  • 21. Data: 2009-01-22 07:01:44
    Temat: Re: Canon 70-200 która wersja i dlaczego?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    John Smith wrote:

    > O co mam się oprzeć idąc ścieżką przez pole i robiąc zdjęcie przy
    > 200mm przy czasie 1/15s? O brodę?

    O plot, kolege, przejezdzajacy traktor. Kombinuj ;)

    > Tylko jeśli masz go pod ręką :-)

    Noo wybieranie sie w teren ze szklem 200mm bez statywu ma
    duzy sens, ale tylko wtedy gdy lubisz sobuie ponosic ciezka torbe ;)

    Dla bezpieczenstwa polecam nalozyc kamieni zamiast obiektywow :)

  • 22. Data: 2009-01-22 21:35:22
    Od: "see_you" <c...@g...pl>

    Użytkownik "gervee" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Mam pytanie do tych co mają/noszą się z zakupem/pozbyli się/itp.
    > obiektywu Canon EF 70-200mm 4L USM lub Canon EF 70-200mm 4L IS USM.
    > Czy warto zapłacić prawie 2x więcej na wersję ze stabilizacją?

    Roznica w cenie to ok. 50%, ale to wcale nie jest tak, ze placisz
    wiecej tylko za stabilizacje, ten z IS jest inaczej zbudowany
    - dostajesz uszczelnienia pogodowe i wiecej szkiel w innej
    konfiguracji niz w zwyklym f4.
    Ja kupilem f4 IS glownie ze wzgledu na wage, bo kazdy f2,8
    jest juz duzo ciezszy a przy kilkugodzinnym spacerze
    czuje sie kazdy kilogram razy 10.
    Poza tym, wlasnie f4 IS jest ponoc optycznie najlepszy.
    Jesli masz kase, potrzebujesz tego zakresu, obawiasz sie
    o szklo w czasie niepogody - kupuj z IS.
    --
    see_you

  • 23. Data: 2009-01-22 22:09:05
    Od: " tomek" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Jesli swiatla wystarczy to zrobisz zdjecie opierajac sie
    > o cokolwiek zamiast ISa. A jak juz naprawde czasy beda
    > dluzsze to zaden IS nie pomoze przy ogniskowych 70-200mm.

    IS zawsze troche pomoze - jesli opierajac sie zmniejszysz drgania,
    to IS pozwoli je wytlumic calkowicie. Zrobilem kiedys nieporuszone
    zdjecie w teatrze - ogniskowa 50mm, czas 0.6 s. Bez IS nigdy
    nie udalo mi sie zblizyc do takiego wyniku. Co prawda aktor sie
    poruszyl, ale to juz inna historia ;)

    pozdr.
    --
    http://photo.net/photos/Szostok

  • 24. Data: 2009-01-23 08:32:04
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > O plot, kolege, przejezdzajacy traktor. Kombinuj ;)

    Jasne, powiedz w takim razie po co w ogóle ta cała stabilizacja,
    przecież zawsze można się podeprzeć, prawda?

    --
    Mirek