  • 11. Data: 2009-01-21 19:31:24
    Temat: Re: Canon 70-200 która wersja i dlaczego?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Robert Kois napisał(a):

    > Tylko podstawowe pytanie, czy to jest warte 100% więcej (czyli 2k zł). Dla
    > mnie nie było. Za tyle wolałbym kupić 2.8, ale to znowu dużo cięższe.

    To nie jest 100%, różnica to jakieś 1500PLN.

    Ostatecznie to kupujący musi zdecydować, ja tylko podpowiadam obszary
    zastosowań, które może umknęły.

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2009-01-21 19:35:02
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > A to jest mit.
    >
    > Jesli swiatla wystarczy to zrobisz zdjecie opierajac sie
    > o cokolwiek zamiast ISa. A jak juz naprawde czasy beda
    > dluzsze to zaden IS nie pomoze przy ogniskowych 70-200mm.

    O co mam się oprzeć idąc ścieżką przez pole i robiąc zdjęcie przy 200mm
    przy czasie 1/15s? O brodę?

    > Tylko statyw daje rade zawsze ;)

    Tylko jeśli masz go pod ręką :-)

    --
    Mirek

  • 13. Data: 2009-01-21 19:37:49
    Od: John Smith <u...@e...net>

    basti78 napisał(a):
    > zresztą IS raczej ma delikatnie negatywny wpływ na ostrosc zdjecia -
    > albo jestem w bledzie.........

    W porównaniu z aparatem na dobrym statywie wypadnie gorzej, ale w
    porównaniu ze strzałem z ręki na przydługim czasie zdecydowanie poprawi
    ostrość.

    --
    Mirek

  • 14. Data: 2009-01-21 19:40:48
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał
    > W porównaniu z aparatem na dobrym statywie wypadnie gorzej, ale w
    > porównaniu ze strzałem z ręki na przydługim czasie zdecydowanie poprawi
    > ostrość.

    jasne

    ale przydługi czas mozna zniwelowac szklem 2.8, zamiast 4 IS

    oczywiscie upraszczam

    zalezy co po prostu focimy

    --

    Sebastian

  • 15. Data: 2009-01-21 19:54:47
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 20:31:24 +0100, John Smith napisał(a):

    > To nie jest 100%, różnica to jakieś 1500PLN.

    Ja tam patrzę na ceny zwykle w cyfrowe.pl, nie są najtańsi ani też bardzo
    drodzy a obsługa jest ok i można kartą płacić. I tu jest 1969zł do 4080zł.

    --
    Kojer

  • 16. Data: 2009-01-21 20:02:07
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gervee" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Mam pytanie do tych co mają/noszą się z zakupem/pozbyli się/itp.
    >obiektywu Canon EF 70-200mm 4L USM lub Canon EF 70-200mm 4L IS USM.
    >Czy warto zapłacić prawie 2x więcej na wersję ze stabilizacją?

    majac niedawno ten dylemat, zdecydowalem sie na 2.8 IS
    bo:
    1. 2.8 ma rozmiar "L"- filtry (srednica 77). jeden komplet, nie 2 czy 3.
    2. jasnosc
    3. is jest niezly - w koncu nie musze wypijac 200ml zeby mi na 200mm zdjecia
    na 50-100 nieporuszone wychodzily ;-)

    wada: waga. zdecydowanie.

    Alex.

  • 17. Data: 2009-01-21 20:11:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

    basti78 napisał(a):
    > ale przydługi czas mozna zniwelowac szklem 2.8, zamiast 4 IS
    > oczywiscie upraszczam
    > zalezy co po prostu focimy

    No przecież mówimy o krajobrazach.
    /2.8 nic Ci nie da, IS owszem.

    --
    Mirek

  • 18. Data: 2009-01-21 20:14:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Robert Kois napisał(a):

    > Ja tam patrzę na ceny zwykle w cyfrowe.pl, nie są najtańsi ani też bardzo
    > drodzy a obsługa jest ok i można kartą płacić. I tu jest 1969zł do 4080zł.

    A ja patrzę na allegro i tam jest 1999-2099 vs 3399-3699 :-)

    --
    Mirek

  • 19. Data: 2009-01-21 21:32:08
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Alex D. B. pisze:

    > wada: waga. zdecydowanie.
    >

    > Alex.

    Czy nie jest tak, że ukłąd stabilizacji obrazu powiększa wagę obiektywu ?
    Cięższy obiektyw trudniej utrzymać w ręku - o ile trudniej w przypadku
    dociązenia obiektywu układem IS ? Czy w taki razie układ stabilizacji w
    obiektywie nie niweluje głównie sam siebie ?

    Taki przyczynek do dyskusji...

    Pozdrowienia
    Andrzej

    PS Mam obiektyw ze stabilizacją - jest to mój ulubiony obiektyw, ale na
    pewno nie z powodu stabilizacji....

  • 20. Data: 2009-01-21 21:44:49
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anjay" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dociązenia obiektywu układem IS ? Czy w taki razie układ stabilizacji w
    > obiektywie nie niweluje głównie sam siebie ?

    nie potrafie odpowiedziec na to pytanie, z braku danych.
    moge podac dane do dyskusji: sloik z deklami i stopa na statyw wazy
    dokladnie 1625g.

    czy duzo? owszem. czy powoduje "plywanie"? nie wiem. przy odpowiednim
    chwycie (za szklo i korpus) jest stabilne.
    porownujac z "inna klasa" jak sigma 100-300 (5.6 na dlugim) nie wydaje mi
    sie, zeby mi sie bardziej reka trzesla.
    a komfort 2.8 vs 5.6 nie podlega dyskusji.

    bardzo subiektywnie:
    na 200 bez is w porywach schodzilem do 100.
    na eLce z IS do 25. (tez w porywach)

    Alex.

    Alex.