  • 1. Data: 2010-02-04 19:40:06
    Temat: RAW/NEF w Corel PhotoPaint X3
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    Przepraszam jeśli już było, ale szukam po archiwum, w google'ach i nie mogę
    znaleźć.

    Mam legalnego Corela X3 i również legalny aparat Nikon D90.
    Jak mogę obrabiać pliki NEF? Mam wrażenie, że Nikon nie dostarcza żadnego
    softu z aparatem.

    Próbowałem załączonego na CD programu ViewNX, ale to jakieś badziewie do
    segregowania zdjęć.
    Na stronie Corela też nie widzę żadnego supportu dla RAW/NEF.

    Proszę o jakąś wskazówkę, bo tracę powoli cierpliwość ;)

    Pozdrawiam,
    Pan Łoś

  • 2. Data: 2010-02-04 19:42:11
    Temat: Re: RAW/NEF w Corel PhotoPaint X3
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Mam legalnego Corela X3 i r?wnie? legalny aparat Nikon D90.
    > Jak mog? obrabia? pliki NEF? Mam wra?enie, ?e Nikon nie dostarcza ?adnego
    > softu z aparatem.
    >
    > Pr?bowa?em za??czonego na CD programu ViewNX, ale to jakie? badziewie do
    > segregowania zdj??.
    > Na stronie Corela te? nie widz? ?adnego supportu dla RAW/NEF.
    >

    > Prosz? o jak?? wskaz?wk?, bo trac? powoli cierpliwo?? ;)

    Sprzedaj ten legalny aparat. To badziewie nie jest dla Ciebie...

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 3. Data: 2010-02-04 19:54:56
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > Sprzedaj ten legalny aparat. To badziewie nie jest dla Ciebie...

    Bardzo Ci dziekuje za rade. Bez takich pomocnych osob jak Ty ten usenet
    calkiem zszedlby na psy. Mam nadzieje, ze czesto udzielasz sie na usenecie i
    uzywasz swojej bezgraniczej wiedzy, jak i wrodzonej wrazliwosci i checi
    dzielenia sie nia z innymi.

  • 4. Data: 2010-02-04 20:23:33
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 4 Feb 2010 20:40:06 +0100, "Pan Ło?" <b...@n...pl> wrote:

    Corelu Photopaintu X4 nie obsługuje tego Nikona, więc wcześniejszy
    pewno też nie. Tutaj masz listę:
    http://corel.custhelp.com/cgi-bin/corel.cfg/php/endu
    ser/std_adp.php?p_faqid=762293
    Ale zobacz, czy po skonwertowaniu Nikonowskiego RAWa na DNG za pomocą
    bezpłatnego DNGConvertera od Adobiego nie da go się wczytać do Corelu.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 5. Data: 2010-02-04 20:25:24
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > uzywasz swojej bezgraniczej wiedzy, jak i wrodzonej wrazliwosci i checi

    Zawsze z checia i wrodzona wrazliwoscia dziele sie wiedza z innymi,
    szczegolnie z tymi, ktorzy w stosunku do interesujacego ich tematu,
    charakteryzuja sie kompletna niewiedza, ktora jednakze nie przeszkadza
    im w "profesjonalnym" opniowaniu zagadnien, ktorych nie chcialo im sie
    zglebic. :)

    A teraz prosto. Zanim zaczniesz wyciagac takie wnioski jak w pierwszym
    wpisie, to racz wpisac chociazby tak prosta fraze, jak "Nikon D90 NEF"
    do wyszukiwarki mieszczacej sie pod adresem http://google.pl i kliknij w
    pierwszy link. Trafisz na forum uzytkownikow Nikona, na ktorym te i
    podobne im tematy przewalkowane sa tryliardy, kurwa, razy!

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 6. Data: 2010-02-04 21:23:02
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > On Thu, 4 Feb 2010 20:40:06 +0100, "Pan Ło?" <b...@n...pl> wrote:
    >
    > Corelu Photopaintu X4 nie obsługuje tego Nikona, więc wcześniejszy
> [...]
    Pan Ło* pisze o "Pain Shop Photo Pro X3" (najnowsza wersja) a nie o "Photo
    Paint Xx" :)
    To ciekawe, bo od dawna używam PSPP X2 i otwiera wszystkie NEFy bez kłopotu
    (Z D50). Przy okazji pytanie: gdzie można w PL kupić PSPP X3?

    Pozdrowienia
    Jan

  • 7. Data: 2010-02-04 21:29:52
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

> [...]
    > To ciekawe, bo od dawna używam PSPP X2 i otwiera wszystkie NEFy bez
    > kłopotu (Z D50). Przy okazji pytanie: gdzie można w PL kupić PSPP X3?

    Nie, nie, pytałem o Photo Paint X3... udalo mi sie pobrac Rawshooter, wiec
    bede tu probowal.

    Pozdrawiam!

  • 8. Data: 2010-02-04 21:34:32
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Pan Ło?" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Nie, nie, pytałem o Photo Paint X3... ..
    =============
    Sorki... nie doczytałem, ale zmyliło mnie X3...:)

    Pozdrowienia
    Jan

  • 9. Data: 2010-02-04 21:38:54
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 4 Feb 2010 22:23:02 +0100, "Jan" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    >=======================
    >Pan Ło* pisze o "Pain Shop Photo Pro X3" (najnowsza wersja) a nie o "Photo
    Rze co? ;)
    >To ciekawe, bo od dawna używam PSPP X2 i otwiera wszystkie NEFy bez kłopotu
    >(Z D50). Przy okazji pytanie: gdzie można w PL kupić PSPP X3?
    Zobacz w Vobisie, mają po 299 zł.

  • 10. Data: 2010-02-04 22:05:00
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    > dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

    Dokladnie tak jak piszesz....

    Pozdrawiam,
    Pan Los

    www.galerianalatarni.pl