  • 1. Data: 2011-03-30 09:17:54
    Temat: CSS - czy istnieje coś takiego jak definicja?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Kwestia jest następująca: istnieje parę typów stron wewnętrznych serwisu
    WWW. Wszystkie wyglądają tak samo z wyjątkiem dominującego koloru w różnych
    stylach. Przykładowo

    body { background-color:0x000 }
    #rightColumn {color: 0x000}

    w innej stronie

    body { background-color:0xF00 }
    #rightColumn {color: 0xF00}

    Byłoby wygodnie zdefiniować

    DEFINICJA 0xF00

    A w stylach:

    body { background-color:DEFINICJA }
    #rightColumn {color: DEFINICJA

    Zmiana definicji dla jednej stronie modyfikowałaby wszystkie domyślne style
    w tym momencie. Czy istnieje taki lub podobny mechanizm w CSS ?

  • 2. Data: 2011-03-30 11:35:47
    Temat: Re: CSS - czy istnieje coś takiego jak definicja?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2011-03-30 11:17, Marek wrote:
> [...]
    >
    > Zmiana definicji dla jednej stronie modyfikowałaby wszystkie domyślne style
    > w tym momencie. Czy istnieje taki lub podobny mechanizm w CSS ?

    Jeszcze nie, zainteresuj się LESS lub SASS, albo po prostu skorzystaj
    ustawiaj id dla html i w CSSie:
    #skin1 { background:#000; }
    #skin1 #rightColumn { color:#000; }

    #skin2 { background:#fff; }
    #skin2 #rightColumn { color:#fff; }

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2011-03-30 21:42:21
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 13:35:47 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Jeszcze nie, zainteresuj się LESS lub SASS, albo po prostu skorzystaj
    > ustawiaj id dla html i w CSSie:

    Mówisz o znaczniku HTML? Tam też można aplikować style w sposób
    kompatybilny z ważnymi przeglądarkami? Jeśli tak, to faktycznie to całkiem
    niezły pomysł :)

    A co do SASS/SCSS to super sprawa! Właśnie tego mi brakowało. Nie wiesz jak
    wygląda implementacja tego w browserach? Szukałem w Googlach lecz z marnym
    skutkiem.

  • 4. Data: 2011-03-30 22:53:18
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2011, prawdopodobnie 30. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Mówisz o znaczniku HTML? Tam też można aplikować style w sposób
    > kompatybilny z ważnymi przeglądarkami? Jeśli tak, to faktycznie to
    > całkiem niezły pomysł :)

    opierają się hacki bodaj jeszcze dla IE5, a na pewno IE6. Więc jeżeli
    nie planujesz obsługiwać przeglądarek sprzed 15 lat, to powinno działać.

    > A co do SASS/SCSS to super sprawa! Właśnie tego mi brakowało. Nie
    > wiesz jak wygląda implementacja tego w browserach?

    Wcale. To języki kompilowane opierające się na ,,oszukiwaniu"
    użytkownika. Przygotowujesz plik źródłowy w odpowiednio spreparowanym
    formacie, a potem -- w sposób mniej czy bardziej automatyczny --
    otrzymujesz plik CSS, który jest serwowany przeglądarkom.

    Tak naprawdę coś podobnego możesz sobie napisać w PHP. Na stronie
    odwołujesz się do stylu
    plik.css?color=2
    a potem switchujesz $_GET['color'] i przypisujesz do jakiejś tam
    zmiennej odpowiedni kolor. No i oczywiście w samych regułach odwołujesz
    się do tej zmiennej.

    Może w implementacji będzie trochę bardziej skomplikowane, ale sama
    idea jest bardzo prosta.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 5. Data: 2011-03-31 07:35:08
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 00:53:18 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > opierają się hacki bodaj jeszcze dla IE5, a na pewno IE6. Więc jeżeli
    > nie planujesz obsługiwać przeglądarek sprzed 15 lat, to powinno działać.

    Dzięki, postaram się uwzględnić tą granicę czasową :-)

> [...]
    > formacie, a potem -- w sposób mniej czy bardziej automatyczny --
    > otrzymujesz plik CSS, który jest serwowany przeglądarkom.

    Rozumiem. Może teraz trochę off topic bo myśl mi spokoju nie daje. Hmmm...
    to po cholerę utworzono jakiś standard, który de facto nim nie jest? Równie
    dobrze mogę utworzyć sobie własny zestaw tagów do podmiany a to z kolei
    jest marnym rozwiązaniem gdyż rozwala edytory WYSIWYG. Więc z każdej strony
    ta propozycja standardu nie wydaje się mieć uzasadnienia swojej
    egzystencji. Może czegoś nie uwazględniam w rozważaniach lub nie wiem o
    czymś?

  • 6. Data: 2011-03-31 16:36:31
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2011-03-30 23:42, Marek wrote:

    > Mówisz o znaczniku HTML?

    Dokładnie, <html id="skin1">

    > Tam też można aplikować style w sposób
    > kompatybilny z ważnymi przeglądarkami?

    O czym Ty do mnie rozmawiasz? ;)
    To tylko nadanie id, ten atrybut może mieć każdy element w HTMLu.

    > A co do SASS/SCSS to super sprawa! Właśnie tego mi brakowało. Nie wiesz jak
    > wygląda implementacja tego w browserach?

    Tak samo jak PHP - to jest rozwiązanie działające po stronie serwera.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2011-03-31 16:38:20
    Od: Lopez <l...@g...pl>

    W dniu 30.03.2011 11:17, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Zmiana definicji dla jednej stronie modyfikowałaby wszystkie domyślne style
    > w tym momencie. Czy istnieje taki lub podobny mechanizm w CSS ?

    A mnie się wydaje, że umiejętne posługiwanie się atrybutem "class"
    pozwoli Ci zapomnieć o tym nienajlepszym pomyśle.

    Lopez

  • 8. Data: 2011-03-31 19:35:23
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 18:38:20 +0200, Lopez napisał(a):

    > A mnie się wydaje, że umiejętne posługiwanie się atrybutem "class"
    > pozwoli Ci zapomnieć o tym nienajlepszym pomyśle.

    Treściwa wypowiedź :-)

  • 9. Data: 2011-03-31 19:39:55
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 18:36:31 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Tak samo jak PHP - to jest rozwiązanie działające po stronie serwea

    Rozumiem ... no cóż pech. W locie CSS nie zamierzam generować bo nie
    zapanuję nad layoutem. Pisałem o tym już Mirkowi: po co z tego jakiś
    standard tworzyć skoro samemu można to robić?

    .styl {
    color: $$TAG$$;
    font-size: 12px;
    }

    .styl2 {
    background-color: $$TAG$$;
    }

    No i podmienić sobie $$TAG$$.

  • 10. Data: 2011-03-31 20:32:57
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2011, prawdopodobnie 31. Wielka mądrość na
> [...]

    > WYSIWYG. Więc z każdej strony ta propozycja standardu nie wydaje się
    > mieć uzasadnienia swojej egzystencji. Może czegoś nie uwazględniam w

    Ale masz na myśli SASS/SCSS i tym podobne?
    To nie są żadne standardy. To arbitralnie dobrane przez ich twórców
    reguły składni języka. Każdy z nich jest kompatybilny tylko ze sobą, a
    i niekoniecznie we wszystkich wersjach.

    Oczywiście możesz sobie samemu napisać coś podobnego. Tylko pytanie czy
    nie jest prościej wykorzystać coś już istniejącego ;) . Choćby dlatego,
    że musiałbyś włożyć dużo pracy by uzyskać podobny poziom
    funkcjonalności. No i to kolejny projekt którym musiałbyś się
    opiekować.