  • 1. Data: 2016-11-18 22:28:55
    Temat: Bezlusterkowiec albo lustrzanka, głównie małe dzieci.
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    Co byście zaproponowali głównie do zdjęć dzieci (niemowle i prawie
    przedszkolak)?

    Podstawowe wymagania:
    - W miarę szybki - dzieci wiadomo.
    - Nie za duży, mała lustrzanka lub bezlusterkowiec, dla kobiety, więc
    mniejsze ręce i nie musi być armata.
    - Prostota obsługi, ale tu bez przesady ta osoba robi dużo zdjęć, prawie
    codziennie, więc to nie priorytet
    - Dobrze jakby wizjer był.
    - Oczywiście sanki do lampy, możliwość wyzwalania pilotem czy wężykiem
    itp

    Ma to być następca uszkodzonego Sony bodajże Alfa a5000, nie dostałem
    wytycznych co do ceny więc myślę, że w podobnej cenie trzeba szukać.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 2. Data: 2016-11-18 22:37:59
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 18.11.2016 o 22:28, Czarek Grądys pisze:

    > Ma to być następca uszkodzonego Sony bodajże Alfa a5000, nie dostałem
    > wytycznych co do ceny więc myślę, że w podobnej cenie trzeba szukać.

    A dowiedziałem się, ten uszkodzony to był Sony Next-5N, sprawdzał się.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2016-11-19 14:21:54
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A dowiedziałem się, ten uszkodzony to był Sony Next-5N, sprawdzał się.

    Jak skuteczność AF wystarczała, ergonomia pasowała itp. to może kolejny
    bezlusterkowiec Sony? Może nawet tylko sam korpus i podpiąć do niego
    obiektyw od poprzednika, o ile przeżył.

    Piotr

  • 4. Data: 2016-11-19 14:28:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > - Oczywiście sanki do lampy, możliwość wyzwalania pilotem czy wężykiem
    > itp
    ludzie pytają jakie auto, a nie jaki silnik. Ty pytasz jaki aparat,
    czyli korpus, przyciski, ekranik.... a szkło? kup sobie coś jasnego, to
    nie będziesz potrzebował lampy. Ewentualnie lampa będzie świecić w
    sufit, albo wystarczy mocna latarka....

    Tanio? Sony alfa cośtam i obiektyw 1.4, 1.8. tak, będzie ciężkie. to
    samo osiągniesz nowym aparatem za 2 tysiące

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-11-19 15:08:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-18 22:28, Czarek Grądys wrote:
    > Co byście zaproponowali głównie do zdjęć dzieci (niemowle i prawie
    > przedszkolak)?

    Mikro 4/3, np. Olympus E-P1 i następcy. Nie spełnia wszystkich
    kryteriów. Ale może nie musi. Natomiast bez wątpienia mieści sie w
    torebce skuteczniej niż NEX. Na allegro bywają dośc tanio, cieżko
    znaleźć alternatywę z wymienną optyką i takim gabarytem.

  • 6. Data: 2016-11-19 15:58:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-11-19 15:08, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > torebce skuteczniej niż NEX. Na allegro bywają dośc tanio, cieżko
    > znaleźć alternatywę z wymienną optyką i takim gabarytem.

    Generalnie popieram, tyle że ZTCP E-P1 pochodzi z okresu, kiedy matryce
    MFT mocno szumiały, po NEX-ie może być duże rozczarowanie. Zacząłbym od
    E-PL5 (nie pamiętam, czemu odpowiadał w serii E-P). Jak nie ma większych
    ograniczeń finansowych - może nowsze miniaturowe aparaty Panasonika z
    obiektywem 12-32.

    Piotr

  • 7. Data: 2016-11-21 23:09:55
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 19.11.2016 o 15:58, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > E-PL5 (nie pamiętam, czemu odpowiadał w serii E-P). Jak nie ma większych
    > ograniczeń finansowych - może nowsze miniaturowe aparaty Panasonika z

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Okazało się, że aparat sprawny jest,
    tylko samowyzwalacz ktoś włączył i robił zdjęcie z opóźnieniem 2s ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl