  • 1. Data: 2017-02-10 14:11:21
    Temat: Brak uchwytu do holowania
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Parę dni temu zaszła potrzeba podholowania auta.
    Jako "ciągnik" miał być Renault Captur - okazało się, że z tyłu za
    zaślepką w zderzaku jest tylko dziura, o średnicy ok 30 mm. Nijak do
    niej nie pasuje ucho do holowania.
    Czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak?
    Jeżeli to ma znaczenie - Captur to automat.
    Jacek
    PS
    rozszerzając temat: dlaczego piszą, że holowanie auta z automatem jest
    zabronione? Nie można włączyć "N" i pojechać na sznurku?

  • 2. Data: 2017-02-10 14:18:21
    Temat: Re: Brak uchwytu do holowania
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 lutego 2017 14:11:22 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > niej nie pasuje ucho do holowania.
    > Czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak?
    > Jeżeli to ma znaczenie - Captur to automat.

    Kiedys w cennikach widzialem opcje: hak holowniczy.
    Zazwyczaj szło to w parze z zaslepka i oczkiem do wkręcenia pod zaslepke.
    Jest szansa ze to auto tej opcji nie miało wykupionej. Zajrzyj czy w bagażniku koło
    lewarka/koła zapasowego to oczko do wkręcania jest i czy pasuje też do gniazda z
    przodu w zderzaku przednim.

    > Jacek
    > PS
    > rozszerzając temat: dlaczego piszą, że holowanie auta z automatem jest
    > zabronione? Nie można włączyć "N" i pojechać na sznurku?

    http://mechanics.stackexchange.com/questions/22275/d
    oes-towing-an-automatic-transmision-car-in-neutal-wi
    th-engine-not-running-will

    Po naszemu: zazwyczaj automaty nie odpinają kół od skrzyni i podczas jazdy ona może
    sie nagrzewać. To tak z grubsza.

  • 3. Data: 2017-02-10 14:26:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.02.2017 o 14:18, s...@g...com pisze:
    > Jest szansa ze to auto tej opcji nie miało wykupionej. Zajrzyj czy w bagażniku koło
    lewarka/koła zapasowego to oczko do wkręcania jest i czy pasuje też do gniazda z
    przodu w zderzaku przednim.

    Dzięki za podpowiedź, sprawdzę, jak auto wróci, bo na razie wozi narciarzy.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-02-10 15:35:01
    Od: "Jarek" <...@...pl>

    > Kiedys w cennikach widzialem opcje: hak holowniczy.

    Do ciągnięcia przyczepki chyba.

    > Zazwyczaj szło to w parze z zaslepka i oczkiem do wkręcenia pod zaslepke.

    Wkręcane oczka to z przodu raczej.

  • 5. Data: 2017-02-10 16:11:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >rozszerzając temat: dlaczego piszą, że holowanie auta z automatem
    >jest zabronione? Nie można włączyć "N" i pojechać na sznurku?

    Tam jakies pompy oleju/plynu sa.
    napedzane od strony silnika, a nie kol.

    I cholera wie, gdzie tego oleju zabraknie, jak silnik nie dziala.

    Dodajac hamulce bez wspomagania ... moze lepiej lawete ...

    J.

  • 6. Data: 2017-02-10 16:20:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >Po naszemu: zazwyczaj automaty nie odpinają kół od skrzyni i podczas
    >jazdy ona może sie nagrzewać. To tak z grubsza.

    No, akurat zwykle skrzynie tez nie odpinaja i w nich "pol skrzyni sie
    kreci", moze nawet 3/4 skrzyni ...

    J.

  • 7. Data: 2017-02-10 16:20:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.02.2017 o 16:11, J.F. pisze:
    > Tam jakies pompy oleju/plynu sa.
    > napedzane od strony silnika, a nie kol.
    >
    > I cholera wie, gdzie tego oleju zabraknie, jak silnik nie dziala.
    >
    > Dodajac hamulce bez wspomagania ... moze lepiej lawete ...
    Pytam teoretycznie, bo póki co auto jeździ samodzielnie ;-)
    Ja osobiście jeszcze z lawety nie korzystałem, a na sznurku jechałem
    raz, jak paliwo zamarzło. Bez wspomagania kilka km spokojnie się da.
    Jacek

  • 8. Data: 2017-02-10 16:26:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W manualnej z wyjatkiem kola wstecznego biegu wszystko jest zazebione i sie kreci.

  • 9. Data: 2017-02-10 16:57:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Pytam teoretycznie, bo póki co auto jeździ samodzielnie ;-)
    >Ja osobiście jeszcze z lawety nie korzystałem, a na sznurku jechałem
    >raz, jak paliwo zamarzło. Bez wspomagania kilka km spokojnie się da.

    Spokojnie, spokojnie, a potem dwa auta rozbite :-)
    Chcialo sie zaoszczedzic 300zl, narobilo szkody na 3 tysiace :-)

    Ile teraz laweta kosztuje - da sie kilka km przewiezc za 300 zl ?

    J.

  • 10. Data: 2017-02-10 17:20:55
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.02.2017 o 16:57, J.F. pisze:
> [...]
    > Chcialo sie zaoszczedzic 300zl, narobilo szkody na 3 tysiace :-)
    >
    > Ile teraz laweta kosztuje - da sie kilka km przewiezc za 300 zl ?

    da się (z twoich okolic to z A4 z Pietrzykowic do Wrocławia na
    Robotniczą więcej to nie kosztowało)
    No i poniżej 200zł zwykle kosztuje Assistance premium z dwoma
    holowaniami po 200-500km (w zależności od firmy) każde

    Łukasz