  • 1. Data: 2014-10-29 20:54:22
    Temat: Blokada skrzyni na "2" w SV650
    Od: micklu <micklu@_NOSPAM_o2.pl>

    Siemka
    dojeżdżając do skrzyżowania zredukowałem do "1" jako że jechałem z 20 km/h
    a światło się zmieniło zmieniłem wrzuciłem na "2" z użyciem sprzęgła bez
    żadnego zgrzytu po około 50m musiałem się zatrzymać by ustąpić
    pierwszeństwa i już nie mogłem zrzucić na luz ani przełączyć na
    &#8222;3&#8221;. Sprzęgło działa silnik działa nic nie chrupie nic nie
    rzęzi a moto ma tylko &#8222;2&#8221; masakra jakaś.
    Próbowałem przy zgaszonym silniku popychając moto do przodu i do tyłu
    dokonać zmiany i z sprzęgłem i bez i skutek identyczny dalej mam tylko
    &#8222;2&#8221; zapiętą na sztywno :-(.
    Może ktoś wie ki ciort mnie dopadł i co można z tym zrobić?

    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2014-10-30 15:08:42
    Temat: Re: Blokada skrzyni na "2" w SV650
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "micklu" <micklu@_NOSPAM_o2.pl> napisał w wiadomości
    z.pl...
> [...]
    > zapiętą na sztywno :-(.
    > Może ktoś wie ki ciort mnie dopadł i co można z tym zrobić?

    Na &#8222;2&#8221 biegu to chyba moto zapierdala 1500km/h...

    --
    Grzybol

  • 3. Data: 2014-10-30 17:16:52
    Od: KillJohn <p...@b...pl>

    W dniu środa, 29 października 2014 20:54:24 UTC+1 użytkownik micklu napisał:
> [...]
    > żadnego zgrzytu po około 50m musiałem się zatrzymać by ustąpić
    > pierwszeństwa i już nie mogłem zrzucić na luz

    Rozbierz mechanizm zmieniacza - to się powinno dać zrobić bez wyciągania silnika i
    zobacz co się dzieje, to może być pierdoła, aczkolwiek nie aż taka jak jednemu
    gościowi któremu kamyk wpadł między korpus silnika a popychacz dźwigni i zablokował
    zmienianie biegów ;-)

    KJ

  • 4. Data: 2014-10-30 21:09:10
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    KillJohn napisał(a):
> [...]
    Miałem podobnie. Jakieś 10...12 lat temu z Sikorką.

    > Rozbierz mechanizm zmieniacza - to się powinno dać zrobić bez wyciągania silnika

    Może w SV. Bo w XJ750 wgląd przez lewą pokrywę pokazał tylko, że coś nie
    bangla a w środku są jakieś plastiki.

    > i zobacz co się dzieje, to może być pierdoła,

    No, u mnie była... Rozsypał się (ze starości) plastikowy ślizg łańcucha
    i odłamki zablokowały wałek zmieniacza. Żeby się do tego dostać,
    musiałem rozbebeszyć cały silnik do imentu, wymienić plastikowe "żebro
    Adama" (które kosztowało w serwisie Yamahy ~58PLN) i poskładać całość do
    kupy. Koszty? Poza rozpadniętym plastikiem same uszczelki kosztowały coś
    pod 400PLN. Do tego łańcuch zębaty za prawie tyle samo. (No bo, skoro
    już silnik wybebeszony, to grzech byłoby nie wymienić.) Swojej robocizny
    nie liczę. Podobnie jak konieczności zakupu konkretnych kluczy
    niezbędnych do rozbiórki/montażu silnika. (Wszak zostały do dziś.)

    > aczkolwiek nie aż taka jak
    > jednemu gościowi któremu kamyk wpadł między korpus silnika a popychacz dźwigni
    > i zablokował zmienianie biegów ;-)

    No szkoda, że u mnie nie była to taka pierdoła... ;)

  • 5. Data: 2014-11-01 20:36:10
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

  • 6. Data: 2014-11-02 13:40:31
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>