  • 1. Data: 2010-02-04 16:45:19
    Temat: Canon Eos 50D 17-55 z gwarancja 12 czy 24miesiace?
    Od: "michalzz" <s...@U...poczta.fm>

    Witam. Prosze o pomoc. Dlaczego czesc sklepow ma 17-55 w gwarancji 12
    miesiecy a czesc 24m?

    z gory dzieki za pomoc.
    michal

  • 2. Data: 2010-02-04 16:57:08
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "michalzz" <s...@U...poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Witam. Prosze o pomoc. Dlaczego czesc sklepow ma 17-55 w gwarancji 12
    > miesiecy a czesc 24m?
    >
    > z gory dzieki za pomoc.
    > michal

    Bo część sklepów zaopatruje się w PL, a reszta w pozostałych krajach EU.

    --
    Lol

  • 3. Data: 2010-02-05 09:23:51
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Bo część sklepów zaopatruje się w PL, a reszta w
    > pozostałych krajach EU.

    Może też dlatego, że gwarancja jest dobrą wolą sprzedawcy
    :-). Może dać miesiąc, rok, trzy lata... Tak naprawdę
    gwarancja nie jest wcale obowiązkowa :-). Ale znacząco
    zwiększa atrakcyjność zakupu.

  • 4. Data: 2010-02-05 11:18:52
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2010 10:23:51 +0100, Robert_J napisał(a):

    > Może też dlatego, że gwarancja jest dobrą wolą sprzedawcy
    > :-). Może dać miesiąc, rok, trzy lata... Tak naprawdę
    > gwarancja nie jest wcale obowiązkowa :-). Ale znacząco
    > zwiększa atrakcyjność zakupu.

    Arrgh! Gwarancja nie ma nic wspólnego ze sprzedawcą! Gwarancja jest
    dobrowolnym zobowiązaniem PRODUCENTA sprzętu!

  • 5. Data: 2010-02-05 11:41:19
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Gwarancja nie ma nic wspólnego ze sprzedawcą! Gwarancja
    > jest
    > dobrowolnym zobowiązaniem PRODUCENTA sprzętu!

    Podaj mi przepis zabraniający sprzedawcy udzielenie
    gwarancji :-). Gwarancji może udzielić producent,
    sprzedawca, importer....

  • 6. Data: 2010-02-05 11:47:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2010 12:41:19 +0100, Robert_J napisał(a):

    > Podaj mi przepis zabraniający sprzedawcy udzielenie
    > gwarancji :-). Gwarancji może udzielić producent,
    > sprzedawca, importer....

    Zakazu nie ma, tylko pokaż mi sprzedawcę udzielającego gwarancji :P

  • 7. Data: 2010-02-05 11:51:35
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Podaj mi przepis zabraniający sprzedawcy udzielenie gwarancji :-).
    > Gwarancji może udzielić producent, sprzedawca, importer....

    Może, czasami udziela, niekiedy odpłatnie można przedłużyć gwarancję u
    sprzedawcy/dystrybutora. Niemniej to nie jest przypadek, o który pytał autor
    wątku.

    --
    Lol

  • 8. Data: 2010-02-05 11:51:41
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Zakazu nie ma, tylko pokaż mi sprzedawcę udzielającego
    > gwarancji :P

    Niejeden sprzedawca np. sprzętu powystawowego. Poza tym to
    nie kwestia szukania takiego sprzedawcy, tylko tego co Ty
    napisałeś:
    "Gwarancja nie ma nic wspólnego ze sprzedawcą!"
    ;-)))

  • 9. Data: 2010-02-05 12:26:38
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Może, czasami udziela, niekiedy odpłatnie można przedłużyć
    > gwarancję u sprzedawcy/dystrybutora. Niemniej to nie jest
    > przypadek, o który pytał autor wątku.

    Dlaczego tak uważasz? Co zabrania sprzedawcy na własne
    ryzyko udzielić dodatkowych 12 miesięcy gwarancji? Ja w
    czerwcu zeszłego roku kupiłem 50D z roczną gwarancją
    producenta, a po jej upływie mam następny rok. Tylko nazywa
    się to ubezpieczenie i kosztowało kilkadziesiąt złotych :-).
    Żeby było śmiesznie sprzęt jest ubezpieczony (przynajmniej
    na papierze, wolę nie sprawdzać) nawet od upadku na glebę i
    rozbicia :-)). Wystarczy że sklep zawrze coś podobnego z TU,
    doliczy minimalną opłatę do ceny sprzętu i może pisać, że ma
    2 czy nawet 3 lata gwarancji...

  • 10. Data: 2010-02-05 12:32:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 5 Feb 2010 12:47:19 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Zakazu nie ma, tylko pokaż mi sprzedawcę udzielającego gwarancji :P

    Pokaż producenta udzielającego gwarancji w Polsce...
    W 95 procentach jest to importer a nie producent. Nawet jeżeli importer ma
    prawo uzywania nazwy "Canon Polska", "Nikon Polska", etc...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel