  • 11. Data: 2009-06-16 20:08:41
    Temat: Re: CSS - zastąpienie kontrolek formularza grafiką
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > I dalej nam nie wyjaśniłeś po co Ci AJAX do tego.

    palnąłem na wyrost za szybko, bo teraz z tym realizacje mam
    ale przydać się może do bieżącego wysyłania danych do bazy np. opcji
    dostawy następnie kodów pocztowych i zwracania wyniku np. odległości,
    ceny - w tej chwili coś podobnego robię.

    tak jak napisałem, kajam się bo napisałem z rozpędu, choć jak napisałem
    może się przydać.

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek

    *In specialibus generalia quaerimus*

  • 12. Data: 2009-06-16 21:06:30
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >Polecam jNice do jQuery.
    >Oczywiście bez JS tego nie zrobisz.

    Dziękuję za informacje.
    Szkoda, że CSS tego nie przewiduje. Pozornie to dość oczywista potrzeba -
    mogłoby sie wydawać.

  • 13. Data: 2009-06-16 23:27:37
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:
    > Szkoda, że CSS tego nie przewiduje. Pozornie to dość oczywista potrzeba
    > - mogłoby sie wydawać.

    Da się to zrobić w samym CSSie - masz pseudoklasę :checked. Ale nIE masz
    co liczyć na obsługę w nIEktórych programach.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 14. Data: 2009-06-17 08:10:19
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2009 12:43:43 +0200, Krzysztof Warunek napisał(a):

    > ethanak pisze:
    >[...]jeśli button w stanie
    >
    > no to przeszedł sam siebie, autorowi posta chodziło o takie coś właśnie
    > jak lekki makijaż.

    Zwróć uwagę może uprzejmie na chronologię - o tym "lekkim makijażu"
    dowiedziałem się już _po_ napisaniu swojego posta.

    > natomiast to co piszesz z tym słoniem jestem w stanie Ci oprogramować
    > bez większych problemów (AJAX) pod "znaczące" przeglądarki.

    Chwalisz się? Wydaje mi się że na tej grupie jest parę osób dla których
    napisanie czegoś takiego pod _wszystkie_znane_ przeglądarki (z netfrontem
    włącznie) nie stanowi żadnego problemu. Nie chodziło mi jednak o
    umiejętnośc napisania jakiegoś kodu a o celowość.

    A jeśli już uważasz że jesteś w stanie tego słonia oprogramowac to proszę
    bardzo - Firefox 3 + Orca (w obu trybach).

    [...]
    > znam label i co... to nie znaczy że jestem madrzejszy

    Jeśli znasz i stosujesz to owszem, jesteś. Jeśli nie zrozumiałeś tego co
    napisałem to przeczytaj jeszcze raz.

    [...]
    > może kolega oświeci jaki jest standardowy wygląd kontrolek??

    A kolega to przepraszam nie wie? Standardowy to jest taki który oferuje
    mi moja przeglądarka.

    > przeczytaj to jeszcze raz co napisałeś

    Nie, to Ty przeczytaj co ja napisałem. Jakoś wątkotwórcy nie sprawiło
    trudności zrozumienie...

    > zajmujesz się może marketingiem, bo nie obraź się inaczej po Twoich
    > wypowiedziach wnioskuje inaczej

    Nie, nie zajmuję się marketingiem.

    > podstawowy błąd:
    > reklama / strona ma schemat swojego odbiorcę już z góry zwykle
    > ustalonego przez odpowiednich ludzi grafik, projektant ma wgląd do
    > takich wytycznych (nie tylko z kwestii wyglądu np. dla SEO) i tyle, bez
    > jakiegoś gdybania. Klienci, które nie dają takich wytycznych
    > i chcą żeby strona działał wszędzie tak jak piszesz "nie są warte"
    > pracy.

    Że co? Przetłumacz na polski.

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - Nie bede czekac na Ivo :)

  • 15. Data: 2009-06-17 08:19:42
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    Paweł Piskorz pisze:

    > Da się to zrobić w samym CSSie - masz pseudoklasę :checked. Ale nIE masz
    > co liczyć na obsługę w nIEktórych programach.

    mówisz o preview który nie jest jeszcze zatwierdzoną specyfikacją

    i dziwnie jest pisać "da się to zrobić w samym CSSie" skoro 70%
    użytkowników tego nie doświadczy

  • 16. Data: 2009-06-17 08:25:22
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Da się to zrobić w samym CSSie - masz pseudoklasę :checked. Ale nIE masz
    > co liczyć na obsługę w nIEktórych programach.

    Taczej miałem na myśli rozwiązanie dostępne dla popularnych przeglądarek,
    którymi są póki co FF oraz IE (jak ze statystyk wyciągnąłem). Jeśli tylko na
    jednej coś ma być widoczne a na innej nie, to szkoda się angażować.

  • 17. Data: 2009-06-17 08:48:34
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 10:25:22 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > przeglądarek, którymi są póki co FF oraz IE (jak ze statystyk
    > wyciągnąłem). Jeśli tylko na jednej coś ma być widoczne a na innej nie,

    A to zależy.

    Jeśli istnieje szansa zaserwowania go większości "oglądaczy" - czasem
    pewnie warto.

    Na stronie z sygnaturki mam pewien efekt który zobaczą (ściślej: usłyszą)
    tylko nieliczni - warunkiem jest Firefox i któraś z najnowszych wersji
    screenreadera. Uważasz że nie warto było tego tam umieszczać?

    A poza tym - zawsze to jakiś argument na nIE :)

    ethanak

  • 18. Data: 2009-06-17 09:37:05
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Krzysztof Warunek pisze:

    > mówisz o preview który nie jest jeszcze zatwierdzoną specyfikacją

    CSS2.1 też ciągle jest "Candidate Recommendation".

    > i dziwnie jest pisać "da się to zrobić w samym CSSie" skoro 70%
    > użytkowników tego nie doświadczy

    Połowa rzeczy z CSS2.1 i 3 nie zadziała w badzIEwiu, co znaczy tylko
    tyle że IE jest do dupy, a nie że się nie da w CSSie zrobić. No i IE w
    Polsce to grubo poniżej 70%, zaktualizuj sobie dane.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 19. Data: 2009-06-17 10:10:08
    Od: MK <k...@w...pl>

    On 16 Cze, 23:06, "Marek" <m...@s...interia.pl> wrote:

    > Dziękuję za informacje.
    > Szkoda, że CSS tego nie przewiduje. Pozornie to dość oczywista potrzeba -
    > mogłoby sie wydawać.

    Problem sprowadza się do tego, że niektóre elementy formularza w
    każdym browserze wyglądają inaczej.
    Ostylowanie ich w CSS wymagałoby przede wszystkim ujednolicenia ich
    wyglądu (zwłaszcza biorąc pod uwagę różnice pomiędzy systemami, nie
    tylko przeglądarkami) - stąd jest to raczej odległa przyszłość.

  • 20. Data: 2009-06-17 17:48:19
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Dziękuję Ci Pawle za kolejne wyjaśnienie problemu technicznego i pozdrawiam.
    :-)