Azji

    Takie byly warunki, to mogli liczyc.
    Ale teraz maja tych absolwentow i inzynierow ... tylko chyba nie maja
    "narodowego przemyslu".
    A kto ma? Np Finlandia, Szwecja ?

> [...]
    trucizna i nikt w Europie ,. ani na Kanale Sueskim nie zgodzi się na przejazd

    Chyba amoniak jako nosnik wodoru.

    Co niekoniecznie jest bombą ekologiczną, bo w miare latwe do
    ogarnięcia.

    J.

  • 6. Data: 2022-07-15 19:11:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 15 July 2022 at 16:32:40 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    tankowca wypelnionego amoniakiem
    > Chyba amoniak jako nosnik wodoru.
    >
    > Co niekoniecznie jest bombą ekologiczną, bo w miare latwe do

    Amoniak to bardzo silna trucizna
    i należy robić wszystko aby uchronić Europejczyków przed smiercią

    Ammonia | NIOSH | CDC
    https://www.cdc.gov > niosh > topics > ammonia

    High levels of ammonia can irritate and burn the skin, mouth, throat, lungs, and
    eyes. Very high levels of ammonia can damage the lungs or cause death. Workers may be
    harmed from exposure to ammonia. The level of ...

    In November 2016, one man died after a gas ammonia leak at the Carlsberg factory
    site, Northhampton, England. Besides that, 20 other people were also hospitalized.

    41 years ago, a truck with 7,500 gallons of anhydrous ammonia, lost control and
    crashed. This caused the tank ruptured and ammonia released. As a result, 6 people
    died and 178 were injured.

    As you can see from the two above accident stories that ammonia leak effects can be
    deadly.

    Besides poisoning, there are also other several hazards of ammonia you have to
    understand. Understanding of this information is very important.

    And here they are.

    10 Hazards of Ammonia

    Besides understanding the hazards of ammonia, it is also important for you to know
    its physical and chemical properties. Please read the ammonia MSDS to get the
    information.

    hazards of ammonia

    Okay, here is the complete list of hazards of ammonia that you have to know:

    Ammonia is a very toxic chemical.
    Ammonia is corrosive to skin and eyes. It can cause blindness.
    Ammonia can harm your respiratory system if long-term exposure occurs.
    Ammonia can cause lung injury.
    In liquid form, ammonia can cause frostbite.
    At high temperatures, ammonia can decompose into a flammable gas, hydrogen, and
    toxic nitrogen dioxide.
    Ammonia is a flammable gas. At high concentration (more than 15%) in the air, it
    can be ignited easily and poses an explosion hazard.
    Beware of ammonia in a gas cylinder. Prevent the gas cylinder from heat since the
    pressure may build up.
    Repeated or prolonged exposure on the skin will cause dermatitis
    The autoignition of ammonia will occur at 650oC.

    MUST READ What You Must Know About Hazard and Hazard Recognition Methods
    What to Do in Case of Ammonia Leakage

    According to ACGIH, TWA (Time-Weighted Average) and STEL (Short-Term Exposure Limit)
    values of ammonia are 25 ppm and 35 ppm.

    At the concentration of 500 ppm, ammonia causes you to feel immediate and severe nose
    and throat irritation.

    Difficult breathing will happen if you inhale ammonia at 1500 ppm or more.

    So, if ammonia leak happens, do the following safety precautions:

    report immediately about leak, spill, or safety equipment failure.
    If there is an emergency alarm, push it to notify others about the leak or spill.
    put on a respirator or self-contained breathing apparatus with a special
    cartridge that can filter the ammonia.
    exit from the room or area. If the incident occurs on the road like the above
    story, run away from the leak or spill location. Run to oppose the site of the wind
    direction.

    If you fail to do this, you will suffer ammonia gas poisoning.

    Ideally, you have to have an ammonia leak emergency procedures to face such
    conditions. You need to test this procedure and review it regularly to make it works.

    You can also use safety slogans to keep people aware of the hazards of ammonia.

    For detecting ammonia leakage, it had better have an ammonia leak detector, like
    ANNMETER AN-5800G with detecting ability from 0-1000 ppm.

  • 7. Data: 2022-07-15 22:58:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 15 July 2022 at 19:11:53 UTC+2, a a wrote:
> [...]

    > For detecting ammonia leakage, it had better have an ammonia leak detector, like
    ANNMETER AN-5800G with detecting ability from 0-1000 ppm.
    po polskiemu o amoniaku

    Amoniak | NIOSH | CDC
    https://www.cdc.gov ' niosh ' tematy ' amoniak

    Wysoki poziom amoniaku może podrażnić i spalić skórę, usta, gardło, płuca i oczy.
    Bardzo wysokie poziomy amoniaku mogą uszkodzić płuca lub spowodować śmierć.
    Pracownicy mogą być poszkodowani w wyniku narażenia na amoniak. Poziom ...

    W listopadzie 2016 roku jeden mężczyzna zmarł po wycieku amoniaku gazowego na terenie
    fabryki Carlsberga, w Northhampton w Anglii. Oprócz tego 20 innych osób było
    hospitalizowanych.

    41 lat temu, ciężarówka z 7,500 galonami bezwodnego amoniaku, straciła kontrolę i
    rozbiła się. Spowodowało to rozerwanie zbiornika i uwolnienie amoniaku. W wyniku tego
    6 osób zginęło, a 178 zostało rannych.

    Jak widać z dwóch powyższych historii wypadków, że skutki wycieku amoniaku mogą być
    śmiertelne.

    Oprócz zatrucia, istnieje również kilka innych zagrożeń związanych z amoniakiem,
    które należy zrozumieć. Zrozumienie tych informacji jest bardzo ważne.

    A oto one.

    10 zagrożeń związanych z amoniakiem

    Oprócz zrozumienia zagrożeń związanych z amoniakiem, ważne jest również poznanie jego
    właściwości fizycznych i chemicznych. Proszę przeczytać MSDS amoniaku, aby uzyskać te
    informacje.

    zagrożenia związane z amoniakiem

    Ok, oto pełna lista zagrożeń związanych z amoniakiem, które musisz znać:

    Amoniak jest bardzo toksyczną substancją chemiczną.
    Amoniak jest żrący dla skóry i oczu. Może powodować ślepotę.
    Amoniak może uszkodzić układ oddechowy w przypadku długotrwałego narażenia.
    Amoniak może spowodować uszkodzenie płuc.
    W postaci płynnej, amoniak może powodować odmrożenia.
    W wysokich temperaturach amoniak może rozłożyć się na palny gaz, wodór, i toksyczny
    dwutlenek azotu.
    Amoniak jest gazem łatwopalnym. W dużym stężeniu (powyżej 15%) w powietrzu łatwo
    ulega zapłonowi i stanowi zagrożenie wybuchem.
    Należy uważać na amoniak w butli gazowej. Zapobiegać nagrzewaniu się butli z gazem,
    ponieważ może dojść do wzrostu ciśnienia.
    Powtarzające się lub długotrwałe narażenie na skórę powoduje zapalenie skóry.
    Samozapłon amoniaku nastąpi w temperaturze 650oC.

    MUSI PRZECZYTAĆ Co musisz wiedzieć o zagrożeniach i metodach ich rozpoznawania
    Co robić w przypadku wycieku amoniaku?

    Według ACGIH, wartości TWA (Time-Weighted Average) i STEL (Short-Term Exposure Limit)
    amoniaku wynoszą 25 ppm i 35 ppm.

    W stężeniu 500 ppm amoniak powoduje natychmiastowe i silne podrażnienie nosa i
    gardła.

    Trudności z oddychaniem wystąpią, jeśli wdychasz amoniak w stężeniu 1500 ppm lub
    wyższym.

    Tak więc, jeśli dojdzie do wycieku amoniaku, wykonaj następujące środki ostrożności:

    natychmiast zgłoś o wycieku, rozlaniu lub awarii sprzętu bezpieczeństwa.
    Jeśli jest alarm awaryjny, naciśnij go, aby powiadomić innych o wycieku lub rozlaniu.
    założyć respirator lub niezależny aparat oddechowy ze specjalnym wkładem, który może
    filtrować amoniak.
    wyjść z pomieszczenia lub obszaru. Jeśli zdarzenie ma miejsce na drodze jak w
    powyższej historii, uciekaj z miejsca wycieku lub rozlewu. Biegnij tak, aby
    przeciwstawić się stronie kierunku wiatru.

    Jeśli tego nie zrobisz, doznasz zatrucia gazem amoniakalnym.

    Idealnie, musisz mieć procedury awaryjne wycieku amoniaku, aby zmierzyć się z takimi
    warunkami. Musisz przetestować tę procedurę i przeglądać ją regularnie, aby działała.

    Możesz również użyć haseł bezpieczeństwa, aby uświadomić ludziom zagrożenia związane
    z amoniakiem.

    Do wykrywania wycieku amoniaku lepiej mieć detektor wycieku amoniaku, jak ANNMETER
    AN-5800G o zdolności wykrywania od 0-1000 ppm.

    Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)