  • 1. Data: 2013-04-11 12:01:54
    Temat: CSS - przypisywanie do elementu HTML
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czy jeśli jakiś styl ma w opisie:

    "Applies to: all elements"

    czy to oznacza, że do elementu HTML też możemy go przypisać?

    Wyjaśnię co mam w podtekście. Chciałbym operować relatywną wielkością
    fontów. Pomyślałem więc, że do <html> przypiszę font-size: 10px po to
    aby począwszy od <body> móc operować font-size: 1em;

    Marek

  • 2. Data: 2013-04-11 16:49:33
    Temat: Re: CSS - przypisywanie do elementu HTML
    Od: satellite <s...@g...com>

    > "Applies to: all elements"
    > czy to oznacza, że do elementu HTML też możemy go przypisać?

    oczywiscie : )

    > Wyjaśnię co mam w podtekście. Chciałbym operować relatywną wielkością
    > fontów. Pomyślałem więc, że do <html> przypiszę font-size: 10px po to
    > aby począwszy od <body> móc operować font-size: 1em;

    jak najbardziej, ale z em musisz byc ostrozny, gdyz np. napiszesz sobie np.

    div{font-size: 0.9em}

    a gdzies html znajdzie sie :

    i to biedne cos bedzie bardzo male, bo kazdy div bedzie zmniejszal mu wielkosc o
    0.1em

    generalnie wymyslili jednostke 'rem' o ktorej mozesz poczytac w google - ktora jest
    bardzo pozyteczna

  • 3. Data: 2013-04-11 23:13:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-11 16:49, satellite pisze:

    > jak najbardziej, ale z em musisz byc ostrozny, gdyz np. napiszesz sobie np.

    Tak, zgadza się. Posługiwanie się tą jednostką jest bardzo upierdliwe.
    Generalnie chodzi o to aby można było łatwo zwiększyć wielkość fontu w
    całym dokumencie zmieniając tylko wartość w jednym miejscu.

    > generalnie wymyslili jednostke 'rem' o ktorej mozesz poczytac w google - ktora jest
    bardzo pozyteczna

    Wow! Tego nie wiedziałem. Milion razy użyteczniejsza jednostka niż em :-)

    Marek