eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2012-04-11 08:38:45
    Temat: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    nie jest to taka prosta sprawa i wymaga
    pewnego starannego zastanowienia sie

    chodzi o to by okreslic 'jakosc trafienia'
    w zaleznosci od wspolczynnika celnosci atakujacego
    i wspolczynika 'unikności' atakowanego

    moje podejscie do rozwiazania: ->

    sama jakosc trafienia moge skwantowac np do

    enum typ_trrafienia:
    kiks / miss / slabe_trafienie / dobre_trafienie / amazing_hit

    ale same wspolczynniki trafialnosci i unikalnosci powiny
    byc floatami z jakiegos zakresu (bo zaleza od wielu czynnikow,
    lewelu, trybu ataku, broni, zbroi itd)

    jak okreslic funkcje

    typ_trafienia okresl_trafienie(float celnosc, float uniknosc)

    (oraz poziomy celnosci i uniknosci dla rozmaitych typow postaci
    od najbardziej lamerskich przeciwnikow do tych najbardzioej
    celnych i najbardziiej dodgeujacych) tak aby to ladnie dzialalo

    ew zakres celnosci uniknosci mozna by przyjac za np

    0.0..5.0 - slaba celnosc/uniknosc dla postaci z early game
    5.0..10.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z mid game
    10.0..15.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z late game


    ??





    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2012-04-11 10:21:17
    Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
    Od: " " <f...@g...pl>

    moglbym dzielic atak (1-15) / unik (1 - 15)
    i jednak nie kwantyzowac tylko uzywac floata
    (z zakresu 1/15 - 15) jako wspolczynnika
    jakosci trafienia

    przy okazji - moglbym losowac atak liniowo 1-15

    float f = losuj_liniowo(1,15);

    ale moglbym tez gaussem

    float f = losuj_gaussem(1,15);

    (tak aby srodek byl w 8 a wartosci (8 +- 7)


    jak napisac sobie taka funkcje do losowania liczby
    'gaussem' ? (super dokladna scislosc niepotrzebna
    ale z grubsza gauss tak by okolice 8 losowalo sie
    najczesciej


    ??








    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 3. Data: 2012-04-11 12:43:45
    Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

    > moglbym dzielic atak (1-15) / unik (1 - 15)
    > i jednak nie kwantyzowac tylko uzywac floata
    > (z zakresu 1/15 - 15) jako wspolczynnika
    > jakosci trafienia
    >
    > przy okazji - moglbym losowac atak liniowo 1-15
    >
    > float f = losuj_liniowo(1,15);
    >
    > ale moglbym tez gaussem
    >
    > float f = losuj_gaussem(1,15);
    >
    > (tak aby srodek byl w 8 a wartosci (8 +- 7)
    >
    >
    > jak napisac sobie taka funkcje do losowania liczby
    > 'gaussem' ? (super dokladna scislosc niepotrzebna
    > ale z grubsza gauss tak by okolice 8 losowalo sie
    > najczesciej

    Nie wiem... może coś w ten deseń:

    bool trafił( float celność , float unik ) {
    tmp = 0;
    tmp += celność * rand();
    tmp -= celność * rand();
    tmp += celność * rand();
    tmp -= celność * rand();
    return tmp > unik;
    }


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2012-04-11 15:00:53
    Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
    Od: " " <f...@g...pl>

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

    > <f...@g...pl> napisał(a):
    >
    > > moglbym dzielic atak (1-15) / unik (1 - 15)
    > > i jednak nie kwantyzowac tylko uzywac floata
    > > (z zakresu 1/15 - 15) jako wspolczynnika
    > > jakosci trafienia
    > >
    > > przy okazji - moglbym losowac atak liniowo 1-15
    > >
    > > float f = losuj_liniowo(1,15);
    > >
    > > ale moglbym tez gaussem
    > >
    > > float f = losuj_gaussem(1,15);
    > >
    > > (tak aby srodek byl w 8 a wartosci (8 +- 7)
    > >
    > >
    > > jak napisac sobie taka funkcje do losowania liczby
    > > 'gaussem' ? (super dokladna scislosc niepotrzebna
    > > ale z grubsza gauss tak by okolice 8 losowalo sie
    > > najczesciej
    >
    > Nie wiem... może coś w ten deseń:
    >
    > bool trafił( float celność , float unik ) {
    > tmp = 0;
    > tmp += celność * rand();
    > tmp -= celność * rand();
    > tmp += celność * rand();
    > tmp -= celność * rand();
    > return tmp > unik;
    > }
    >

    ostatno podjalem na nowo temat roguelika - trzecie w sumie
    podejscie - ale moze faktycznie bledem jest to rozwazac
    (bo bez powaznego wyciszenia trudno), tylko zrobic 'w pierwszym
    przyblizeniu'

    widze przy tym trzecim podejsciu ze zmienila mi sie perspektywa
    - to co kiedys bylo wyzwaniem do napisania teraz moge napisac na
    spokojnie za to staje sie to bardziej przedmiotem medytacji









    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 5. Data: 2012-04-11 19:07:52
    Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
    Od: " " <f...@g...pl>

    (i znowu sie przepracowalem - :(
    w programowaniu gierek chyba najgorsze jest to ze niektore
    rzeczy nie wychodza dobrze (nie wygladaja, nie daja tolerowalnego
    feelingu tylko mecza i odstreczaja i niestety nie bardzo wiadomo co z
    tym zrobic),
    wewnetrzna konsola z komunikatami ('mlog') psuje mi doszczetnie
    wczesniejsza wersje feelingu gry (ktory nie jest jakis specjalny
    tylko bardziej garazowy ale uszedlby),
    bez mloga wogole byloby ciezko - jest szansa ze jak przerobie to z
    wersji szarpanej (scroll tekstu w gore co wiersz fonta) na wersje
    ze skrolem na poziomie poziomej lini to bedzie bardziej tolerowalne
    ale jedno ze sie zmeczylem a dwa ze jak nie to bedzie pat
    (okaze sie - czasem tego rodzaju problemy udaje sie rozwiazac,
    generalnie zauwazylem ze wszelkie szarpanie to problem, ale nie wiem
    czy deszarpacja wystarcy by to ominac nie ma w tym cholerstwie
    normalnych regul - przynajmniej nie znam)








    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 6. Data: 2012-04-11 20:07:40
    Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 11-04-2012 o 08:38:45 <f...@n...gazeta.pl> napisał(a):

    > nie jest to taka prosta sprawa i wymaga
    > pewnego starannego zastanowienia sie
    >
    > chodzi o to by okreslic 'jakosc trafienia'
    > w zaleznosci od wspolczynnika celnosci atakujacego
    > i wspolczynika 'unikności' atakowanego
    >
    > moje podejscie do rozwiazania: ->
    >
    > sama jakosc trafienia moge skwantowac np do
    >
    > enum typ_trrafienia:
    > kiks / miss / slabe_trafienie / dobre_trafienie / amazing_hit
    >
    > ale same wspolczynniki trafialnosci i unikalnosci powiny
    > byc floatami z jakiegos zakresu (bo zaleza od wielu czynnikow,
    > lewelu, trybu ataku, broni, zbroi itd)
    >
    > jak okreslic funkcje
    >
    > typ_trafienia okresl_trafienie(float celnosc, float uniknosc)
    >
    > (oraz poziomy celnosci i uniknosci dla rozmaitych typow postaci
    > od najbardziej lamerskich przeciwnikow do tych najbardzioej
    > celnych i najbardziiej dodgeujacych) tak aby to ladnie dzialalo
    >
    > ew zakres celnosci uniknosci mozna by przyjac za np
    >
    > 0.0..5.0 - slaba celnosc/uniknosc dla postaci z early game
    > 5.0..10.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z mid game
    > 10.0..15.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z late game

    mógłbyś spróbować zrobić tak: czytasz odpowiednie rozdział jakiegoś
    podrecznika do RPG (np.
    http://ideefixe-rpg.pl/wp-content/uploads/2011/06/id
    ee-fixe-1.0.pdf ) i
    symulujesz rzuty kostkami

    nie wiem czy wyniki będą sensowne, ale można od tego zacząć

    --
    Jordan Szubert


  • 7. Data: 2012-04-11 20:47:29
    Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
    Od: " " <f...@g...pl>

    Jordan Szubert <u...@j...us.to> napisał(a):

    > Dnia 11-04-2012 o 08:38:45 <f...@n...gazeta.pl> napisa=B3(a):
    >
    > > nie jest to taka prosta sprawa i wymaga
    > > pewnego starannego zastanowienia sie
    > >
    > > chodzi o to by okreslic 'jakosc trafienia'
    > > w zaleznosci od wspolczynnika celnosci atakujacego
    > > i wspolczynika 'unikno=B6ci' atakowanego
    > >
    > > moje podejscie do rozwiazania: ->
    > >
    > > sama jakosc trafienia moge skwantowac np do
    > >
    > > enum typ_trrafienia:
    > > kiks / miss / slabe_trafienie / dobre_trafienie / amazing_hit
    > >
    > > ale same wspolczynniki trafialnosci i unikalnosci powiny
    > > byc floatami z jakiegos zakresu (bo zaleza od wielu czynnikow,
    > > lewelu, trybu ataku, broni, zbroi itd)
    > >
    > > jak okreslic funkcje
    > >
    > > typ_trafienia okresl_trafienie(float celnosc, float uniknosc)
    > >
    > > (oraz poziomy celnosci i uniknosci dla rozmaitych typow postaci
    > > od najbardziej lamerskich przeciwnikow do tych najbardzioej
    > > celnych i najbardziiej dodgeujacych) tak aby to ladnie dzialalo
    > >
    > > ew zakres celnosci uniknosci mozna by przyjac za np
    > >
    > > 0.0..5.0 - slaba celnosc/uniknosc dla postaci z early game
    > > 5.0..10.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z mid game
    > > 10.0..15.0 - celnosc/uniknosc dla postaci z late game
    >
    > m=F3g=B3by=B6 spr=F3bowa=E6 zrobi=E6 tak: czytasz odpowiednie rozdzia=B3=
    > jakiego=B6 =
    >
    > podrecznika do RPG (np. =
    >
    > http://ideefixe-rpg.pl/wp-content/uploads/2011/06/id
    ee-fixe-1.0.pdf ) i =
    > =
    >
    > symulujesz rzuty kostkami
    >
    > nie wiem czy wyniki b=EAd=B1 sensowne, ale mo=BFna od tego zacz=B1=E6
    >

    w sumie to cos tam wyprodukowalem (trudno powiedziec czy to dzial) ale
    trafilem na inny zaporowy problem - subtelna roznica miedzy wygladem
    aplikacji ktory nie meczy i jest ok a tym ktory meczy and makes sick
    (gorszy problem bo konsola z komunikatami nie chce przyzwoicie sie
    wpasowac)



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 8. Data: 2012-04-11 21:25:35
    Temat: Re: [ged] wzor na celnosc i unikność w roguelike
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 11 Apr 2012 18:47:29 +0000, napisal:

    >>
    >> symulujesz rzuty kostkami
    >>
    >> nie wiem czy wyniki b=EAd=B1 sensowne, ale mo=BFna od tego zacz=B1=E6
    >>
    >
    > w sumie to cos tam wyprodukowalem (trudno powiedziec czy to dzial) ale
    > trafilem na inny zaporowy problem - subtelna roznica miedzy wygladem
    > aplikacji ktory nie meczy i jest ok a tym ktory meczy and makes sick
    > (gorszy problem bo konsola z komunikatami nie chce przyzwoicie sie
    > wpasowac)

    A to konsoli do gier nie robi się w OpenGL?

    Edek

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: