  • 121. Data: 2013-01-29 15:32:52
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-29 14:23, Ergie pisze:

    > Ale twarz jakby inna :-)

    Rozumiem, że bez problemu wskazałbyś w ślepym teście które zdjęcie było
    robione 35 mm z 2 metrów, a które 50 mm z 3 metrów?

    --
    marcin

  • 122. Data: 2013-01-29 16:14:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > Rozumiem, że bez problemu wskazałbyś w ślepym teście które zdjęcie było
    > robione 35 mm z 2 metrów, a które 50 mm z 3 metrów?

    Gdybyś mi pokazał tylko jedno nie umiałbym stwierdzić czym robione, ale
    gdybyś mi pokazał oba jednocześnie bez problemu bym wskazał, które jest
    które.

    Gdybyś pokazał oba zdjęcia 10 osobom i kazał wybrać to na którym modelka
    wyszła lepiej myślę że 9 lub 10 wskazało by to z dłuższą ogniskową.

    Wbrew pozorom twarz zmienia się dość znacznie przy zmianie ogniskowej.

    Tu masz nieudolny przykład znaleziony na szybko (nieudolny bo uszy są
    zasłonięte, więc zmiana wydaje się mniejsza).

    http://gizmodo.com/5857279/this-is-how-lenses-beauti
    fy-or-uglify-your-pretty-face

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 123. Data: 2013-01-29 18:27:17
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

> [...]
    [...]
    > Tu masz nieudolny przykład znaleziony na szybko (nieudolny bo uszy są
    > zasłonięte, więc zmiana wydaje się mniejsza).
    >
    > http://gizmodo.com/5857279/this-is-how-lenses-beauti
    fy-or-uglify-your-pretty-face

    http://www.holesinthenet.co.il/wp-content/uploads/20
    11/11/image31.png

    No, fajne zestawienie (tylko faktycznie przydałyby się uszy, tło
    bardziej jednorodne i modelka trochę mniej zmieniająca wyraz. :)

    Przypomina mi się, jak Panasonic wypuszczając swój podwójny zestaw,
    żeby w ogóle było widać rozmycie tła, prezentował portrety robione na
    eq400mm!*** (Rozmycie jak rozmycie, ale płaskość twarzy była już
    zauważalna).

    W linkowanym przykładzie ww. odstępstwa spowodowały, że eq50mm
    wygląda całkiem dobrze, ale już eq35 - całkiem fatalnie. Naturalne
    widzenie daje ~eq42mm, ale zazwyczaj nie przyglądamy się ludziom z tak
    bliska, więc do portretu nadaje się przedział <eq42mm w górę>, no chyba
    że chodzi nam o parodię... :))

    *** Swoją drogą przydałoby się już jakieś znormalizowane określenie
    na to, że nie mówimy o faktycznej ogniskowej obiektywu, a o ekwiwalencie
    odniesionym do pełnej klatki. Niby można pisać: eq50mm, ale zauważyłem,
    że są jednostki, które tak piszą o... o pięćdziesiątce na cropie! Więc
    może trzeba zmienić sposób zapisu, żeby uniknąć niejasności? Może
    FF50mm?

    [mr.]

  • 124. Data: 2013-01-30 01:43:18
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Ergie:

    > Przypominam piszemy o amatorskich zdjęciach z imprez rodzinnych.
    > Proponowanie shifta oznacza, że już zupełnie straciłeś kontakt z
    > rzeczywistością.

    To znaczy ty chcesz używać szerokiego zooma do zdjęć we wnętrzach, ale
    *ludzi*?

    No to życzę powodzenia, ISO3200 i jedziesz.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 125. Data: 2013-01-30 09:32:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał w wiadomości grup

    > To znaczy ty chcesz używać szerokiego zooma do zdjęć we wnętrzach, ale
    > *ludzi*?

    A jak inaczej rozumieć sformułowanie "rodzinna impreza"?

    > No to życzę powodzenia, ISO3200 i jedziesz.

    Czasem wystarczy 400 czasem trzeba 3200, a czasem bez lampy ani rusz, ale
    niezależnie od sytuacji jasny standard nic tu nie pomoże poza obciążaniem
    torby.

    Pozdrawiam
    Ergie