  • 1. Data: 2013-01-19 20:00:04
    Temat: Na wesoło
    Od: Marek <p...@s...com>

    Ludzie mają bardzo różne podejście do życia, a niektórzy jeszcze
    bardziej różne :-D

    Wpadł do mnie kolega, który kupił sobie rok temu a może i wcześniej
    lustrzankę. Zobaczył u mnie aparat i temat rozmowy potoczył się w
    kierunku fotografii. Wziął mój aparat do ręki, włączył i na wyświetlaczu
    pojawiło się m.in. RAW. W tym momencie skomentował, że nie robi w RAWach
    bo za dużo miejsca zajmują. Zaskoczony zapytałem czy aż tak dużo zdjęć
    robi, że karta 16GB jaką posiada mu nie starcza. Powiedział, że nie robi
    dużo ale on wszystkie zdjęcia jakie kiedykolwiek zrobił trzyma wyłącznie
    na karcie bo bezpieczniej w ten sposób niż gdziekolwiek indziej :-D

    Prawie spadłem z krzesła ale rozmowa trwa dalej :-) Akurat byłem w
    trakcie kopiowania zdjęć z aparatu do komputera. Zobaczył, że mam kilka
    zdjęć bardzo podobnych lecz różniących się trochę kadrowaniem. Zapytał
    po co robię tyle podobnych zdjęć. Odparłem, że dla bezpieczeństwa bo być
    może ostrość nie będzie idealna na którymś albo ktoś/coś mi w kart
    wlezie więc wolę mieć kilka, wybrać najlepsze a resztę usunąć. To teraz
    on był zaskoczony. Powiedział, że mu by było szkoda czasu na
    przeglądanie. On zawsze robi tylko jedno zdjęcie w danym miejscu :-D

    No dobrze... lećmy dalej. Zauważył, że część zdjęć mam landscape a część
    portrait. Skomentował: "zauważyłem, że niektórzy trzymają aparat w
    pionie gdy zdjęcia robią. Mnie by to denerwowało" :-D :-D

    Już tylko z przekąsem pokazałem mu zdjęcie zrobione pod kątem innym niż
    N*90 stopni :-D

    Marek

  • 2. Data: 2013-01-19 21:57:17
    Temat: Re: Na wesoło
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
    > Ludzie mają bardzo różne podejście do życia, a niektórzy jeszcze
    > bardziej różne :-D

    ciach...

    > Już tylko z przekąsem pokazałem mu zdjęcie zrobione pod kątem innym
    > niż N*90 stopni :-D

    fascynująca opowieść...

    ale może pokaż w końcu zdjęcia...

  • 3. Data: 2013-01-19 22:17:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-19 21:57, Marek Dyjor pisze:

    > ale może pokaż w końcu zdjęcia...

    Landscape czy portrait preferujesz? :-D

    Marek

  • 4. Data: 2013-01-19 22:19:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-19 20:00, Marek pisze:
    > Ludzie mają bardzo różne podejście do życia, a niektórzy jeszcze
    > bardziej różne :-D

    Dokładnie, każdy z nas ma mniej lub więcej dziwnych, żeby nie powiedzieć
    - kretyńskich zwyczajów, zachowań i sposobów myślenia.

    --
    pozdrawia Adam
    /osiem procent badanych martwi się, że ich iPhone jest zazdrosny o ich

  • 5. Data: 2013-01-20 00:19:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-19 22:19, Janko Muzykant pisze:

    > Dokładnie, każdy z nas ma mniej lub więcej dziwnych, żeby nie powiedzieć
    > - kretyńskich zwyczajów, zachowań i sposobów myślenia.

    Poniekąd jest to twórcze :-) W końcu piękno świata polega na jego
    zróżnicowaniu. Szkoda, że cytowanej wypowiedzi w obiektywie nie mogłem
    uwiecznić :-)

    Marek

  • 6. Data: 2013-01-20 11:33:24
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-01-19 22:17, Marek pisze:

    > Landscape czy portrait preferujesz? :-D

    Pokaż te, których nie wstydzisz się pokazać.

    JD

  • 7. Data: 2013-01-20 11:47:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-20 11:33, JD pisze:

    > Pokaż te, których nie wstydzisz się pokazać.

    Póki co nie mam takich :-D

    Mimo to zaryzykuję spacerową fotkę - zimowo rybacki klimacik.

    http://img833.imageshack.us/img833/5488/dsc2655w.jpg

    Marek

  • 8. Data: 2013-01-20 12:00:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.
    Zapomniałem dodać, że fotka została zapisana w przestrzeni AdobeRGB (bo
    w tej przestrzeni barw pracuje mój sprzęt komputerowy). Zapomniałem
    dokonać konwersji do sRGB na potrzeby WWW. Fotka posiada osadzony profil
    więc w przeglądarkach nie obsługujących poprawnie ICC (np. IE10) kolory
    będą przesycone. Pomarańczowa chorągiew utraci wręcz rozróżnialność
    detali - znikną zagniecenia. Pod Chrome i FF jest ok, przynajmniej pod
    W8. Tak więc zwróćcie uwagę na popraną reprodukcję kolorów.

    Marek

  • 9. Data: 2013-01-20 12:13:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-20 12:00, Marek pisze:
    > Pomarańczowa chorągiew utraci wręcz rozróżnialność
    > detali - znikną zagniecenia. Pod Chrome i FF jest ok, przynajmniej pod
    > W8. Tak więc zwróćcie uwagę na popraną reprodukcję kolorów.

    Obawiam się, że większość będzie mieć zupełnie gdzieś, czy pomarańczowy
    jest bardziej pomarańczowy czy mniej. Z 10 lat temu zachwycaliśmy się
    techniką, dziś już zdjęcia to treść, a i to ''rzutem oka tylko''.
    Fotografia bardzo spowszedniała i trzeba bardzo ciekawego kadru, żeby
    nie przekliknąć go z szybkością ruchu palca wskazującego.

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię ciszę i spokój; marzę o małym domku pomiędzy cmentarzem, a kostnicą/

  • 10. Data: 2013-01-20 12:36:28
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-20 12:13, Janko Muzykant pisze:

    > Obawiam się, że większość będzie mieć zupełnie gdzieś, czy pomarańczowy
    > jest bardziej pomarańczowy czy mniej.

    Na tej grupie czytałem komentarze do zdjęć krajobrazowych chyba z
    Kanady. Kilka komentarzy dotyczyło przepalenia kolorów więc nie
    bagatelizowałbym tego aspektu, szczególnie w miejscu gdzie wielu speców
    udziela się :-)

> [...]
    > Fotografia bardzo spowszedniała i trzeba bardzo ciekawego kadru, żeby
    > nie przekliknąć go z szybkością ruchu palca wskazującego.

    A tak, zgadzam się w 100%. Jak zapewne wiesz - dopiero zdobywam szlify.
    Sprawy mają się tak jak w akustyce. Wiesz czym różni się meloman od
    audiofila? Tym, że ten pierwszy słucha muzyki, ten drugi - sprzętu :-D
    Łączę w sobie cechy audiofila i melomana, lubię komplikować życie. :-D
    Patrząc na zdjęcia jakie robię staram się oceniać jedno i drugie. Zgodzę
    się, że jeśli celem zdjęć miałby być wygranie konkursu na facebooku
    gdzie głosują miliony osób spoza branży, to jakość ma mniejsze
    znaczenie. Jednakże robiąc zdjęcia dla siebie samego chciałbym osiągnąć
    perfekcję również w jakości.

    Znalazłem inna fotkę z tego miejsca. Tym razem skonwertowałem do sRGB.

    http://img849.imageshack.us/img849/1565/dsc2660e.jpg

    Marek