  • 11. Data: 2012-04-15 18:05:18
    Temat: Re: Bonus w embarcadero jbuilder vs RADPHP
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-04-15 13:20, t...@g...pl pisze:
    > Tak przy okazji. Z niewiadomych powodów wczoraj zeżarło mi aktywację Delphi=
    > musiałem aktywować powtórnie, a licznik jest 2 z 3. I podobno żeby go podkręcić
    > trzeba do nich pisać. trochę to debilne...

    3??? Jest licznik, ale jest dużo większy. 3 to ja zrobiłem pierwszego
    dnia po zakupie :P A do dzisiaj pewno jeszcze kilka razy więcej.
    ZTCP jest jakaś strona na której można samodzielnie zwiększyć licznik, a
    dopiero po przekroczeniu jakiejś tam liczby trzeba do nich pisać.
    IMHO to głupota, ale cóż można poradzić.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 12. Data: 2012-04-15 18:59:30
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    <t...@g...pl> napisał(a):

    > Jbuilder zrobiony jest na bazie Eklipse. Sam niestety nie zbadam, co ma
    > jbuilder a czego nie ma w eclipse- to by mi pomogło się ostatecznie
    > zdecydować.

    Eclipse to bardzo dobre środowisko, ale pod warunkiem że... działa. Czasami
    nie wiedzieć czemu po prostu wywala się co 5 minut pracy. Można domyślać
    się że jest to kwestia konfiguracji, instalacji, doboru wersji środowiska,
    wersji javy, wersji i rodzaju systemu operacyjnego... Jeśli komuś się
    uda to przejść to nie potrzebuje innego środowiska. W Eclipse jest tak
    dużo wszystkiego, że nawet to co najczęściej potrzebne bywa ukryte głęboko w
    wielopoziomowych menu i trudno na początku pracować, więc wymaga trochę
    zastanowienia.

    Netbeans jest z zupełnie inny. Wydaje się prosty, intuicyjny, wszystko to
    co potrzebne jest pod ręką, a cech rzadko potrzebnych chyba w ogóle nie
    ma. Działał mi bardzo stabilnie pod każdym językiem (java,c++,php,web-jsp).
    Jednak Netbeans potrafi czasami się przymulić, od czasu do czasu trzeba
    dać mu 20 sekund na nie wiadomo co, pewnie na parsowanie/kompilowanie w
    trakcie edycji. Eclipse działało szybciej.

    Jest też środowisko Aptana, zrobiona na bazie Eclipse. Odnosi się wrażenie
    że Aptana to stuningowane Eclipse w taki sposób, aby pod ręką było tylko
    to co niezbędne. Jeśli Aptanę uda się zainstalować i jeśli pochodzi stabilnie
    z 2-3 doby to można na niej polegać. Niestety nie zawsze zdołałem ją
    doprowadzić do stabilnej pracy i nie rozszyfrowałem dlaczego
    czasami działała bardzo stabilnie, a czasami padała co 30 minut pracy.

    W poprzednim poście padło jeszcze pytanie apropo przyszłości aplikacji
    webowych. Moim zdaniem proste aplikacje powinny być tylko i wyłącznie
    aplikacjami webowymi. Natomiast skomplikowane powinny oferować niektóre
    fragmenty swojej funkcjonalności w przeglądarce. Podgląd jakiś raportów,
    wykresów, sprawdzenie jakiś cen, stanów materiałów, podgląd etapu
    realizacji jakiegoś zadania/projektu.. . Do tego aplikacje webowe są idealne.

  • 13. Data: 2012-04-15 23:00:22
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 10:11:16 +0000 (UTC), t...@g...pl
    napisał(a):

    > 499 euro+vat za za wersję pro upgrade

    199 euro za wersje Starter

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 14. Data: 2012-04-16 19:23:47
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    > a droga jest najnowsza wersja delphi albo jakies starsze ? ciekaw
    > jestem czy te nowsze wersje trzymaja poziom starych i bardzo starych
    > produktow borlanda (ktorych znam tylko piec: turbo c 2.0, turbo c++ 3.1,
    > turbo pascal 7.0, builder5, b55)

    wlasnie dzis trafilem na bład w b55, (pechowy dzien bo trenuje pisanie
    pod winapi w b55 juz ze dwa lata lub wiecej i nigdy nie natrafilem na
    najmnijszy blad i problem) -> kiedy zwieksze ilosc postaci w rogueliku
    na powyzej 600 tys (co odpowiada 100MB na dane instancji) to linker
    wywala sie z niezbyt zidentyfikowanym bledem (Fatal: Error detected (LME1508))
    (jesli ustawie na duzi wiecej typu kilka milionow to wywala sie z bledem
    out of memory ale ten blad powyzej to mz blad i wina borlandowskiego linkera)

    600 tys postaci przeliczanych na raz troche muli (z 5 fps) ale jako ze
    to gra turowa to daloby sie nawet uzywac

    to stara dziwna tradycja moich przygod z borlandami bo i bc3 i bb5 tez
    sie wywalaly w _identycznej_ sytuacji - tj na zwiekszeniu rozmiaru
    tablicy postaci, tylko ze tamte na znacznie mniejszych wartosciach,
    to nie jest az tak drazliwe ale i tak zadowolony niejestem (choc nowszego
    kompilatora nie mam zamiaru uzywac - do inteli sie zrazilem jak
    przeczytalem ze niedooptymalizowuja prockow amd i stracily w moich
    oczach na reputacji)