  • 1. Data: 2010-05-10 09:15:54
    Temat: CSS - Jak narzucić 100% wysokości?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Mam kłopot ze zdefiniowaniem 100% wysokości DIV'a w następującym dokumencie
    (skrótowo):

    <head>
    </head>
    tu treść

    W stylach:

    html, body {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    height: 100%;
    }

    #billboard {
    height: 100%;
    width: 100%;
    position: absolute;
    left: 0px;
    top: 0px;
    background-image: url(../pictures/backBillboard_s1.png);
    background-repeat: repeat;
    text-align: center;
    cursor: pointer;
    }

    DIV o ID billboard rysuje mi się od góry do dolnej krawędzi widocznej
    części dokumentu. Jeśli dokument jest wyższy pozwala na to okno
    przeglądarki, to DIV jest niższy o dokładnie tyle ile można przescrollować
    (IE8 oraz FF). Czyli jeśli ma jakieś tło, to przysłania ono tylko fragment
    dokumentu na wysokość.
    Czy 100% wysokości dokumentu nie oznacza pełnej jego wysokości? Jak wymusić
    aby DIV miał wysokość dokumentu?

  • 2. Data: 2010-05-11 17:42:05
    Temat: Re: CSS - Jak narzucić 100% wysokości?
    Od: Tomasz Sowa <t...@t...NOSPAM.org>

    Dnia Mon, 10 May 2010 11:15:54 +0200, Marek napisał(a):

    > html, body {
    > margin: 0px;
    > padding: 0px;
    > height: 100%;
    > }

    html, body {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    position: relative;
    }

    --
    Tomek
    http://www.advstar.com/

  • 3. Data: 2010-05-11 17:49:21
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 11. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Tomasz Sowa:

    > html, body {
    > margin: 0px;
    > padding: 0px;
    > position: relative;
    > }

    Mi kiedyś zwrócono uwagę i się nawróciłem, więc teraz ja zwrócę uwagę:

    po co dodawać jednostki przy zerze? To mogą być piksele, punkty, cale a
    nawet kilometry -- ich zero jest dalej równe zeru.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 4. Data: 2010-05-11 23:27:07
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 19:42:05 +0200, Tomasz Sowa napisał(a):

    > Dnia Mon, 10 May 2010 11:15:54 +0200, Marek napisał(a):
    >
    > html, body {
    > margin: 0px;
    > padding: 0px;
    > position: relative;
    > }

    Niestety kiszka... w miedzyczasie dostrzegłem, że element body jest
    rysowany w obrębie widocznej części dokumentu. Gdy zmniejsze wysokość okna
    przeglądarki, to body również staje się niższe. Gdy zacznę scrollować w
    pionie w dół dokument - granica body idzie do góry (tzn nie zmienia
    położenia względem treści dokumentu).

    Gdy rysuję inny element z tłem bezpośrednio pod body i również o wysokości
    100%, to sięga on miejsca gdzie body sie kończy - co doskonale widać dzięki
    tłu. Przesłonięta jest wtedy tylko część dokumentu.

  • 5. Data: 2010-05-11 23:41:37
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 11 May 2010 19:49:21 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > po co dodawać jednostki przy zerze? To mogą być piksele, punkty, cale a
    > nawet kilometry -- ich zero jest dalej równe zeru.

    Tak, to prawda. Przy wartościach zerowych jednostki są opcjonalne. Jednakże
    ich stosowanie nie jest błędem.

  • 6. Data: 2010-05-11 23:45:07
    Od: Marek <b...@e...com>

    P.S.
    Skoro przy teorii jesteśmy. Nazwy klas są case insensitive. Czy to mozna
    zinterpretować, że klasy mogą zawierać duże litery jeśli będzie to wygodne?
    Np .toJestMojaKlasa bo tak będzie lepiej widoczna?

  • 7. Data: 2010-05-12 00:25:16
    Od: Tomasz Sowa <t...@t...NOSPAM.org>

    Dnia Wed, 12 May 2010 01:27:07 +0200, Marek napisał(a):

    > Niestety kiszka...

    Działa tak jak chciałeś, jeśli nie to pokaż przykład (link) widocznie źle
    zrozumiałem intencje.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-05-12 08:01:10
    Od: Marek <b...@e...com>

    Napiszę na priv. Daj znać jeśli nie otrzymasz poczty.

  • 9. Data: 2010-05-12 09:36:34
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-05-12 01:45, Marek wrote:
    > P.S.
    > Skoro przy teorii jesteśmy. Nazwy klas są case insensitive.

    Chyba jakąś inną teorię masz:
    http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#adef-c
    lass

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 10. Data: 2010-05-12 14:32:05
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 12 May 2010 11:36:34 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Chyba jakąś inną teorię masz:
    > http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#adef-c
    lass

    Tak, mam zupełnie inną stąd:
    http://www.w3.org/TR/2009/CR-CSS2-20090908/syndata.h
    tml#characters

    Pierwszy punkt.

    All CSS syntax is case-insensitive within the ASCII range (i.e., [a-z] and
    [A-Z] are equivalent), except for parts that are not under the control of
    CSS. For example, the case-sensitivity of values of the HTML attributes
    "id" and "class", of font names, and of URIs lies outside the scope of this
    specification.

    No i teraz pytanie: jeśli mamy wykorzystane 2 technologie (HTML, CSS) w 1
    dokumencie HTML, które mają wspólne ogniwo - atrybut class, który spaja
    obie te technologie w całość oraz każda z obu technologii sprzecznie
    definiuje nazwy klas, to która z nich jest mocniejsza i dlaczego?