  • 1. Data: 2023-07-12 17:25:24
    Temat: CB radio
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    Hej,

    Zabrałem na urlop ręczniaka CB. W samochodzie mi nie chciał działać i
    dopiero na urlopie stwierdziłem, że umarł całkiem.

    Warto go rozkręcać czy zdemontować antenę i nie zawracać już sobie głowy CB?

    Pytam okresowo o sens używania CB, nie tylko w samochodzie.

    W samochodzie takiego sensu nie widzę, mało użytkowników, słabe zasięgi,
    mała selektywność użytkowników i nie mam adaptera BT do systemu audio by
    CB nie musiało ryczeć. Jako ręczniak mógł być używany w terenie co
    wydawać by się mogło fajne, gdyby nie to, że jedynym realnym
    zastosowaniem CB w terenie są testy łączności kryzysowej, realnych brak.

    Skazywanie się na zamknięte systemy wykorzystującego GSM nie wydaje mi
    się społecznie wartościowe. Ani innych rozwiązań otwartych nie widzę.

    Refleksje?

  • 2. Data: 2023-07-12 22:07:08
    Temat: Re: CB radio
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-12 o 17:25, io pisze:

    > Pytam okresowo o sens używania CB, nie tylko w samochodzie.

    Nigdy do niczego nie było mi to potrzebne.
    Nie wiem co straciłem?

  • 3. Data: 2023-07-12 22:14:31
    Od: K <...@w...pl>

    On 12/07/2023 16:25, io wrote:
> [...]
    >
    > Skazywanie się na zamknięte systemy wykorzystującego GSM nie wydaje mi
    > się społecznie wartościowe. Ani innych rozwiązań otwartych nie widzę.

    Uzywalem w 2002-2010, gdy krolowaly nawigacje offline na Windowsie CE.
    Dzis to chyba tylko dla kierwocow ciezarowek aby sobie mogli o dupie
    maryni pogadac.

  • 4. Data: 2023-07-13 16:07:47
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.07.2023 o 22:07, cef pisze:

    > Nigdy do niczego nie było mi to potrzebne.
    > Nie wiem co straciłem?

    A wiesz? Musiałbyś chyba spróbować by wiedzieć czy jest potrzebne i do
    czego ewentualnie. Ja myślę, że swoboda komunikacji to podstawa.

  • 5. Data: 2023-07-13 16:13:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.07.2023 o 22:14, K pisze:

    > Uzywalem w 2002-2010, gdy krolowaly nawigacje offline na Windowsie CE.
    > Dzis to chyba tylko dla kierwocow ciezarowek aby sobie mogli o dupie
    > maryni pogadac.

    Oni chcą gadać a Ty nie?

  • 6. Data: 2023-07-13 18:47:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.07.2023 o 16:07, io pisze:

    > A wiesz? Musiałbyś chyba spróbować by wiedzieć czy jest potrzebne i do
    > czego ewentualnie. Ja myślę, że swoboda komunikacji to podstawa.

    Mylisz swobodę z przymusem :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-07-13 21:41:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Mylisz swobodę z przymusem :]

    Nie można sobie wyłączyć?

  • 8. Data: 2023-07-13 21:53:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.07.2023 o 21:41, io pisze:

    > Nie można sobie wyłączyć?

    Równie dobrze, mógłbyś sugerować wszystkie typy łączności, łącznie z
    lampą i alfabetem Morse'a :)

    CB radio obecnie jest "martwe" a osobiście mam dosyć dupotrui w
    kontakcie "na cito". Co innego, jeśli mam czas, czy to na czytanie, czy
    odpisanie. Pierdolenie o dupie Maryni z kierowcą TIRa nie uważam za
    budującą konwersację czy komunikację. Niewiele było kiedyś osób z
    którymi warto "stracić" trochę czasu na komunikację CB a głównie było to
    podyktowane brakiem innej/podobnej. Dzisiaj jest telefon i znacznie
    większe możliwości łącznie z Internetem. CB radio do niczego już nie
    jest potrzebne w cywilizowanym kraju. 10 lat temu, mając tych radyjek
    dziesiątki, zamontowałem w aucie zamiast zaślepki. Jest tam nadal...ale
    nigdy nie podłączyłem i już nie podłączę :) Sprzedam auto z tym radiem :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-07-13 22:02:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-13 o 16:07, io pisze:

    > A wiesz? Musiałbyś chyba spróbować by wiedzieć czy jest potrzebne i do
    > czego ewentualnie. Ja myślę, że swoboda komunikacji to podstawa.

    Jak coś mi jest potrzebne, to kupuję i używam.
    CB radio nawet wtedy, kiedy było częściej używane, to jakoś
    nie miało nic takiego co by mnie skłoniło do zakupu.

  • 10. Data: 2023-07-13 22:25:46
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > dziesiątki, zamontowałem w aucie zamiast zaślepki. Jest tam nadal...ale
    > nigdy nie podłączyłem i już nie podłączę :) Sprzedam auto z tym radiem :D

    To przecież ja nie twierdzę, że ma być CB, wręcz przeciwnie uważam, że
    coś innego. Ale telefon ... chyba o smartfona Ci chodzi ... na urlopie
    byłem w pewnym miejscu nad polskim morzem, gdzie od 20 lat nie ma
    zasięgu GSM. Tak samo można go nie mieć z okazji przyjazdu wujka z
    Ameryki albo prześladowania. Jedna z partii z pierwszej 3-ki ma już
    chyba z rok zablokowaną przez "służby" domenę w internecie gdzie portal
    mieli. Kilka innych organizacji też miało poblokowane. Mnóstwo profili
    fb. CB radio to był zupełnie inny rodzaj komunikacji.