  • 1. Data: 2013-11-05 23:45:06
    Temat: CSS - Niedostępne buttony pod FF
    Od: Marek <p...@s...com>

    Zrobiłem 2 przyciski po lewej i prawej stronie ekranu:

    <button id="switchLeft"></button>
    <button id="switchRight"></button>

    Ponieważ (chyba) nie da się elementu wypozycjonować tak aby jego środek
    wypadł pośrodku ekranu (top: 50% umieści górną krawędź elementu pośrodku
    a nie środek) to wymyśliłem obejście w postaci zmniejszenia do zera
    buttona i umieszczenie w nim pseudoelementu przesuniętego o połowę
    wysokości. Działa świetnie pod IE i Chrome... ale nie pod FF. FF
    renderuje ten element poprawnie ale nie da się na nim kliknąć i nie jest
    generowane :hover. Czy da się jakoś zmusić tą przeglądarkę bez
    zastępowania pseudoelementu - elementem?

    Poniżej okrojony CSS z niepotrzebnych do rozważań elementów.

    #switchLeft, #switchRight {
    width: 0;
    height: 0;
    position: fixed;
    left: 0;
    top: 50%;
    padding: 0;
    margin: 0;
    overflow: visible;
    background-color: transparent;
    display: none;
    }

    #switchLeft:hover, #switchRight:hover {
    }

    #switchLeft:before, #switchRight:before {
    display: block;
    content: "";
    width: 32px;
    height: 204px;
    position: absolute;
    top: -102px;
    left: 0;
    cursor: pointer;
    }

    #switchRight {
    left: auto;
    right: 32px;
    }

    #switchRight:before {
    }

    Marek

  • 2. Data: 2013-11-06 10:46:59
    Temat: Re: CSS - Niedostępne buttony pod FF
    Od: rePeter <n...@s...no>

    Tue, 05 Nov 2013 23:45:06 +0100
    Marek <p...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > generowane :hover. Czy da się jakoś zmusić tą przeglądarkę bez
    > zastępowania pseudoelementu - elementem?

    A np. coś takiego:

    #b {position: fixed; top: 50%; }
    #b button {position: absolute; top: -50px; height:100px; }

    --
    Piotr Grzegorzyca pozdrawia
    http://komputerowe.zakamarki.net

    jedenaste: Nie spamuj

  • 3. Data: 2013-11-07 17:09:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    Ale ja napisałem:

    Czy da się jakoś zmusić tą przeglądarkę bez
    zastępowania pseudoelementu - elementem?

    :-)

    Marek

  • 4. Data: 2013-11-09 13:01:38
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie>

    W dniu 2013-11-05 23:45, Marek pisze:
> [...]
    > zastępowania pseudoelementu - elementem?
    >
    > Poniżej okrojony CSS z niepotrzebnych do rozważań elementów.

    [8<]
    > display: none;
    > }

    Coś chyba namieszałeś w kodzie, wrzuć działający przykład na
    http://jsfiddle.net/

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł "PablO" Piskorz

  • 5. Data: 2013-11-10 12:38:02
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-09 13:01, Paweł Piskorz pisze:

    > Coś chyba namieszałeś w kodzie, wrzuć działający przykład na
    > http://jsfiddle.net/

    Proszę bardzo:
    http://jsfiddle.net/marek1967/9Z4NN/16/embedded/resu
    lt/

    Najechanie myszką na prostokąt zabarwia go na niebiesko, ale nie pod FF.
    Pod FF także nie zadziałają na tym buttonie zdarzenia myszy.

    Marek

  • 6. Data: 2013-11-12 08:16:18
    Od: c...@p...com

    >Czy da się jakoś zmusić tą przeglądarkę bez
    >zastępowania pseudoelementu - elementem?

    A jaki jest powód tego założenia?

  • 7. Data: 2013-11-12 11:37:55
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie>

    W dniu 2013-11-10 12:38, Marek pisze:

    > Proszę bardzo:
    > http://jsfiddle.net/marek1967/9Z4NN/16/embedded/resu
    lt/

    Dzięki, w kodzie na fiddle nie masz display:none; dla
    #switchLeft, #switchRight :)

    > Najechanie myszką na prostokąt zabarwia go na niebiesko, ale nie pod FF.
    > Pod FF także nie zadziałają na tym buttonie zdarzenia myszy.

    Skoro znasz wysokość buttona (204px), to nadaj mu ujemny margines górny
    o wartości połowy tej wysokości (-102px) i działaj na buttonie, nie na
    pseudoelementach:
    http://codepen.io/anon/pen/tCeEL
    (jsfiddle ma czkawkę, toteż wrzuciłem na codepen)

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł "PablO" Piskorz

  • 8. Data: 2013-11-12 16:54:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-12 11:37, Paweł Piskorz pisze:

    > Dzięki, w kodzie na fiddle nie masz display:none; dla
    > #switchLeft, #switchRight :)

    Tak, zapomniałem o tym, że w JS zmieniam display: none na block. Dlatego
    - zgodnie z Twoim życzeniem - wrzuciłem działający przykład. :-)

    > Skoro znasz wysokość buttona (204px), to nadaj mu ujemny margines górny
    > o wartości połowy tej wysokości (-102px) i działaj na buttonie,

    Czyli ujemny margines zadziała przy top: 50% jako środek w procentach
    minus górny margines w pikselach? I to zadziała wszędzie? Jeśli tak, to
    bomba :-)

    > nie na
    > pseudoelementach:
    > http://codepen.io/anon/pen/tCeEL
    > (jsfiddle ma czkawkę, toteż wrzuciłem na codepen)

    Czy to adekwatny przykład? Bo mi się wydaje, ze dotyczy on innego mojego
    wątku dotyczącego błędów z wychodzeniem tekstu poza obrys buttona.
    Zresztą i tak ten przykład nie jest adekwatny bo podajesz tu DIVa a nie
    BUTTON'a.

    Marek

  • 9. Data: 2013-11-12 16:54:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 07 Nov 2013 17:09:23 +0100, Marek napisał(a):

    > Ale ja napisałem:
    >
    > Czy da się jakoś zmusić tą przeglądarkę bez
    > zastępowania pseudoelementu - elementem?

    Bardzo prosto:

    position: absolute;
    top: 50%;
    height: 200px;
    margin-top: -100px;

    + position:relative na kontenerze

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2013-11-12 16:56:46
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-12 08:16, c...@p...com pisze:

    > A jaki jest powód tego założenia?

    Wspomniałem o tym w wątku otwierającym:
    "Ponieważ (chyba) nie da się elementu wypozycjonować tak aby jego środek
    wypadł pośrodku ekranu (top: 50% umieści górną krawędź elementu pośrodku
    a nie środek)"

    Jednakże Paweł podsunął mi pewną sztuczkę, która (chyba) zadziała i
    przesunie element o 50% minus X pikseli.

    Marek