  • 1. Data: 2013-11-06 10:13:48
    Temat: Czy Ajax wysyła nagłówki ?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Gdzieś kiedyś wyczytałem, że komunikacja poprzez Ajax wysyła dodatkowy
    nagłówek HTTP (nie pamiętam nazwy). Jednakże sprawdzałem komunikację z
    serwerem dla IE 11 oraz FF 24 i 25 i nie zauważyłem niczego takiego
    przynajmniej w narzędziach deweloperskich. Na serwerze nie
    weryfikowałem. Być może narzędzia te ukrywają część informacji. Jak to
    jest z tym nagłówkiem? Jest on wysyłany czy nie?

    Marek

  • 2. Data: 2013-11-06 10:59:43
    Temat: Re: Czy Ajax wysyła nagłówki ?
    Od: Lopez <l...@p...onet.pl>

    W dniu 06.11.2013 10:13, Marek pisze:
> [...]
    > weryfikowałem. Być może narzędzia te ukrywają część informacji. Jak to
    > jest z tym nagłówkiem? Jest on wysyłany czy nie?

    Jesli uzywasz jQuery, to on zdaje sie, ze dodaje naglowek
    X-Requested-With. Mootools też coś tam swojego dodaje.
    Natywny XmlHttpRequest chyba tego nie robi.

    Lopez

  • 3. Data: 2013-11-06 11:41:53
    Od: "Neevor@W" <p...@n...ru>

    Marek wrote:

    > Gdzieś kiedyś wyczytałem, że komunikacja poprzez Ajax wysyła dodatkowy
    > nagłówek HTTP (nie pamiętam nazwy).

    Nie wydaje mi się.

    GET http://localhost/customers/?_=1383731039618 HTTP/1.1
    Host: localhost
    Referer: http://localhost/pages/customers/
    Cookie: PHPSESSID=d8ag5ga4qc2d77urvpqnhpbro3
    Connection: keep-alive

    --
    GCA/ED d s+:++ a C++ ULA P+++ L+ E--- W+++ N+++ o+ K- w+++ O+ M+ V-
    PS PE++ Y-- PGP- t-- 5-- X+ !tv R b+ DI-- D+ G e++ h--- r+++ z+++*

  • 4. Data: 2013-11-06 21:27:42
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-11-06 10:13, Marek pisze:
> [...]
    > weryfikowałem. Być może narzędzia te ukrywają część informacji. Jak to
    > jest z tym nagłówkiem? Jest on wysyłany czy nie?

    Obiekt XMLHttpRequest żadnych sam z siebie nagłówków nie wysyła. Za to
    można wysłać nagłówek jaki się chcę:

    https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/XML
    HttpRequest#setRequestHeader%28%29

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 5. Data: 2013-11-07 16:58:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-06 11:41, Neevor@W pisze:

> [...]
    > Host: localhost
    > Referer: http://localhost/pages/customers/
    > Cookie: PHPSESSID=d8ag5ga4qc2d77urvpqnhpbro3

    A ja tu widzę X-Requested-With. Rozumiem, że to jest nagłówek od jQuery
    ? Czyli jeśli sami nie dodamy to wychodzi "goły" POST ?

    Marek

  • 6. Data: 2013-11-07 16:58:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-06 21:27, Cezary Tomczyk pisze:
    > Obiekt XMLHttpRequest żadnych sam z siebie nagłówków nie wysyła. Za to
    > można wysłać nagłówek jaki się chcę:
    >
    > https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/XML
    HttpRequest#setRequestHeader%28%29

    Dziękuję :)