  • 1. Data: 2015-09-08 15:14:59
    Temat: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
    Od: j...@t...pl

    Witam,
    W wiekszosci central stacjonarnych (Siemens EWSD, Alcatel S-12, Lucent 5ESS)
    funkcjonuje *26# - nazywa sie to madrze Do Not DIsturb.
    W sieciach GSM funkcjonuje *35*KKKK*16# - blokada przychodzacych smsów oraz
    *35*KKKK# - blokada przychodzacych smsów, faxów i danych (ale nie polaczen
    glosowych).
    W roamingu dziala *351*KKKK# - blokada absolutnie wszystkich polaczen
    przychodzacych oraz *351*KKKK*11# - blokada polaczen przychodzacych oprócz smsów.
    Moje pytanie brzmi: jakim kodem zablokowac przychodzace polaczenia glosowe w kraju?
    (Byloby dobrze, gdyby w tym czasie smsy dochodzily - a wiec taki odpowiednik
    roamingowego *351*KKKK*11#).
    Aktualnie stosuje rozwiazanie zastepcze: *21*228059302#, ale wolalbym cos typu *35.
    W biurach obslugi odpowiadaja, ze nie ma takiej mozliwosci, bo przeciez nie przyznaja
    sie ze sami nie wiedza. - Leon

  • 2. Data: 2015-09-08 17:32:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.09.2015 o 15:14, j...@t...pl pisze:
> [...]
    > W biurach obslugi odpowiadaja, ze nie ma takiej mozliwosci, bo przeciez nie
    przyznaja sie ze sami nie wiedza. - Leon

    1. Co to jest KKKK, bo sam bym wykorzystał?
    2. To co chcesz osiągnąć mozesz zrobić tak:

    numer który ma nie odbierać rozmów a odbierac smsy, przekierowujesz na
    inny numer telefonu. Efekt będzie taki, że rozmowy będą przekierowane
    bez pozostawiania śladu, smsy będą dochodziły. Zadbaj aby tego drugiego
    telefonu nikt nie odbierał, bo TWÓJ pierwszy numer za to zapłaci. (da
    się to tanio obejśc)

    ToMasz

  • 3. Data: 2015-09-08 23:03:27
    Od: León J <j...@t...pl>

    El martes, 8 de septiembre de 2015, 17:32:40 (UTC+2), ToMasz escribió:
> [...]
    > bez pozostawiania śladu, smsy będą dochodziły. Zadbaj aby tego drugiego
    > telefonu nikt nie odbierał, bo TWÓJ pierwszy numer za to zapłaci. (da

    Ad 1. KKKK to indywidualny kod dostepu (domyslnie u wiekszosci operatorów 0000).
    Ad 2. Dokladnie tak wlasnie teraz robie: *21*228059302#, ale mam niekwestionowana
    pewnosc, ze mozna to uzyskac bez przekierowania a wlasnie poprzez odpowiedni kod USSD
    *35*KKKK*??# i pytam o te ?? Jak na razie skanowanie kolejnych ?? nie dalo
    rezultatu (poza tym, ze ??=16 wlacza blokade odbierania smsów). - Leon

  • 4. Data: 2015-09-09 08:37:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Sep 2015 06:14:59 -0700 (PDT), j...@t...pl wrote:
    > Moje pytanie brzmi: jakim kodem zablokowac przychodzace polaczenia
    glosowe
    > w kraju? (Byloby dobrze, gdyby w tym czasie smsy dochodzily - a
    wiec taki o

    Ale kombinujesz, zainstaluj apkę odrzycającą połączenia. Efekt brdzie
    taki, że połączenie nie istnieje.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-09-14 21:53:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-09-08 o 15:14, j...@t...pl pisze:
> [...]
    > W biurach obslugi odpowiadaja, ze nie ma takiej mozliwosci, bo przeciez nie
    przyznaja sie ze sami nie wiedza. - Leon

    Powinno oczywiście działać *35*KKKK*11#

    Jeśli nie działa, to pewnie operator ma to zablokowane.

    MJ

  • 6. Data: 2015-09-16 20:48:38
    Od: León J <j...@t...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2015 21:53:53 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski
    napisał:
> [...]
    przyznaja sie ze sami nie wiedza. - Leon

    > Powinno oczywiście działać *35*KKKK*11#
    >
    > Jeśli nie działa, to pewnie operator ma to zablokowane.

    Rzeczywiscie dziala ale jedynie w sieci Play (zarówno w telefonach abonamentowych jak
    i prepaidowych). Natomiast nie dziala w VirginMobile, która korzysta przeciez z
    infrastruktury Playa. Reklamacji praktycznie nie da sie zlozyc, bo w Centrum Obslugi
    Klienta nie rozumieja tresci reklamacji ("po co to panu? - przeciez moze pan wylaczyc
    albo wyciszyc telefon). W koncu zebym sie odczepil powiedzieli, ze nie ma mozliwosci
    technicznych, co jest absolutna bzdura.
    Skarga do UKE zostala zlozona, ale Pani mgr inz. Anna Strezynska juz nie jest
    prezesem UKE, wiec raczej oleja. I znowu bedzie trzeba przenosic wszystkie telefony z
    powrotem do Playa.

  • 7. Data: 2015-09-17 11:02:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2015 11:48:38 -0700 (PDT), León J<j...@t...pl> wrote:
    > w Centrum Obslugi Klienta nie rozumieja tresci reklamacji
    > ("po co to panu? - przeciez moze pan wylaczyc albo wyciszyc
    telefon). W ko

    A nie mają trochę racji, że przekombinowujesz?
    Pochodzące możesz zablokować korzystając z podstawowej funkcji
    telefonu (w każdym Androidzie jest to w opcjach "połączenia ->
    odrzucanie połączeń".

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-09-17 23:33:46
    Od: León J <j...@t...pl>

    Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie uslugi, które oferuje
    centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy "Prawo Telekomunikacyjne".
    Aplikacje androidowe albo wysylajá do abonenta wywolujácego sygnal zajetosci (wtedy
    wielokrotnie próbuje ponownie wybierac numer) albo nie wysylajá nic (tzn. dostaje
    sygnal, ze telefon rzekomo dzwoni, ale nikt nie odbiera).
    Natomiast po aktywacji *35*KKKK*11# abonent wywolujácy dostaje komunikat slowny
    "Abonent nie przyjmuje polaczen przychodzacych".
    Juz lepsze od aplikacji androidowych jest rozwiázanie zastépcze, które stosujé
    obecnie *21*228059304# (komunikat "poláczenie czasowo nie moze byc zrealizowane). -
    Leon

  • 9. Data: 2015-09-18 00:53:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Sep 2015 14:33:46 -0700 (PDT), León J<j...@t...pl> wrote:
> [...]
    nie wysy
    > lajá nic (tzn. dostaje sygnal, ze telefon rzekomo dzwoni, ale nikt

    Ja nie mówię o zewnętrznych aplikacjach tylko o funkcji telefonu p.t.
    odrzucanie połaczeň. I nie jest to w efekcie sygnał zajętości ani
    sygnał braku odbierania. Nie ma po prostu nic, po wybraniu nr
    połączenie nie dochodzi do realizacji. Z sieci stacjonarnej słychać
    sygnał jak "nie ma takiego nr" ale bez zapowiedzi słownej. W sieci
    komórkowej połączenie się przerywa (bez sygnału zajętości).

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-09-19 21:44:29
    Od: León J <j...@t...pl>

    Zgoda. Poláczenie nie dochodzi do skutku, a abonent wywolujácy nie wie dlaczego i
    próbuje ponownie. To czy nie ma nic, czy jest sygnal zajétosci czy 4-tonowy sygnal
    niedostépnosci zalezy wylácznie od operatora sieci GSM, a w stacjonarnych od typu
    centrali (najczesciej spotykane Alcatele dajá sygnal niedostépnosci). Poláczenie jest
    jednak odrzucane z poziomu telefonu, a nie centrali. W starych modelach telefonów
    komórkowych byla opcja filtrowania numerów dajáca podobny efekt. Jednak np.
    odrzucanie poláczeń anonimowych z poziomu telefonu rózni sié w istotny sposób od
    aktywowania ACR i odrzucania poláczeń anonimowych z poziomu centrali. Móglbym np.
    upierac sié, ze odrzucanie poláczeń z poziomu centrali jest bardziej ekologiczne, ale
    trudno mówic o ekologii w państwie, gdzie VAT na "zarówki" ekologiczne wynosi 23%, a
    na zarówki nieekologiczne tylko 8%.
    Nie zmienia to faktu, ze ustawa "prawo Telekomunikacyjne" obowiázuje i powinna byc
    respektowana.
    Dawno dawno temu walczylem kilka miesiécy o aktywacje uslugi "blokada odbierania
    poláczeń przekierowanych" (byla to wtedy istotna sprawa zwiazana z pelnieniem dyzurów
    pod domowym telefonem stacjonarnym ale tylko w okreslonych godzinach). Pomogla
    dopiero interwencja w UKE.
    Natomiast znacznie dawniej, kiedy byly jeszcze biura obslugi klientów (zlokalizowane
    zwykle przy centralach), po udostépnieniu przez TPSÉ opcji prezentacji numerów
    poszedlem do biura przy ul. Krasickiego i poprosilem o aktywacje tej uslugi. Po
    powrocie do domu (ok. 200 metrów) prezentacja numerów juz dzialala. Tylko ze wtedy w
    biurach obslugi potrafili zrozumiec jakie klient ma zyczenie. I komu przeszkadzalo?
    - Leon