  • 1. Data: 2015-06-21 18:15:49
    Temat: Bezprzewodowy uart
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Witam,

    Chyba kiedyś tu było o tym, ale nie mogę nic odnaleźć w sieci.
    Potrzebuję bezprzewodowo przesłać UART, transparentnie, bez przerabiania
    oprogramowania gadających ze sobą urządzeń, bez pisania oprogramowania
    modułów radiowych. Chodzi mi o rozwiązanie plug&play - konfiguruje
    moduły (AT), podłączam i zapominam. Prędkość na UART 115200, odległość
    kilkanaście metrów.
    Próbowałem HC-05, działa bardzo kapryśnie. Próbowałem jakiś no-name z
    ebaya na 433MHz i nie działa wcale. Mam ESP8266, ale trzeba się
    przekopać przez dokumentację, API i skrobać soft .
    Widzę na ebayu wynalazki w stylu HC-21, jakieś moduły oparte o CC1101,
    Xbee itd. Tylko co wybrać? Ktoś poleci coś pewnego i sprawdzonego?

    Pozdrawiam
    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2015-06-21 21:33:04
    Temat: Re: Bezprzewodowy uart
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2015-06-21 o 18:15, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    > modułów radiowych. Chodzi mi o rozwiązanie plug&play - konfiguruje
    > moduły (AT), podłączam i zapominam. Prędkość na UART 115200, odległość

    Nie wiem czy ci to będzie odpowiadać (pewnie szukasz czegoś ze sklepu),
    ale przypomniał mi się układzik opracowany przez mojego kolegę. Przy
    testach 100m nie było problemem. Tyle, że widzialność optyczna potrzebna.

    http://serwis.avt.pl/manuals/AVT565.pdf

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2015-06-22 04:52:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Rakus" <s...@o...pl> wrote in message
    > Chodzi mi o rozwiązanie plug&play - konfiguruje moduły (AT), podłączam i
    > zapominam.
    [...]
    > Ktoś poleci coś pewnego i sprawdzonego?

    Jak chcesz podłączyć i zapomnieć to polecam MaxStream
    firmy Digi. Coś takiego:
    https://www.neteon.net/brands/digi-serial-to-900mhz/
    xt09-pki-ra.html?gclid=CjwKEAjwwZmsBRDOh7C6rKO8zkcSJ
    ABCusnbHbWOEt5bA_-1VUlYscfPbwnQMjBsUrlAQz3yyMfT8xoCQ
    BTw_wcB

  • 4. Data: 2015-06-22 17:10:01
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 22.06.2015 04:52, Pszemol wrote:
> [...]
    xt09-pki-ra.html?gclid=CjwKEAjwwZmsBRDOh7C6rKO8zkcSJ
    ABCusnbHbWOEt5bA_-1VUlYscfPbwnQMjBsUrlAQz3yyMfT8xoCQ

    1W?? Na kilkanaście metrów? Za jedyne 300 dolarów sztuka? "Trochę"
    przesada. Koszt linku przekroczy kilkanaście razy koszt komunikujących
    się urządzeń.
    Może coś bardziej budżetowego ktoś poleci?

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2015-06-22 17:26:06
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.06.2015 um 17:10 schrieb Jakub Rakus:

> [...]
    > się urządzeń.
    > Może coś bardziej budżetowego ktoś poleci?

    Zobacz u chińskich przyjaciół. Aliexpress ma moduły BT master/slave po
    parę $ za sztukę wraz z przesyłką. Poszukaj pod wireless rs232 i
    znajdziesz co potrzebujesz.

    Waldek

  • 6. Data: 2015-06-22 17:54:52
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 22.06.2015 17:26, Waldemar wrote:

    > Zobacz u chińskich przyjaciół. Aliexpress ma moduły BT master/slave po
    > parę $ za sztukę wraz z przesyłką. Poszukaj pod wireless rs232 i
    > znajdziesz co potrzebujesz.
    >
    > Waldek

    Tym na BT już dziękuję, nie sprawdziły się, połączenie się zrywa, czasem
    w ogóle nie chce się połączyć. Wirtualny com przez bluetooth to też jest
    jakaś porażka, moduły do kernela (bluez, rfcomm) aż się roją od robactwa.
    Widziałem, że jest u Chińczyka masa innego śmiecia na pasma ISM i na
    2.4GHz tylko nie wiem co odsiać. Dlatego też pytam o doświadczenia, może
    ktoś ma już jakieś sprawdzone chińskie wynalazki.
    Na razie to mi się wydaje sensowne (i ma akceptowalną cenę):
    http://tinyurl.com/qyuj9mj

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2015-06-22 20:22:18
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu niedziela, 21 czerwca 2015 18:15:50 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:
> [...]
    > Widzę na ebayu wynalazki w stylu HC-21, jakieś moduły oparte o CC1101,
    > Xbee itd. Tylko co wybrać? Ktoś poleci coś pewnego i sprawdzonego?

    Polecam te moduły:
    http://www.wobit.com.pl/produkt/7771/elektronika-mob
    ot/mobot-rcr-v2-modul-radiowy-868mhz/

    Sprawdzone w praktyce. Działają dosyć pewnie. Są one zbudowane na modułach RF Hope.
    Wobit dorobił do nich RS-a TTL.

    pytajacy

  • 8. Data: 2015-06-23 00:51:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Jun 2015 11:22:18 -0700 (PDT), pytajacy <r...@p...fm>
    wrote:
> [...]
    > Sprawdzone w praktyce. Działają dosyć pewnie. Są one zbudowane na m
    > odułach RF Hope. Wobit dorobił do nich RS-a TTL.

    Wiesz może.na jakich konkretnie modułach Hope"a jest to oparte?
    Instrukcja tego nie zdradza...

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-06-23 04:06:44
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    > Wiesz może.na jakich konkretnie modułach Hope"a jest to oparte?
    > Instrukcja tego nie zdradza...
    > --
    > Marek

    Być może ten moduł:
    https://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=5037&producent=

    Z pewnością układ jest w postaci kropelki (COG ?).
    Wobit do obsługi tego zaprzągł jakąś ATmegę.

    pytający

  • 10. Data: 2015-06-23 13:09:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > się urządzeń.
    > Może coś bardziej budżetowego ktoś poleci?

    Nie śledziłem wątku zbyt sumiennie to przegapiłem wymagania co do
    szybkości i widoczności optycznej, jest w necie trochę projektów na IR
    np:
    http://nrqm.ca/2011/08/transmitting-uart-serial-over
    -infrared/

    --