-
Data: 2014-06-16 05:25:57
Temat: Beznadziejna kontrola jakości w GM/Chevrolecie i u jego kooperantow
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Naprawiam dzisiaj koledze samochód, Chevrolet Malibu.
Problemy z klimatyzacją, konkretnie: nie włącza się wcale.
Ucinając długą historię krótko, w procesie eliminacji otwieram
panel z guzikami i pokrętłami aby sprawdzić co tam w środku dali...
W środku mamy przykład "ciekawej" kontroli jakości :-)))
Znajduję tam scalak SC541824CDW 16 nóżkowy krzywo do
płytki przylutowany. Tak krzywo, że nóżki ledwie w pady trafiają.
Piny numer 13, 14, 15 i 16 nie są wcale przylutowane, ledwie
dotykają płytki drukowanej - poruszane skalpelem ruszają się
bez żadnych oporów :-)) Piny 1, 2, 3, 4 nie dają się poruszyć
skalpelem ale trzymają się dosłownie na włosku cyny... jeden
większy wertep i nawet cały scalak mógł odpaść od płytki!
Zobaczcie sami zjęcia: http://voila.pl/uploads/9r8qx3oaf2/
Wybaczcie jakość - w domu nie mam mikroskopu z aparatem,
więc zdjęcia robiłem trzymając lupę filatelistyczną przed
obiektywem aparatu foto :-) Ale widać dokładnie o co chodzi.
Rozumiem, że Chevy tej płytki nie zrobił, rozumiem że nawet
jej w fabryce Cheviego nie widzieli, bo dostali ją wewnątrz
panelu sterowania robionego przez kooperanta ale kurcze
czy tenże kooperant nie jest obligowany przez GM do lepszej
kontroli jakości niż puszczenie do klienta płytki z krzywo
przylutowanym scalakiem??? Aż cud, że to wytrzymało parę lat!
Ludzie zwalają na ROHS, na wąsy cyny, nawet domyślają się
jakichś celowych działań postarzania produktów przez
precyzyjne wprogramowanie daty uszkodzenia a tymczasem
mamy tu całkiem prozaiczny przykład zwykłego odwalania
fuszerki po amerykańsku lub po chinsku...
Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...
Następne wpisy z tego wątku
- 16.06.14 08:15 Marcin N
- 16.06.14 09:20 BartekK
- 16.06.14 09:48 J.F.
- 16.06.14 11:17 Adam Wysocki
- 16.06.14 11:17 Adam Wysocki
- 16.06.14 19:26 Pszemol
- 16.06.14 21:37 Ajgul
- 16.06.14 23:05 depros
- 16.06.14 23:18 Czesław Wiśniak
- 17.06.14 00:05 Pszemol
- 17.06.14 00:08 Ajgul
- 19.06.14 11:29 depros
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=