  • 1. Data: 2009-06-16 08:59:12
    Temat: Co na to firmy hostingowe?
    Od: "gnomal" <a...@g...com>

    http://www.idg.pl/news/346568/Opera.Unite.dziel.i.rz
    adz.zasobami.komputera.w.Sieci.html
    Myślicie że sie spopularyzuje?
    GN

  • 2. Data: 2009-06-17 05:43:36
    Temat: Re: Co na to firmy hostingowe?
    Od: "toudidel" <t...@o...pl>

    Użytkownik "gnomal" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:h17mt5$ap6$1@news.onet.pl...
    > Myślicie że sie spopularyzuje?
    > GN

    a co w tym rewolucynego?
    --
    td

  • 3. Data: 2009-06-17 10:51:10
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 16 Jun 2009 10:59:12 +0200, gnomal napisał(a):

    > http://www.idg.pl/news/346568/Opera.Unite.dziel.i.rz
    adz.zasobami.komputera.w.Sieci.html
    > Myślicie że sie spopularyzuje?

    To nie ma być konkurencją dla hostingów, bynajmniej nie w takiej formie
    jak sobie to wyobrażasz ;)

    Pracując na domowym komputerze możesz przyjaciołom łatwo udostępnić pliki w
    necie, tak jakbyście byli razem w sieci lokalnej (a przy tym jest to
    bardziej funkcjonalne).
    Natomiast jak chcesz serwer www, to w założeniu powinien on być dostępny w
    sposób ciągły i działać na dobrym łączu, więc tutaj Unite się nie sprawdzi.
    Zresztą jak ktoś ma możliwości to postawi wtedy apache'a i już :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-06-17 15:22:40
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Kapsel pisze:

> [...]
    >
    > Pracując na domowym komputerze możesz przyjaciołom łatwo udostępnić pliki w
    > necie, tak jakbyście byli razem w sieci lokalnej

    Mam nadzieje, że jednak to Unite jest prostsze. Kto próbował coś
    udostępnić w Windows XP ten wie o czym piszę :/

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2009-06-17 15:38:39
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 17 Jun 2009 17:22:40 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    >>> http://www.idg.pl/news/346568/Opera.Unite.dziel.i.rz
    adz.zasobami.komputera.w.Sieci.html

    > Mam nadzieje, że jednak to Unite jest prostsze. Kto próbował coś
    > udostępnić w Windows XP ten wie o czym piszę :/

    Badałem z kolegą jak to działa i było banalne :)
    Uciąłeś to co pisałem w nawiasie, a tam właśnie między wierszami chciałem
    przekazać, że to po prostu działa i nie ma problemów, że komptery się nie
    widzą czy inne tam cuda ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-06-17 21:06:43
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 17 Jun 2009 06:43:36 +0100, toudidel <t...@o...pl> wrote:

    > a co w tym rewolucynego?

    To, że to jest serwer HTTP dla osób, które nie wiedzą co to serwer HTTP.

    Konfiguruje za ciebie firewall i router (albo daje ci proxy, jak inaczej
    się nie da), załatwia (pod)domenę dla serwera i daje się kontrolować z
    kolorowego GUI.

    Dla bywalców pl.comp.www to oczywiście jest bzdet, ale dla śmiertelników
    to robi kolosalną różnicę w porównaniu z "prostą" paczką WAMP. Kiedyś
    znajomemu próbowałem wyjaśnić jak zrobić sobie "Unite" na Apache i
    odechciało mu się kompletnie zanim doszedłem do połowy instrukcji, a dziś
    w opisie na gadu ma link do własnego Unite (i to bez pytania mnie o nic! :)

    Oficjalny marketing jest ostro przesadzony - firmy hostingowe i serwisy
    społecznościowe mogą spać spokojnie, Unite ich nie zastąpi. Natomiast to
    jest pożyteczne narzędzie do udostępniania danych dla kilku własnych
    znajomych. W zależności od tego jak tego używasz, może być szybciej i
    prościej, niż wgrywanie wszystkiego na flickr, rapidshare, itp.

    Poza tym stawia to istniejące technologie w ciekawej perspektywie:
    przeglądarkowy silnik JavaScript stał się środowiskiem server-side.
    Serwisy Unite to są widgety, tylko odpalane w kompletnie inny sposób.
    http://dev.opera.com/articles/view/opera-unite-devel
    oper-primer/

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 7. Data: 2009-06-17 21:51:40
    Od: "monter.FM" <i...@m...fm>

    porneL pisze:
    [...]
> [...]
    > znajomych. W zależności od tego jak tego używasz, może być szybciej i
    > prościej, niż wgrywanie wszystkiego na flickr, rapidshare, itp.
    Coś mi sie zdaje, że to najbardziej jarające wyzwanie dla hackerów,
    phisherów i innych piracików od ładnych paru microsoftowych systemów ;-)

    --
    http://monter.FM
    Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

  • 8. Data: 2009-06-18 04:35:56
    Od: Grzesiek <f...@i...tld>

    Kapsel pisze:
> [...]
    > przekazać, że to po prostu działa i nie ma problemów, że komptery się nie

    A zmieniłeś nazwę/skasowałeś udostępniany plik (bez wyłączania Unite)?

  • 9. Data: 2009-06-18 08:50:33
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 18 Jun 2009 06:35:56 +0200, Grzesiek napisał(a):

    > A zmieniłeś nazwę/skasowałeś udostępniany plik (bez wyłączania Unite)?

    Hmm... zmieniłem nazwę jednego z folderów w udostępnionym drzewie, nie było
    problemów.

    Natomiast problem mam inny, bo te usługi po krótkim czasie niekorzystania
    się deaktywują... znaczy nie mogę się połączyć z udostępnionym folderem,
    choć teoretycznie usługa jest włączona. Może bug jakiś, albo czegoś jeszcze
    nie wiem :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2009-06-18 08:52:42
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 17 Jun 2009 23:51:40 +0200, monter.FM napisał(a):

    > Coś mi sie zdaje, że to najbardziej jarające wyzwanie dla hackerów,
    > phisherów i innych piracików od ładnych paru microsoftowych systemów ;-)

    Opera generalnie daje radę z bezpieczeństwem, coś się tam chwalą że też
    zadbali o bezpieczeństwo komputera z włączonym Unite, więc można przyjąć że
    tak źle z tym nie będzie ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net