  • 1. Data: 2009-06-16 22:05:25
    Temat: [CSS] Rozwijane menu
    Od: mocniak <m...@t...tlen.pl>

    Witajcie.

    Próbuję ostatnio wyrzeźbić w CSS-ie menu, ale nie idzie

    Cel: Górna belka z kategoriami, po najechaniu menu z podkategoriami,
    które pokazują się nad treścią strony:

    .-----.-----.-----.-----.-----.
    | kat | kat | kat | kat | kat |
    | '--.--'-----'-----'-----'
    | subkat |
    | subkat | Jakaś tam treść strony
    | subkat |
    '--------'

    To udało mi się uzyskać w następujący sposób:

    <ul>
    <li>kat
    <ul>
    <li>subkat</li>
    <li>subkat</li>
    <li>subkat</li>
    </ul>
    </li>
    </ul>

    CSS:
    li ul {
    display: none;
    position: absolute;
    }
    li:hover ul {
    display: block;
    }

    Niestety za cholerę nie mogę uzyskać efektu w którym ostatnia lista
    subkategorii wystaje w lewo, a nie w prawo:

    .-----.-----.-----.-----.-----.
    | kat | kat | kat | kat | kat |
    '-----'-----'-----'--.--' |
    | subkat |
    Treść strony | subkat |
    | subkat |
    '--------'
    Ustalanie top, left etc dla position: absolute uzależnia umiejscowienie
    listy od brzegów całej strony, position: relative rozwala treść pod
    menu. Niestety nie jestem w stanie nic wygooglać co by rozwiązało ten
    problem.

    Pomocy? :-)

    Pozdrawiam.

    --
    Mocniak

  • 2. Data: 2009-06-17 17:52:28
    Temat: Re: [CSS] Rozwijane menu
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Pomocy? :-)

    a tutaj zagladales? moze cos Ci sie nasunie:
    http://www.cssplay.co.uk/menus/multi-column.html